Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
retivi schreef:Beste boomloos kenners.
Ik heb een probleem met een boomloos zadel wat ik gekocht heb.
Het gaat om de Trekker flexible inspiration dressuur.
Het probleem is dat het zadel na 200m stappen aan de hand (naar bak of wei) al helemaal op zijn schoft en in zijn nek ligt. De zadelmaakster zegt dat ik hem eerst 'soepel' moet rijden en dat het pas goed past als ik op het zadel zit. Op zich geen gek verhaal, maar het mag toch nooit zo zijn dat een zadel na 200m stappen (en aangesingeld!) al op zijn schoft/tegen zijn nek ligt!
Het zadel bestaat trouwens uit flexibele leren panelen met foam kussens.
Graag jullie advies/wijsheid!
opala schreef:Schuiven van zadel heeft alles te maken met in hoeverre goed aangesingeld is. Wanneer ik op het zadel zit en het niet goed genoeg aangesingeld heb, zit ik ook op de hals van mijn paard. Ik singel trouwens nooit superstrak aan. Een boomloos is nu eenmaal flexibeler qua ligging dan een boomzadel. Blijft het schuiven wanneer je zeker weet dat het niet aan de strakheid van de singel zit, dan zou ik naar een ander zadel uitkijken.
Akshay schreef:Over het aansingelen. Ik heb het (ghost standaard boomloos) eens bijgehouden. Als ik strák aansingel loopt paardlief helemaal niet zo fijn en vind ik het zadel ook minder lekker zitten
Als ik aansingel en dan denk ''goh kan nog wel een gaatje bij'', laat staan tijdens het rijden (ik singel nooit na als ik aan het rijden ben) dan loopt hij heerlijk!
Ik vind die pad die gisteren gepost werd, met het lamsvel (a 120 euro) wel heel gaaf eruit zien.. Zou die passen onder een ghost? (de wintervacht had wat te lijden onder de grandeurpad helaasweet niet of dat in zomervacht ook zo blijft... hoop het van niet, maarja je weet nooit..)
Buitenzinnig schreef:Een teruggave van €350,00??? Is dat een tikfout?
Ik kan ook zien of iets wel of niet past, grofweg, als het op het paard ligt. Maar het is wel handig als je er tenminste even op had kunnen rijden. Desnoods op een ander zadel, maar wel op dit paard, want dat is immers de moeilijkste van de 2. Als rijden vanwege blessure of weer niet mogelijk is, had het wellicht slimmer geweest om even met bestellen te wachten, maar ja, dat is achteraf gepraat....
retivi schreef:Dat boekje ga ik aanschaffen!
Wat een goede service Buitenzinnig! Dat zou ik juist heel fijn vinden!
Mijn ruin heeft op zich een normale rug (niet te verzonken of heel strak/recht) en een normale schoft en schouder. Maarrrr.. Hij heeft een héle korte rug en hij is rond geribt, daardoor past lang niet alles.
De trekker is heel kort, maar het ligt op de een of andere manier gewoon niet goed.
Nogmaals, ik ga vanavond even passen met een bredere singel en kijken of iemand kan filmen.
retivi schreef:Dat boekje ga ik aanschaffen!
Mijn ruin heeft op zich een normale rug (niet te verzonken of heel strak/recht) en een normale schoft en schouder. Maarrrr.. Hij heeft een héle korte rug en hij is rond geribt, daardoor past lang niet alles.
De trekker is heel kort, maar het ligt op de een of andere manier gewoon niet goed.
Nogmaals, ik ga vanavond even passen met een bredere singel en kijken of iemand kan filmen.
yvonne1303 schreef:retivi schreef:Dat boekje ga ik aanschaffen!
dat boekje is ook online in te zien, via de website van ik dacht pegasus. Ik kijk het zo even na en zal de link dat plaatsen.
retivi schreef:Ik heb het zadel gisteren weer opgelegd, maar hij is nu ook gewoon te breed voor (eerst te smal)
Maar er is ondertussen al twee keer iets verander en het schuiven is alleen maar erger geworden.
Inmiddels heb ik het gemeld bij mijn rechtsbijstand, ik kom er met haar niet uit.
Heel vervelend, hoop dat het snel opgelost wordt!