En wat is het koud hier.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het gaat er nu om dat jouw leverancier het netjes met je oplost en anders moet (vind ik) Flexible Saddle zich er even tegenaan bemoeien, want nu komen er negatieve berichten in het nieuws over 1 van hun producten, terwijl dat zadel met heel veel andere paarden/ruiters gewoon functioneert. En zelfs al zou het komen door iets wat jij niet goed doet (singel, pad, opzadelen) dan nog had je leverancier je daar mee moeten helpen. Ze heeft dat inderdaad geprobeerd, door de singelstoot aan te passen en er een wijdere boom in te zetten, maar niet met het gewenste resultaat, waardoor jouw zadel nu ook beschadigingen heeft en zodanig is veranderd, dat er mogelijk geen garantie meer op zit.
Maar dit schoof wel heel bizar ver naar voren.
) Wanneer je na weken een keer komt klagen, ben je eigenlijk al te laat. Is er een probleem, fotografeer dat duidelijk of film het. Het is ook op YouTube mogelijk een filmpje te uploaden zodat het maar door een select aantal mensen gezien kan worden. Dus je hoeft niet met de billen bloot voor de ganse natie
Maak de foto's zo dat het hele paard er op staat, niet een klein detail, want dan is het net of je naar het werk van een abstracte meester zit te kijken.
Maak ook foto's waar de ruiter op het zadel zit (als dit mogelijk is) Laat duidelijk zien hoe en met wat voor product het gezadeld is (dus singel/dekje) en inderdaad zijn rij-filmpjes best handig. Menig ruiter zit zo overdreven mee te rijden dat ze met hun gedoe een zadel vooruit schuiven. Ver uit het zadel komen tijdens licht rijden levert ook heel veel problemen op (ook voor het paard!!!) en naar 1 kant hangen idem dito. Ga er niet van uit dat iedere instructeur je op die dingen wijst, want die weten / zien het ook niet altijd.

njiloj schreef:
Ondanks dat ik met mijn maat 36/38 een maat 2 heb gekocht, heb ik niet het idee dat ik schuif in het zadel.
wel merk ik dat m'n benen onmogelijk veel wiebelen, ik m'n hielen niet goed uitdruk (ondanks dat mn stijgbeugelriemen eigenlijk een gaatje te kort zaten) en ik naar voren val in draf..
Anderen hier ook ervaring mee?
maar ben verder helemaal gelukkig! We zijn anderhalf uur naar buiten geweest. Ik heb heerlijk gezeten, en bij mevrouw ook zo te merken. Na het rijden heb ik gekeken naar de zweetplekken gekeken, en de ruggegraat was mooi droog.
Dus ik ben om!

njiloj schreef:njiloj schreef:
Ondanks dat ik met mijn maat 36/38 een maat 2 heb gekocht, heb ik niet het idee dat ik schuif in het zadel.
wel merk ik dat m'n benen onmogelijk veel wiebelen, ik m'n hielen niet goed uitdruk (ondanks dat mn stijgbeugelriemen eigenlijk een gaatje te kort zaten) en ik naar voren val in draf..
Anderen hier ook ervaring mee?
maar ben verder helemaal gelukkig! We zijn anderhalf uur naar buiten geweest. Ik heb heerlijk gezeten, en bij mevrouw ook zo te merken. Na het rijden heb ik gekeken naar de zweetplekken gekeken, en de ruggegraat was mooi droog.
Dus ik ben om!
Aangezien ik maar 2 reacties heb gehad, quote ik mezelf even.
Mijn belangrijkste vraag: ligt het zadel zo goed?
heb er stiekem al mee gereden. Maar ik doe nu toch maar even rustig aan. Ill be back!
uudje schreef:Vertel vertel nientje, nu ben ik echt nieuwsschierig, we hebben nu wel lang genoeg gewacht