Buitenzinnig schreef:Ik zou wel aanraden een pad met inlagen/oplagen (van bv Grandeur) te gebruiken. Ook gezien de bouw van je paard geeft dat net wat meer bescherming.
De singelstoten vallen sowieso meer naar achteren bij dit model, kijk maar eens hoe ze lopen als het je het zadel oplegt zonder aan te singelen.
Dit kan wel een beetje gaan trekken/ frictie geven, omdat de singel een andere plek op gaat dan de stoten zeg maar.
Wellicht komt daar de bobbel van, maar dat is lastig zeggen zonder het te voelen
Dank je! Ik ga zeker voor inlages. Grandeur zal ik moeten vragen om een heel nieuw model te moeten tekenen wat €30 extra kost hoorde ik. Grandeur dekjes voor andere zadels gaan niet mooi onder deze passen...
En met bobbel bedoelde ik een vet/spier bobbel bij zijn schouder partij waardoor het zadel dus naar achteren wilt...

Wat voor singel raad je aan bij deze stoten en met mijn paard die z’n zadel naar achteren wilt. Zijn singelplek is namelijk meer naar voren...
Vanmorgen heb ik trouwens een dekje geleend van een vriendin, van Nuumed een Hiwither vrijheids dressuur maat XL. Ze hebben deze ook met inlages alleen helaas dan weer niet met wit bontrandje wat juist zo leuk staat haha