Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:34

Helemaal mee eens :)

Hier de Micklem gepast en uitgeprobeerd, valt me zeker niet tegen! Paard was in elk geval in haar nopjes :D Geen hoofdgeschud met omdoen (daar was het om te doen), en zowaar ook geen gekke fratsen met haar tong meer. Hopelijk blijft ze zo enthousiast erover!

Ben nog niet geheel zeker of hij helemaal goed zit wel. Lijkt aardig, maar ergens stoort me nog wat :?
Afbeelding

En onderweg :+
Afbeelding

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:40

@vientje: staat goed! Wat voor maat heb je? Valt de frontriem erg krap?

@Queen heo zijn de teugels? Hoorde dat die best dik zijn? Heb je ze echt nodig of kun je net zo goed 'gewone' teugels gebruiken?

Wat me ook opvalt bij de agradi: ze hebben altijd van die stickerkortingen, maar de startprijs die ze vermelden op de site ligt nogal boven de gewone prijzen, zodat de prijs met korting helemaal niet superveel lager is dan bij een gemiddelde andere winkel :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:49

Ja, sneaky bastards zijn het he! :j Maar soms loont het net wel weer, is altijd even doorrekenen en vergelijken.

De frontriem valt normaal, maar mijn paard heeft een Full-hoofd met een extra Full hersenpan :+ Die heeft in verhouding een heel breed voorhoofd, dus wist al wel dat ik er een andere frontriem op moest doen. Wat overigens prima gaat, blijft mooi zitten ondanks dat de lusje wat groot zijn.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:31

Hinke die teugels zijn helemaal niet zo dik en zijn heerlijk maar dat kan erg persoonlijk zijn, ik vind het een mooi geheel zo en ben er erg blij mee.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:34

Ik had toevallig vlak voor ik m'n Micklem kocht webbingteugels van QHP aangeschaft met blinde sluiting, die passen er perfect bij. Nu ik mijn hoofdstel een paar weken in gebruik heb, wordt het steeds ruimer, ook de frontriem zit minder strak (al kan ik 'm nog steeds erg saai vinden, dus er komt vast nog wel een keer een andere op ;) )

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:47

Ik vind de teugels echt verschrikkelijk. Veel te dik en bij mij er gelijk afgegaan.
Nog altijd blij ermee! Als ik wist dat je 1 zocht vriendje om te kijken of het werkte had je best die van mij even kunnen proberen, maar zo te horen is ze er blij mee :D

Vientje

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:26

Thanks Tinkersjakie, dat had ook gekund maar helemaal niet over nagedacht! :) Miepje lijkt het erg te waarderen, ben benieuwd wat het op termijn doet.

Had de teugels ook gezien, lijken enorm op van die ouderwetse rubberen dingen waar ik ook nooit wat mee kon (mij te dik en lomp, worden bij mij de teugelhulpen te rommelig van) dus daar maar niet aan begonnen :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:16

Heb de teugels niet eens los gehad. Die zitten nog in de verpakking. Heb ook liever dunnere teugels.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:26

Wat ik al eerder aangaf is dat teugels een erg persoonlijk iets is. Ik heb zelf lang western gereden en daar heb je pas grove teugels in, heel vervelend, dus deze teugels zijn voor mij een welkome afwisseling :D .

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:43

Ik had de Micklem multi ook bij Agradi besteld en heb hem, na 2 maanden wachten, begin deze maand eindelijk binnen gekregen. Nu wilde ik laatst de bitloze varianten uitproberen, maar bleek dat ik een onderdeel (aangegeven als de 'long bitless strap' op de handleiding) mis.. Meteen contact opgenomen met Agradi en ik hoop dat ze het onderdeel nog na sturen, want baal er wel van, helemaal na zo lang wachten. Overigens vind ik het ook een fijn hoofdstel om te gebruiken met bit, maar sprak juist de variabiliteit in optomingen mij erg aan.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:54

Oke, ik breek even in omdat ik het maar niet kan vinden.
Vandaag mijn multi bridle gekregen en nou vraag ik me toch af of iemand een mailtje heeft gestuurd over waarom die ring eraf moet (voor de wedstrijden). Kan iemand het me uitleggen? Ik vind het ook eigenlijk wel een discussie waard, want op het plaatje bij de reglementen zie je een kleine zwarte verdikking wat je zou kunnen zien als ring, toch? Ik heb de knhs gebeld, maar die meid die ik aan de lijn had kan het me niet uitleggen. Ik moest maar een mailtje sturen... Stiekem hoop ik dat iemand dat al eens heeft gedaan en mij de uitleg kan geven...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:58

Zwart tapeje erover, en niemand ziet het hoor.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:04

;) OH! dat vind ik wel een heul goede
Heb jij dat ook?

Edit: wil ik trouwens nog steeds weten waarom de ring niet is toegestaan...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:11

Nee, wij hebben toch maar de competition gedaan. Maar leek mij wel een goede oplossing.

Tot vorig jaar mocht je ook niet met een hoge neusriem zonder sperriem eraan rijden, tenminste als het lusje er aan zat. Dat mag nu wel.

sorayafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:56

De regel is geen ijzer op/in de neusriem (of andere enorm harde kunst stoffen natuurlijk) ze zullen hier waarschijnlijk wel op terug komen omdat dit ringetje geen strengere inwerking heeft oid maar de tijd die daar over heen zal gaan...

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:58

Ik kon in de reglementen alleen vinden dat er geen ijzer in de neusriem mag zitten....maar ik vind een ringetje niet iets dat in de neusriem zit, meer eraan vastgemaakt.
Ik heb een mail gestuurd met de vraag waarom dit ringetje niet gewoon mag blijven zitten... Ik ben benieuwd wat voor uitleg zij zullen geven...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:06

Het ringetje zit vast onder het leer, dus is verwerkt in het hoofdstel. In dat opzicht zit het dus ook in de neusriem.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:48

@Dieselpaard: deel je de uitleg met ons? Ik ben ook wel benieuwd!

Heb gister de Multi ontvangen en ik vind het een mooi hoofdstel. Kwaliteit vind ik ook erg mooi :)

Gisteravond heb ik het hoofdstel gepast maar alles zit op het laatste of enerlaatste gaatje. Het is een maat full.
Het lijkt niet helemaal lekker zitten bij de frontriem en onderlip. Ook past er op deze manier geen bit in.....maatje groter? verkeerd afgesteld?

sorry voor de slechte kwaliteit foto's :o . donderdag kan ik evt. nieuwe foto's maken.

Afbeelding

Afbeelding

meer foto's zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=4UQCNFLY

Wat denken jullie?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:53

Van deze foto's te zien zou ik ook zeggen dat hij te klein is....mn de neusriem valt heel kort om de neus.

Ik ben de mijne aan het proberen wat soepeler te krijgen, mn bit de mond zit een heel stuk stug leer wat recht blijft ipv mooi om de mond vormt. Verder vindt paardlief het nog steeds geslaagd :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:18

Vientje schreef:
Ik ben de mijne aan het proberen wat soepeler te krijgen, mn bit de mond zit een heel stuk stug leer wat recht blijft ipv mooi om de mond vormt. Verder vindt paardlief het nog steeds geslaagd :)

Aantal uur in zonnebloemolie.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:22

Thanks voor de tip! Zonnebloemolie wordt leer alleen vaak zo plakkerig van :o Ben nu bezig met een aantal dagen achter elkaar in de gewone leerolie te zetten, dat lijkt ook al wat effect te hebben.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:53

Heb mijn zadels een hoofdstellen er mee gedaan. Als je ze eerst laat uithangen en dan nog afneemt met een doek, zijn ze niet meer plakkerig.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:46

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:02

Nou...ik heb het meest kortzichtige antwoord ever ontvangen...
"Als we alle variaties toe gaan staan op de beschreven neusriemen die geen effect hebben op de werking, is het voor de officials niet meer te overzien en te handhaven. Een official moet immers bij de neusriem van de beoogde nieusriem altijd goed kijken of het ringetje op de neusriem niet onder de neusriem doorloopt. Dit is immers niet toegestaan."

Dus...heb ik een mailtje terug gestuurd dat dit bij deze neusriem zeer makkelijk te controleren is en dat ik dit dus een zwakke reden vind. Daarnaast vind ik het jammer dat er niet verder wordt gekeken en dat de paardenwereld in mijn ogen ergonomische producten moet aanmoedigen ipv ontmoedigen.

Ik ben benieuwd wat voor antwoord ik zal krijgen, maar ik verwacht weer zo'n kortzichtig ding als ik al heb ontvangen. Zo jammer!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:31

@Chely: ik zou een maat groter nemen...
Zonnebloemolie is slecht voor de stiksels trouwens.