[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:50

Hoe meer je zelf weet en leert, hoe meer het opvalt dat "deskundigen" zelden ècht de beste adviezen geven...en dat is werkelijk op allerlei gebieden -O-

Ik vraag me dan ook altijd af bij onderwerpen waar ik nauwelijks wat van weet, of ik mijn geld wel efficiënt besteed of dat achteraf dan weer gaat blijken dat ik beter net iets anders had gekozen waar ik op dat moment dan nog niet vanaf weet....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:59

Maar ook dat werkt aan beide kanten. Heb hier meerdere zadelpassers gehad voor zowel boom als boomloos. Maar de echte oplossing lijkt hier nog niet écht gevonden. Voorlopig hou ik mijn Ghost. Daar ben ik echt heel blij mee. Alhoewel de witte plekken wel groter lijken te worden. Die zijn begonnen bij een hidalgo (ook door een zadelpasser aangemeten). De rug lijkt er niks onder te lijden, maar verdacht vind ik het wel.

Dus wat mij betreft zul je naar paard en ruiter moeten kijken om te weten wat bet beste is. En dat kan wat mij betreft boom en boomloos zijn.

Mijn oude ruin hoefde ik echt niet te rijden met een boomloos. Dat vond hij echt niks. Mijn merrie gaat niet lekker onder een boom (maar krijgt bij boomloos dus witte plekken).

En mijn jonge ruin wil niks... :o Ik probeer hem nog een zadel aan te smeren, die hij wel fijn vindt. Ik weet niet of dat een boom of boomloos wordt. Als hij er maar onder gaat lopen :D .

Als er dé uitvinding was voor ieder paard, hadden we die allemaal wel, denk ik dan.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:07

Helaas na een aantal keren getest te hebben blijkt boomloos toch niet helemaal bij ons te passen. Mijn paard is te onstabiel en ik blijkbaar ook waardoor hij 2x zo scheef gaat lopen als dat hij met een boomzadeltje doet. Erg jammer maar het verschil is echt enorm mischien als hij wat verder door getraint is word boomloos weer een optie voor ons we zullen zien.
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 08-12-16 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie verwijderd

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:12

Maar ittheclown, daar gaat een boomzadel toch geen oplossing bieden ? Of heb jij een boomzadel nodig waarin je "vast" zit ? In dat geval zou ik er kunnen inkomen. (Ik heb bvb een vriendin met een spierziekte, die moet echt opgesloten zitten)
Maar dat Dæll nog niet stabiel genoeg is, dat moet je trainen, een boomzadel gaat dat niet oplossen. Hoogstens verdoezelen. Toch ?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:23

Ik begrijp dat ik het moet trainen en het is niet zozeer het vaste wat ik nodig heb ik zat eigenlijk vaster in mijn london dan in het zadel wat ik vanmiddag getest heb. Hij is zoiezo scheef maar in de london omdat dat natuurlijk veel flexibeler is en meebuigd met zijn scheefheid kan ik het onmogelijk met mijn zit corrigeren. Met het boomzadel liep hij echt zoveel beter hij liep ook ruimer en het scheefe natuurlijk nog aanwezig maar kon ik makkelijker corrigeren door wat meer op een zitbeen knobbel te gaan zitten en daardoor word zijn draf ook gelijk beter, met de boomloos probeerde ik dit ook maar had ik echt het idee uiteindelijk naast het zadel te zitten. Ik weet ook niet precies hoe het kan het zal hoogst waarschijnlijk volledig aan mij liggen. Mijn stalgenoot gaf aan dat het mischien komt dat ik korte benen heb en boomloos is breed dus dan is het moeilijker om je onderbenen aan je paard te houden mischien dat dat er iets mee te maken heeft, geen idee maar ik merkte duidelijk verschil en mensen aan de zijlijn ook. En ik baal ook enorm want ik dacht eindelijk iets passends gevonden te hebben maar hij gaf duidelijk aan dat hij dit prettiger vond, liep ook heerlijk te briezen en zakte zelfs iets met zijn hoofd.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:24

Naar je paardje luisteren is idd het belangrijkste !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:09

Is wellicht een tijdje aan de hand/dubbel longe trainen een idee? Dus vanaf de grond rechter maken?
Heb ik ook een tijd gedaan, zeker bij jongere paarden. Ze moeten zichzelf in balans houden en als er iemand bij op zit,diegene ook nog.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:18

Sorry voor het artikel uit 2006! Ik ben erg blij met mijn oude BF Arizona. Ik zit er heerlijk in en heb het idee dat ik beter kan zitten dan in mijn Wintec VZ zadel. Mijn wens is ooit nog eens de BF Arizona Nut te bezitten haha.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:15

Weet iemand welke pads er allemaal onder de barefoot london passen?
heb nu een saaie zwarte grandeurpad.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:19

SecretLIN schreef:

Een gekleurde Grandeur? Met een gouden randje *D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:21

ik kan ze bijna nergens te koop vinden hoor

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:37

Op de website van Grandeur kan je ze helemaal samenstellen naar eigen wens.... ( de laatste keer dat ik keek nog wel)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:39

wist niet eens dat ze een site hadden ik ga morgen eens zoeken :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 00:52

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 01:46

SecretLIN schreef:

Kijk eens op Facebook op JVdekjes. Die maakt hele mooie pads op maat in de kleur of motief wat jij wil.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:07

Hier een fotootje van vanmorgen, het was de eerste keer sinds 4 maanden dat ik er weer op zat én de eerste keer in een bak én de eerste keer bitloos *\o/* uiteraard hebben we de bak heel vaak gezien en bitloos vaak geoefend. Maar hiervoor had ik nog maar eenmaal met de Ghost gestapt!

Was helaas mijn frontriser vergeten erin te doen, oeps. En ook mijn beugels waren een gaatje te lang. Maar al met al ben ik nog steeds erg blij met mijn Ghost, hij is prachtig om te zien op Harvey qua kleur, en het zit heerlijk. Die vrijheid bij mijn benen vanwege de korte zweetbladen vind ik ook nog steeds heel prettig :j

Het voelt wel nog als een flatgebouw, ook omdat Harvey zo'n super lange lage nek heeft, maar dat komt ook omdat de Ghost nog niet ingereden is geloof ik. Hij 'staat' nog een beetje, hetzelfde geldt voor het pad eronder.

Al met al, blij met Ghost!!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:21

Geweldig, wat een mijlpaal! *\o/*
Wat leuk ook om te zien hoe rustig hij erbij staat. Wat heb je precies gedaan tijdens het rijden/zitten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:24

Hij staat er lekker ontspannen bij.
Wat een water heb je nog in de bak daar ??

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:29

DubbelDun schreef:
Hij staat er lekker ontspannen bij.
Wat een water heb je nog in de bak daar ??

Ja het heeft hier flink geregend afgelopen nachten en de bak is vrij simpel. Woon niet in Nederland trouwens ;)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:35

xyzutu2 schreef:
Geweldig, wat een mijlpaal! *\o/*
Wat leuk ook om te zien hoe rustig hij erbij staat. Wat heb je precies gedaan tijdens het rijden/zitten?

Ja hij was erg kalm! Heb een goeie ochtend uitgezocht, hij vond alles prima. Vlak ervoor reed er nog een pick up met boot over een pad met kiezels, hij keek niet eens. Hoofdje lang en laag, heerlijk! De vrouw die mij hielp kent ons nog niet goed en wilde graag een lang touw aan ons hebben voor het geval dat. Mijn gevoel zei dat het niet nodig was maar ik snap haar wel. Achteraf greep Harvey het touw ook met zijn mond uit onze handen :').

We hebben wat rondjes gestapt, en om te kijken hoe het hoofdstel beviel hebben we een paar keer haltgehouden en wat links en rechts de hoefslag af gestuurd. Eerst op zit+stem alles gevraagd maar hij was zo traag, kalm en daardoor heel zwaar dat ik soms eventjes mijn teugel erbij moest gebruiken. En daarna er weer af. Lekker simpel en positief. Zadel zat heerlijk, afgezien van de missende frontriser (Harvey is overbouwd, voelt beetje als een glijbaan zonder).

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 17:44

Hallo dames,
Ik zoek nog een manier om mijn pad te reinigen, heb hem nu een keer of 2 in de wasmachine gehad (en borstel hem nu met een honden borstel om het fluffy te houden anders gaan mijn paard haar haren stuk), maar hij past eigenlijk gewoon net niet in de wasmachine.

Valt hij op de hand te wassen? Of met een speciaal goedje erover heen te sprayen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:02

Leuk Woepsie - blijft je eiland nog lang een eiland, of wordt het gewoon zee ;)
De kleur staat mooi en inderdaad, het moet zich nog vormen :)
Bralindy - wat voor pad???

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:03

Kwetal schreef:
Leuk Woepsie - blijft je eiland nog lang een eiland, of wordt het gewoon zee ;)
De kleur staat mooi en inderdaad, het moet zich nog vormen :)
Bralindy - wat voor pad???

Hopelijk gewoon een eiland. En de bewoners noemen het tot nu toe een heel droge winter :')

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:04

Ik heb heel veel medelijden met je, Woepsie :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:20

:(:)