Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:28

Hackamore kan ik van mijn bijrijder lenen :p

Waar een paard met last van de tandjes als.niet goed voor is. Ideaal excuus om van alles uit te testen haha.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:59

Na lang twijfelen heb ik de stap gezet: ik heb een Micklem competition besteld op Agradi := Mijn paard is altijd aan het mutsen met hoofdstellen aan doen bij gecombineerde/aansnoerneusriem, vooral gericht op de neusriem en de keelriem. Ongeacht hoe los/strak/anatomisch gevormd de hoofdstellen ook zitten. Tijdens rijden geen problemen verder. Sinds kort rijd ik haar af en toe op een mexicaanse neusriem, en dan is ineens de reactie alleen nog maar op de keelriem... Mexicaan heeft qua ligging veel weg van hoe de Micklems vallen, dus eens zien wat de lager geplaatste keelriem doet voor haar. Had trouwens net als Kostolany wel graag een verder uitgeneden stuk achter de oren gehad.

Ik vind ze echter wel verdomd lelijk :o := :+ Maar goed, peerd gaat veur he :) Ik ben erg benieuwd. Wordt pas medio augustus geleverd dus kan nog even aan het idee wennen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:29

Hangt per paard af hoe het staat. Bij de mijne is het net mooi, omdat het een dunne, eenvoudige neusriem is. Doe daar een klassiek hoofdstel om met combi en het trekt op niets.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:36

Een micklem zit eerder richting combi/gewone neusriem dan een lage neusriem :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:40

Dat was ook mijn indruk, beetje de inwerking van een lage neusriem met de hoogte van een hoge qua beeld. Inwerking vs. uiterlijk zou positief uit moeten vallen voor madame :')

Ik ben vooral enorm benieuwd naar haar reactie op de plaatsing van de keelriem. Ze is zó boos op de reguliere keelriemen altijd, terwijl ze op het riempje van de mexicaan wat rond dezelfde plek als de keelriem van de micklem valt absoluut geen kik geeft. Hopelijk is de micklem voor haar dus een verademing wat dat betreft :) En dat zonder de strengere inwerking wat de mexicaan heeft.

Spessie

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:46

Hoi,
Ik weet niet of dit mag, maar ik breek even in.... :o
Heeft iemand dit hoofdstel wel eens gebruikt in combinatie met een kneveltrens?
"Kruipen" de scharen dan niet onder de neusriem? Daar zit namelijk best veel ruimte.

sorayafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 23:38

Ik heb dus de multi en comp besteld bij agradi maar phoeee wat duurt dat wachten lang zeg hihi ik wist natuurlijk wel van de lever tijd maar komt nu toch wel slecht uit haha ik heb 4 tot 8 augustus een wedstrijd week en wou er graag mee rijden aleen de multi is verwacht 30juli en de comp 8aug ik denk dat het bij fnrs niet erg is om met de multi te rijden toch? Of wel :p in de fnrs regels kan ik niets vinden veder ik wil het ringetje er liever niet af halen aangezien ik er toch een comp bij heb besteld

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:05

ik denk niet dat ze daar moeilijk over zullen doen bij de fnrs inderdaad!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:33

Spessie schreef:
Hoi,
Ik weet niet of dit mag, maar ik breek even in.... :o
Heeft iemand dit hoofdstel wel eens gebruikt in combinatie met een kneveltrens?
"Kruipen" de scharen dan niet onder de neusriem? Daar zit namelijk best veel ruimte.

ik denk van niet, ken je niemand met zo`n hoofdstel ? kun je het uitproberen

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 14:34

sorayafel schreef:
Ik heb dus de multi en comp besteld bij agradi maar phoeee wat duurt dat wachten lang zeg hihi ik wist natuurlijk wel van de lever tijd maar komt nu toch wel slecht uit haha ik heb 4 tot 8 augustus een wedstrijd week en wou er graag mee rijden aleen de multi is verwacht 30juli en de comp 8aug ik denk dat het bij fnrs niet erg is om met de multi te rijden toch? Of wel :p in de fnrs regels kan ik niets vinden veder ik wil het ringetje er liever niet af halen aangezien ik er toch een comp bij heb besteld

geen idee als de fnrs daar moeilijk over doet, maar je mag officieel (khns) niet starten met een ringetje op de neus. zodra het ringetje eraf is is dit geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:18

Ik Heb een hackamore getest voor mijn paard, helaas past dat niet met een micklem. Die gaan we nu gebruiken voor mijn jonge tinker en mijn bijrijder rijdt hem met een kneveltrens. Kan altijd eens vragen of ze daarop wil Letten maar dan moet je wel nog even geduld hebben.

Spessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:28

Varekaj schreef:
Ik Heb een hackamore getest voor mijn paard, helaas past dat niet met een micklem. Die gaan we nu gebruiken voor mijn jonge tinker en mijn bijrijder rijdt hem met een kneveltrens. Kan altijd eens vragen of ze daarop wil Letten maar dan moet je wel nog even geduld hebben.

Als je dat zou willen doen, graag!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 17:30

Je kan ook gewoon het ringetje afplakken met een stukje zwarte tape. Zie je haast niets van en hoef je geen tweede hoofdstel erbij te nemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 19:12

De hackamore komt te laag bij mijn micklem en er zit tevens een wol onderlegde neusriem bij met leren kinriempje (ipv kinketting). Dit is een type bitloze optoming die niet past bij dit hoofdstel.

Ik heb hem gewoon bevestigd aan het normale hoofdstel van mijn tinker en het bit van de tinker aan de micklem bevestigd. Maw, de paarden krijgen nu elkaars hoofdstel.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:51

Mijn paardenbeest loopt er toch erg fijn mee :D
Afbeelding
Hoofdstel in actie :))

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:15

vandaag met de bitclips eraan gereden , das nie weggelegd voor ons hij hong alleen maar :)

eraf gehaald en liep weer goed.

morgen/overmorgen weer met mijn normale hoofdstel rijden , kijken hoe hij daar nu op loopt. als ik ook echt verschil merk!

stoere foto hierboven by the way :D

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:05

Ben ondertussen al een dik jaar vrij tevreden gebruiker van een Micklem Multibridle.
Binnenkort voor het eerst op wedstrijd, normaal gezien mag ik hem volgens ons reglement gebruiken (L R V), zo niet plak ik het ringetje wel af.

Maar ander vraagje: mijn paard heeft een heel gevoelige huid. Ze krijgt heel snel kale plekken van het hoofdstel, maar ook van het halster, of zelfs een vliegenkap.
Iemand daar een tip voor?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 06:22

Waar krijgt ze kale plekken? Op de neus? Want dan kan je een bontje eronder doen.

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:25

Meer aan de oren ('slapen') en op haar kaken.
Overigens ook ter hoogte van de singel, dus daar ga ik inderdaad eens een bontje proberen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:24

ooh dsat zijn lastige plekken, daar kun je weinig an doen denk ik. Mijn paard heeft dat ook vaak. Bij die kale plekken smeer ik dan laurierzalf van grand national op. Dat werkt wel goed. maar qua onderleggers zou ik niet weten wat je dan moet doen.

Noiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:10

Ik vreesde het al een beetje... de laurierzalf ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:08

Laurierzalf? Lijkt me niet de juiste toepassing. Ik ken het voor het doorlaten breken abcessen en actieveren hoorn kroonrand., ontsmetten klauwwonden bij schapen enz. Het lijkt dat je je dit niet op een geïrriteerde huid smeert.

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:43

Noiske schreef:
Ben ondertussen al een dik jaar vrij tevreden gebruiker van een Micklem Multibridle.
Binnenkort voor het eerst op wedstrijd, normaal gezien mag ik hem volgens ons reglement gebruiken (L R V), zo niet plak ik het ringetje wel af.

Maar ander vraagje: mijn paard heeft een heel gevoelige huid. Ze krijgt heel snel kale plekken van het hoofdstel, maar ook van het halster, of zelfs een vliegenkap.
Iemand daar een tip voor?

Mijn paard ook.. heeft nu zelfs een klein wondje van de neusriem dus ik ga even een bontje halen en ook even zoeken naar de zalf!

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 07:44

janouk schreef:
Laurierzalf? Lijkt me niet de juiste toepassing. Ik ken het voor het doorlaten breken abcessen en actieveren hoorn kroonrand., ontsmetten klauwwonden bij schapen enz. Het lijkt dat je je dit niet op een geïrriteerde huid smeert.

Hmm nee misschien is vaseline dan beter...