Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:03

Ik heb zo'n singel liggen. Gebruik ik niet meer.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:17

Wat zijn eigenlijk de kosten van zo'n singel.. ben er ook over na aan het denken om er zo eentje te bestellen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:21

Omdat je een leren singel schoon moet maken Karin.
Heb vroeger slechte ervaringen opgedaan met barstjes in het leer dus rij ik nu liever met kunststof.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:45

Mijn singel maak ik zelden schoon (af en toe even met een spuitbus en soms met zadelzeep) en die gaat al ruim 6 jaar mee, hij ziet er nog prima uit. :) Ik ben ook niet zo'n poetser... :o

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:15

Ik heb die anatomische singel van Arno. Hele fijne singel en idd ook fijn aan singelen.
Ze kosten €125,-

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:03

Ik ben ook nog steeds heel blij met mijn AB zadel en over zijn service heb ik ook niets te klagen. Hebben hem nog steeds iedere keer te pakken gekregen als dat moest en hij heeft echt zijn best gedaan om voor mijn paard een goed passend zadel te maken. Ik heb toen 18 weken moeten wachten, had een goed leenzadel en het wachten was de moeite dubbel en dik waard. Ook de controle afspraken maken was geen enkel probleem en hij belde ook netjes half uur van te voren dat hij eraan kwam, of als het iets uitliep.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:55

Arno is van de week weer geweest. Mijn zadels liggen weer super!
Mijn zadelsteunen bleken de kussens vervormd te hebben, dus die gaan weg en er komen van de stangen.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 08:58

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:03

Ik heb op mijn zadelsteun een bontje liggen.
Kreeg 20 jaar geleden al op mijn donder voor het hebben vd verkeerde steun.
Mijn AB komt ook op een stang te hangen.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:06

Mijn zadel past niet in mijn kast dus daarom die staander in de woonkamer.. zou het helpen als ik daar een bontje/dekje op leg? Hij hing eerst over de eetkamerstoel (geweldige steun :D) maar dat is nu geen optie meer

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:19

Mijn zadel ligt ook op z'n zadelsteun, maar ik heb er altijd mijn bontje onder liggen. Hij komt vandaag mijn zadel weer opvullen, hij ligt niet helemaal fijn vind ik.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:57

Ik heb nu deze erin zitten:
Afbeelding
In zo'n leuk kleurtje :D

Maar het moet dus een simpele stang worden:
Afbeelding

Ik heb er nu voor tijdelijk ook een bontje tussen gelegd, maar dat vond hij ook geen goed idee voor de lange termijn.

Mijn paard had er enorme last van zijn rug van gekregen. Wegduiken voor de borstel, steeds een beetje bozer worden met opzadelen, bit slechter aanpakken, rug wegdrukken, erg tegen de hand. Na behandeling van de fysio en aanpassing aan het zadel loopt hij weer als een zonnetje <3

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:03

We hebben hier nu ook alleen nog maar van die stangen nadat Arno ons vertelde dat die bredere dingen slecht zijn voor het zadel .

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:05

Ik heb van die stangen maar die begeven het op een gegeven moment onder het gewicht van het zadel. Weet iemand goede die na een half jaar niet doorzakken? Want hier heb ik de zadels nu op de staldeur liggen maar da's niet handig als de paarden straks weer meer binnen staan ivm het weer :+

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:12

Zelf houtenbalken maken?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:44

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:53

Die eerste lijkt me wel wat.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:45

Zo mijn zadel ligt weer oke :D Hopelijk blijft die nu goed liggen, vind dat die best veel opgevuld moet worden. Ik heb mijn zadel ook op z`n steun hangen ( die paarse) maar ik ga dat niet allemaal veranderen :o ik laat mijn bontje eronder liggen en hij zei er gisteren niks van dus zal wel goed zijn :)

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 20:38

Heb een email gehad dat mijn zadeltje deze komend week binnenkomt, helaas wou hij het volgende zaterdag leveren wat het voor mij onmogelijk maakt, ik hoop dat hij snel weer een opening heeft. Kan niet waaaachten tot ik het zadel heb :o.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:53

Crazy_boon schreef:
Heb een email gehad dat mijn zadeltje deze komend week binnenkomt, helaas wou hij het volgende zaterdag leveren wat het voor mij onmogelijk maakt, ik hoop dat hij snel weer een opening heeft. Kan niet waaaachten tot ik het zadel heb :o.

Ik heb nog niks gehoord :(
Hoop dan toch dat die van mij er tussen zit

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:03

mijn zadel komt volgende week maandag, helaas is afgelopen week mijn paard afgekeurd op zijn knie, waar artrose in zit.. mag nu alleen nog maar 4x in de week recreatief rijden en geen zijgangen meer..

mijn ab zadel is helemaal aangepast op mijn paard met een moeilijke rug, dus moet nu een paard gaan zoeken die bij het zadel past.. zonde om zo'n duur zadel in de kast te laten liggen..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:07

O wat erg zeg....heb je eindelijk je zadel, krijg je dat :(:)

Hopelijk kan je zadel straks aangepast worden op je nieuwe paard. Maar kun je dat zadel niet meer cancellen dan? Misschien kan hij hem op het paard van een andere klant passend maken. Is een hoop geld voor iets wat je in de kast moet hangen...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:11

ja dat is zeker heel erg, ik baal ook ontzettend hij is pas 8 jaar en net een half jaar in training gestaan, is pas net Z2 klaar en nog geen wedstrijd gelopen.
en dan zo'n goed duur zadel.
Arno zij wel dat als ik geen 3 jarige neem die nog vollop in de groei is, wel het zadel aan te passen is.

ik heb het zadel al voor de helft aanbetaald.. ik had ook een hoofdstel op maat laten maken maar arno zijn vriendin zij dat we dat beter niet konden doen, omdat het hoofdstel niet zou passen op een ander paard vanwege de neusriem.. scheelt ieder geval 300 euro.
het zadel wil ik sowieso wel hebben, is speciaal met gel zitting en de singelstoten zijn naar voren geplaatst, dat is ook vanwege de rug van mijn paard die iets verzonken is.

dus past niet zo snel op een ander paard, ik wil het zadel ook niet cancelen want hij heeft zijn best voor mij gedaan en heb gewoon een goed zadel nodig al is het voor een paard die nog maar 4 x in de week 20 min mag recreatieven whaha..
het is echt ***** maar helaas niet anders..

na mijn zadel ga ik hard doorsparen voor een nieuw paard.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:15

Jeetje wat zonde van je paard, zo jong nog en zo lekker op weg in de training... :(:)
Sterkte ermee, dat zijn de mindere dingen van levende haven.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:21

maikeltje schreef:
Jeetje wat zonde van je paard, zo jong nog en zo lekker op weg in de training... :(:)
Sterkte ermee, dat zijn de mindere dingen van levende haven.

ja dankjewel, het is jammer helaas, maar hij heeft geen pijn en kan dus gewoon lekker blijven dat vond ik het belangrijkste..