[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:00

Jup, dat is echt een groot nadeel. Hoewel M een beetje een gangbare pommel is, is dit ook zo met de L en de S maat haha. Maar ik ga me er nog even verder in verdiepen. Of er eventueel iets mee te doen is zodat hij makkelijk open en dicht kan.

Jetta

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:14

Je kan er ook heel saai nieuwe rits in laten zetten. Ik heb mijn zadel voor eigen gebruik op mijn eigen paard. Dus custom voor hem en mij. Als je je zadel wil verkopen, is dat misschien niet zo handig. Hoewel je de veter er ook weer uit kan halen. ....

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:20

Kun je niet met kleine zeilringen werken? Zo kan er makkelijk een andere pommel in alst nodig is. Als het op een boot kan houden kan het met p.rijden ook....zou je zeggen :-)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:41

Zeilringen? Als je gewoon gaatjes ponst kan de veter erin en ook weer eruit. Je lijmt niks vast. Maar de koper moet er zonodig wel zin in hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:27

De hidalgo die ik trouwens bestelt heb is als het goed is ook zonder kussene.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:36

rijden er hier meer met bontje op het zadel?
kan een christ bontje kopen.. maar zit je dan niet juist minder stevig?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:38

SecretLIN die wil ik al _O-
Is ie voor jou gereserveerd?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:48

Ik ben heel blij met het bontje van barefoot zelf. (zie paar pagina's verder de foto's)
Heel lekker zacht. Mijn moeder heeft een maat 2 zadel en die zit net wat steviger in haar zadel, erg prettig!

Hier is vast niet iemand die een barefoot zadelhoes over heeft? :D :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:07

Pippaa schreef:
SecretLIN die wil ik al _O-
Is ie voor jou gereserveerd?

Jup :P in Groningen is vlakbij dus kan hem halen.. weet niet wat jij geboden hebt :P of had

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:12

Zonder de originele seatsaver zit het inderdaad prima !
Ruimer, niet smaller ... maar dat had ik ook niet verwacht :o

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:14

Nog niks, haha. Wilde het nog even afwachten. En dan ben ik altijd te laat :P laat het even weten als je hem toch niet neemt of weer weg doet ;)

Edit: thanks shirley, maar waarschijnlijk is ie al weg ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:20

haha sorry zie nu idd vorige pagina dat het dezelfde is

ach ik weet niet of het bevalt..

als deze al voor een ander zadel is

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:44

Help *twijfel!*
Ik ga een Lexington als testzadel aanvragen, ik heb van de London maat 1, maar lees dat de Lexington ietsje kleiner uitvalt. Kan ik dan beter een maat 2 bestellen? Of toch maat 1?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:45

Welke broekmaat? (en korte of lange benen?) En wat kan je kwa lengte kwijt op je paard? :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:46

Mayflower_ schreef:
Help *twijfel!*
Ik ga een Lexington als testzadel aanvragen, ik heb van de London maat 1, maar lees dat de Lexington ietsje kleiner uitvalt. Kan ik dan beter een maat 2 bestellen? Of toch maat 1?

Denk dat maat 2 te groot is voor haar rug.. Vrij korte rug als ik het me goed herinner? :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:47

Broekmaat 38, korte benen en qua lengte gaat een maat 2 wel passen op mijn pony, alleen het moet niet langer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:47

[***] met padje en zadeltje!

Afbeelding

Afbeelding

Voor degenen die meer details willen;
De pad is een Grandeur baumlos special met moosegummi boven op en kunstschaap onder. Er zitten zowel boven als onder inlagevakken, ik gebruik alleen de onderste omdat op die manier de schoft/ruggengraat het meest ruimte krijgt. Eerder gebruikte ik de 3cm kussens van Hidalgo en dan was er niet heel veel schoftruimte over, ik heb daarom nu 2x de 15 mm viscoschaum inlages van Grandeur in de pad zitten. De inlages voelen vrij hard, beetje traagschuim achtig maar dan steviger, maar zijn wel goed in te drukken.

Ponymans vond het wel fijn :) Hij is altijd erg duidelijk als iets op zijn rug hem niet bevalt, maar nu liep hij ontspannen te briesen met de oortjes naar voor, goed teken dus. De ruggengraat blijft ook mooi vrij, afdruk zag er goed uit :j Met name in het galopperen voelde het echt alsof [***] meer ruimte had, de galop 'rolde' beter, als dat een beetje duidelijk is :o

Voor mij voelt het even gek. Ik ben de bubbel onder mijn been (van de punten van de kussens die ik eert gebruikte) kwijt, en dat is prettig. Wel voelt het in het begin wat plankerig, de inlages zijn echt vrij hard en het is best een pakketje zo opgestapeld. Tijdens het rijden verbeterd het wel, misschien dat de inlages wat zachter worden als ze wat opgewarmd zijn, en op het laatst zat ik best lekker eigenlijk :)
Ik heb niet het idee dat het smaller zit dan met de kussens, zeker in het begin voelt het eerder breder maar na het opwarmen voelt het ongeveer vergelijkbaar.

Voor als nog dus een geslaagde testrit :D
Misschien dat ik nog een keer wat verander aan de soort inlage, of één van deze er in houd en een wat dunnere erbij oid. Maar eerst maar eens een tijdje zo rijden en wennen, elke verandering aan een zadel voelt raar dus het heeft ook gewoon wat tijd nodig :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:55

Hmm echt twijfel gevalletje, net wat je zelf fijner vind (om wat meer ruimte te hebben, of om juist wat vaster te zitten) Kun je ze niet alletwee testen :P

Interessant Blijheid!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:59

Phillipa schreef:
Ik heb ff jullie mening nodig. Misschien doe ik daarna precies het tegenovergestelde, maar toch :')

Ik heb een bruine barefoot london. De runner van de rits is kapot gegaan. Ik heb van Jetta een hele mooie fotoserie+uitleg gehad om de rits te vervangen met een leren veter. Vooral omdat deze versie net een andere bruine kleur heeft in de afwerking, zou mooi zijn als ik een leren veter in die kleur van vinden. Nu lijkt me dat erg leuk om te doen, maar krijg ik het zadel dan nog wel verkocht? :o Ik kan m ook zo weer doorverkopen, maar vind het ook wel weer een leuke crea klus :D

[ Afbeelding ]

Pommel van dichtbij: https://lh3.googleusercontent.com/-3Q7EtDFuw7o/UwNRyqiZ9WI/AAAAAAAAASY/8Q5dN4KRkMM/w390-h520-no/2014-01-18+14.37.30.jpg

Ik zou denk ik gaan voor gewoon een nieuwe rits inzetten, als je denkt dat je hem wilt gaan verkopen :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:04

Buitenzinnig schreef:
pmarena schreef:
Soeske, wie verkoopt ze in Australië als ik vragen mag? :)

Dat mag!
Natalie Eggenberger - Horse Connection

http://www.horse-connection.au.com

Aha Natalie, dat dacht ik al :j

Hele leuke meid, verkocht voorheen ook Barefoot (jammer genoeg kreeg ze toen onenigheid waar ze niet uit zijn gekomen...super zonde) en toen hadden we af en toe contact :)

Maar met de VPS zadels was dat toen ook een beetje het idee, om ze zonder inlages in te rijden dus het verbaast me niks dat ze dat nu met de Hidalgo ook zonder kussens doet :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:09

Blijheid, fijn dat je pad bevalt!

Pmarena, ah, jammer dat er onenigheid ontstond. Kan gebeuren.
Ze rijdt ze inderdaad in zonder, ik weet eigenlijk niet of ze de kussens er daarna weer onder plakt ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:34

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:07

Zijn die foto's met de maat 1 of de maat 2 London? Als dit een maat 1 is verwacht ik eerlijk gezegd niet dat je een maat 2 kwijt kunt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:10

Swift schreef:
Zijn die foto's met de maat 1 of de maat 2 London? Als dit een maat 1 is verwacht ik eerlijk gezegd niet dat je een maat 2 kwijt kunt.

Dit is een maat 1 London.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:14

Dan heeft jou Haf ook een lekker kort rugje, ik denk niet dat een maat 2 dan een optie is eigenlijk... Die maat 1 London kan nog goed maar veel langer zou ik persoonlijk geen optie vinden. En met jou figuur pas je toch ook nog prima in een maat 1?