De enigste foto die ik heb op dit moment is deze

Ik kan vandaag wel even nieuwe maken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:woepsie90 schreef:@Buitenzinnig: bij de webshops waar ik Grandeur kan bestellen heb ik de Pro Arte als dekjesmodel niet gevonden... Boomlooszadelbecidor emailde mij ook terug om te zeggen dat er een nieuwe tekening gemaakt zou moeten worden..
Dat is vreemd, hij staat bij Grandeur gewoon in de lijst
sas27 schreef:Ik volg dit topic al een tijdje. Wij rijden onze belg met een barefoot. Alleen recreatief een beetje buitenritten.
Toen ik mijn welsh cob kocht dacht ik deze eerst boomloos in te rijden om laten naar een boom zadel te zoeken. Dit zodat ik in de rus iig niks verknalde.
Ik heb toen een 2de hands ghost gekocht maar ik krijg deze maar niet lekker liggend.
Ik zit in stoelzit en ik val daardoor naar voren.
Nu is dit zadel vrij plat, nog de oude dunne kussens.
weat raden jullie aan.
Een frontriser erin?
Dikkere kussens?
Misschien meer vulling voorin mijn HAF pad?
[ [url=m/0Y4ELM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tUI6Kd.jpg]Afbeelding[/url] ]
woepsie90 schreef:Ik heb ook op de duitse Grandeur website gekeken, en bij de Baumlose opties Standard & Spezial staat hij er niet tussen...
https://www.grandeur.de/bauweisenauswah ... eudoid=257
Buitenzinnig schreef:woepsie90 schreef:Ik heb ook op de duitse Grandeur website gekeken, en bij de Baumlose opties Standard & Spezial staat hij er niet tussen...
https://www.grandeur.de/bauweisenauswah ... eudoid=257
Ik heb hem hier gewoon voor mijn neus, met opties standard, airco en physio.
[ [url=m/I2ghfx.jpg]Afbeelding[/url] ]
sas27 schreef:sas27 schreef:Ik volg dit topic al een tijdje. Wij rijden onze belg met een barefoot. Alleen recreatief een beetje buitenritten.
Toen ik mijn welsh cob kocht dacht ik deze eerst boomloos in te rijden om laten naar een boom zadel te zoeken. Dit zodat ik in de rus iig niks verknalde.
Ik heb toen een 2de hands ghost gekocht maar ik krijg deze maar niet lekker liggend.
weat raden jullie aan.
Een frontriser erin?
Dikkere kussens?
Iemand nog tips om dit zadel beter passend te krijgen tot ik een ander heb?
Voorin extra inlages.
Of over hele lengte extra inlages?
Kussens anders plaatsen?
pmarena schreef:Ik volg dit topic al een tijdje. Wij rijden onze belg met een barefoot. Alleen recreatief een beetje buitenritten.
weat raden jullie aan.
Een frontriser erin?
Dikkere kussens?
Kwetal schreef:Sas - je kunt kijken of je beugelriemen nog een stukje naar achteren kunnen, dat haakje kan je verplaatsen en misschien de riemen 1 gaatje langer? En nogmaals - de kussens kunnen er af en dan een wigje er in knutselen van 1-2cm dik, alleen in het voorste deel van de kussens en aflopen naar 0cm dikte net voor de beugelophanging. Je paard lijkt mij een beetje overbouwd??? (maar ik kan me vergissen) Als ht klopt kan de cantle ook nog iets verplaatst worden. Andere optie is het harde ding er uit halen en vullen met iets zachters.
sas27 schreef:Iemand nog tips om dit zadel beter passend te krijgen tot ik een ander heb?
Voorin extra inlages.
Kussens anders plaatsen?
Serenity350 schreef:sas27 schreef:Iemand nog tips om dit zadel beter passend te krijgen tot ik een ander heb?
Voorin extra inlages.
Kussens anders plaatsen?
Mijn gedachten hierover:
(disclaimer: vanuit een beperkte ervaring met dit zadel)
Extra inlages over de gehele lengte zou gevoelsmatig bij mij een behoorlijke "toren" worden omdat ik het idee heb dat je er al best dikke inlages onder hebt zitten, maar ik kan dat natuurlijk helemaal verkeerd zien. Over het aanpassen van de kussens en de mogelijkheden daarmee met dit model heb ik te weinig kennis om iets zinnigs te zeggen.
Hoe is je zit in het zadel als je de beugels bijvoorbeeld 1 of 2 gaatjes langer zou doen, want nu lijkt het ook alsof je vrij ver achterin het zadel zit en dat is ook niet prettig natuurlijk.
Heb je wellicht ook een foto waarop te zien is hoe het zadel van voren en van achteren op het paardje ligt?
En misschien wel het belangrijkste, heb je het idee dat het paard nu op enige manier kenbaar maakt dat hij last heeft van het zadel?
jokari schreef:Heeft hier iemand ervaring met een Ghost Veneto op een gangenpaard ? Ik moet op zoek naar een normaal uitziend zadelin standaard maat. Mijn quilty piccolo is te klein en ik denk ook dat de wrongen niet handig gaan zijn voor de toekomstige ruiter van mijn paard. Ik heb echter een beetje schrik dat de lange (schuiner dan bij de Roma geplaatste) zweetbladen haar schouders zullen hinderen. Paard is een Tennessee Walker. Iemand een idee ?