Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:16

Jeetje Dieselpaard, ik vind het inderdaad een erg kortzichtige reactie.

valt me erg tegen!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:43

Voor mijn merrie gebruik ik de Rambo Multibriddle al een hele tijd en het bevalt me nog steeds erg goed. Ik heb haar hier bitloos op de sidepull manier mee beleerd en zo rijden we nog steeds rond. Merrie is geen andere hoofdstellen gewend maar reageert heel fijn op dit hoofdstel.

Afbeelding

Stalgenootje heeft ook net een multibriddle gekocht en het is ongelooflijk hoe stug het leer van haar hoofdstel is en hoe soepel het leer van de mijne is. Kan er bijna niet bij dat de mijne ook ooit zo stug is geweest toen ik hem nieuw had :))

En bedankt voor de tip van zwarte tape op om het ringetje op wedstrijd. Dat ga ik met de tijd dan ook proberen. Gebruik het hoofdstel ook voor longeren en zou het wel zonde vinden als ik het ringetje eraf zou moeten knippen..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 12:15

Vind het geen kortzichtig antwoord. Als je alle uitzonderingen moet beschrijven, dat is geen doen. Dan zie je echt door de bomen het bos niet meer. Nu gaat het om een ringetje op de neus, daarna om bij wijze van een ringetje aan een bakstuk. Maar denk dat velen dit niet met mij eens zullen zijn

sorayafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:29

tape op de neusriem is een slim idee voor degene die echt een multi willen maar het blijft tegen de regels (of je het nou met de regels eens bent of niet) mocht een juri dit door hebben of van dit 'truckje" weten kan je alsnog gediskwalificeerd worden

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:43

Ik heb gister een multi extra full besteld bij agradi voor mijn kwpner van 175. Met wat flinke korting en waardebon van 5 euro kwam ik op 'maar' 115 euro. Ik ben erg benieuwd hoe paardlief hierop gaat reageren!

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:07

Hierbij even een foto van mijn paard met dit hoofdstel!
Inmiddels heb ik zo'n vier maanden dit hoofdstel en nog steeds er tevreden, en m'n paard ook. :)
Ik heb er wel een andere frontriem om, dit omdat ik van diamanten hou. (ik heb inmiddels weer een andere als op de foto)

Ook ik had hem bij de paardendrogist besteld, echt een snelle en goede service!

Afbeelding

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:05

Lijkt mooi! Ik denk als de mijne goed past ( heb nl. Een xfull besteld ) ik ook een andere frontriem neem. Hoe viel de pasvorm bij jou?

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:57

De pasvorm viel bij mij goed! M'n paard heeft altijd cob, dus ook een cob besteld, en die past goed. :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:02

De mijne ruim 175 ook een xl full terwijl hij een normaal hoofd heeft ze vallen wat kleiner/smaller uit. En idd ook een andere bling frontriem ;)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:09

Ah dan heb ik daar wel goed aan gedaan om Xfull te bestellen. Ik denk dat ze hij morgen verzonden word. Ben echt benieuwd! En direct maar ff een andere frontriem scoren!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:54

Heb een full voor mijn paarden van 1.65&1.80+. Het gaat niet alleen om de stokmaat ;)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:04

Nee dat is begrijpelijk. Mijn paard heeft daarnaast een enorm hoofd en de normale full hoofdstellen zitten haar al krap. Aangezien ze klein uitvallen denk ik dat xfull wel goed moet zijn. Maar we zullen het zien!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:56

Ik heb voor mijn lusitano ook een gewone full.
Leek krap in het begin maar ik vind 'm nog best wel uitgerekt, alleen de keelriem is net aan, de rest is ruim zat.

Ik heb ondertussen ook mijn gescheurde neusriem kunnen laten maken door de tuigmaker waar we ons nieuwe tuig hebben besteld, dus hij kan weer in gebruik! *\o/*

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 17:25

Vientje schreef:
Thanks voor de tip! Zonnebloemolie wordt leer alleen vaak zo plakkerig van :o Ben nu bezig met een aantal dagen achter elkaar in de gewone leerolie te zetten, dat lijkt ook al wat effect te hebben.

even een opmerking over wel of niet soepel leer. Het is juist de bedoeling dat het leer wat stugger is. Soepel leer gaat volgens mij beleving juist de werking van het hoofdstel tegen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:58

Nee hoor mijn hoofdstel is inmiddels boterzacht en soepel en wordt alleen maar fijner .
Smeer momenteel 2 x per week in met Absorbine , horseman,s one step is een witte crème die heerlijk uitsmeert . Ook op bruin tuig

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:41

Schangah schreef:
even een opmerking over wel of niet soepel leer. Het is juist de bedoeling dat het leer wat stugger is. Soepel leer gaat volgens mij beleving juist de werking van het hoofdstel tegen.

De werking van een hoofdstel is wat jij er van vraagt. Waarom zou een stug hoofdstel beter werken dan een soepel hoofdstel? Hoofdstel sluit nauw aan, dan zou daar niet extra werking in moeten zitten lijkt mij.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:44

Ik heb zojuist het hoofdstel binnen. Krijg alleen die *pieeep* bit clips niet vast. Mn duimen doen er al zeer van. Zo maar ff passen of xfull goed zit. Ik denk het wel

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:38

Ik heb het hoofdstel gepast, alleen vraag ik me af of de neusriem hoger moet... Ik heb hem al wel op de bovenste gaatjes gehad... alleen zit alles dan zo strak en dit was juist iets wat ik niet wilde. ( kinriempje past echt net. )

Je kunt nog anderhalf hand plaatsen onder de neusriem zoals op de dvd werd beschreven. En ik zie zoveel verschillende hoogtes qua neusriem voorbij komen.....hmm..

Als ik een full had genomen had ie zeker niet gepast. En de bitclips die erbij zitten passen gewoon niet. Meerdere mensen hebben geprobeerd ze "vast" te klikken... maar helaas. Verder wel een mooi hoofdstel, maar ga zeker nog even wat Bling toevoegen.

Afbeelding Afbeelding

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:04

Je neusriem zit goed hoor naar mijn mening!
En hoezo passen de bitclips niet? Is de afstand van het bit naar dat ringetje te groot? Of krijg je ze niet opgen geklipt?

Staat je paard wel goed!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:24

Afbeelding
Afbeelding

Dat uiteinde past gewoon niet op het hoofdstel, hij hangt er dan maar wat los aan. Ik dacht dat het moest 'klikken' op het hoofdstel. dus dat het ringetje aan het hoofdstel in dat clipje valt, aangezien deze ook zo'n vorm heeft. Verder vind ik de clipjes zo groot.. als ik hem dan aan mn bit doe.... heeft t naar mijn mening geen functie.

Ja staat goed he! Ze oogt ook erg vrolijk vind ik op deze foto's, net alsof ze lacht haha :+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:32

Ik snap je nog steeds niet, hoe kan het niet passen op je hoofdstel?
Ik doe altijd eerst aan het ringetje op de neus klikken, en dan klik ik van daaruit vast aan het bit.
Als het niet lijkt te klikken aan de neusring, dan kan dat best, heb ik met mijn hoofdstel ook wel eens, maar als ik gereden heb, dan zit hij wel vast geklikt aan de ring. Dus als hij eerst los hangt aan het ringetje, kan het na het rijden wel vast gaan zitten, als je snapt wat ik bedoel! Lijkt beetje onduidelijk haha!

Clipjes groot? Heb ik hier geen last van. En met rijden zit het allemaal net even anders ook denk ik. Paard beweegt zijn mond, je teugels aangenomen zit het bit al anders als je teugels los hangen.

Gek dat het niet past!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:34

Nou ik kan het dus niet op het ringetje bij de neus klikken. dat ringetje is te breed, het 'klikt' niet maar blijft gewoon los hangen omdat het clipje daar te smal is om het ringetje in te klikken. Ik kreeg er bijna gebroken duimen van. pfoeeeiii hahaha wat ook iets om uit te leggen. Niet handig

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:48

maar het maakt toch niet uit als het los hangt? Als ik denk te begrijpen wat jij bedoeld?
want bij mij gaat ht tijdens het rijden toch vast zitten! ik krijg dat ook nooit vast geklemd zeg maar. het clipje lijkt te smal, maar uiteindelijk past het toch, maar is mij ook nooit gelukt om gelijk vast te klikken.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:53

hoofdstel lijkt goed te zitten hoor!!, als je hoger gaat ligt zijn jukbeen niet meer vrij

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:25

Nee maakt mij ook niet uit, maar was er heilig van overtuigd dat het vast moest zitten.. anders heb je nog geen stabiliteit lijkt me. Ik denk dat ik morgen wel even een foto kan maken. Ik heb er natuurlijk nog niet mee gereden, misschien dat het dan anders oogt.