Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
siskeh schreef:Te lange singelstoten zou ik of "gewoon" zelf afknippen als je het niet uitmaakt hoe het eruit ziet, of door een zadelmaker/schoenmaker laten doen als je het netjes wilt.
Overigens kan ik op de foto niet zien hoe lang ze zijn, té kort wil je natuurlijk ook niet, voor makkelijk aan kunnen singelen en wanneer je het mogelijk op een groter paard wil leggen.
Ik heb trouwens ook véél singelstoot over, maar daar nooit last van gehad.
Nandos schreef:Dankje! Ik ga haar eens contacteren.
Volgens mij No2 of No3, ik heb Lorica aan de onderzijde. Ik heb het zadel toendertijd overgenomen, weet het helaas niet meer precies.
lotje5lotje schreef:Ik heb aan de voorkant van mijn pad inlages gedaan en een frontriser in het zadel zelf. Voor mijn paard met enorme schouders, geen schoft en licht overbouwd. De kussens niet te veel terug onder de basis plakken heeft ook enorm geholpen. Ik kiepte eerst ook naar voren, toen heb ik de kussens een paar cm naar voren geplakt en toen ging het prima.
isabel67 schreef:Hey! Ik wil heel graag overstappen op boomloos voor mijn pony met een hele korte brede platte rug. Hij is ook echt rondgeribt dus ik twijfel of het gaat schuiven. Ik heb zelf ook al op verschillende types barefoot zadels gezeten en die vond ik eerlijk gezegt echt niet fijn zitten, veel te stoel-achtig vind ik. Mijn zus heeft een barefoot en die is er juist helemaal mee in de wolken. Wat zouden jullie me kunnen aanraden? Zijn draagvlak is normaal maar 40 cm dus het moet echt kort zijn. Zijn er bepaalde merken die ik zou kunnen proberen met een passer?
Een semi-boomloos zadel zou ook een goede optie kunnen zijn maar ik ken echt niks van alle merken hierin en waar ik moet zoeken. Ik ben eigenlijk een beetje verdwaald tussen al de mogelijkheden en type zadels.
Daphneeeej schreef:Merken die vaak als Semi boomloos/lederboomzadels benoemd worden: Trekker/flexible saddle, hidalgo, heather moffett.
Er zijn super veel verschillende merken in het (semi) boomloze wereldje. Informeren bij een boomlooszadelpasservice is altijd een goede aanrader. Heeft veel verschillende merken en ook kennis van opties voor jou paardje.
isabel67 schreef:Hey! Ik wil heel graag overstappen op boomloos voor mijn pony met een hele korte brede platte rug. Hij is ook echt rondgeribt dus ik twijfel of het gaat schuiven. Ik heb zelf ook al op verschillende types barefoot zadels gezeten en die vond ik eerlijk gezegt echt niet fijn zitten, veel te stoel-achtig vind ik. Mijn zus heeft een barefoot en die is er juist helemaal mee in de wolken. Wat zouden jullie me kunnen aanraden? Zijn draagvlak is normaal maar 40 cm dus het moet echt kort zijn. Zijn er bepaalde merken die ik zou kunnen proberen met een passer?
Een semi-boomloos zadel zou ook een goede optie kunnen zijn maar ik ken echt niks van alle merken hierin en waar ik moet zoeken. Ik ben eigenlijk een beetje verdwaald tussen al de mogelijkheden en type zadels.
isabel67 schreef:Bedankt! Ik zal Ingrid na mijn examens contacteren het heeftt niet heel erg veel haast. Ghost spreekt me momenteel minder aan maar ik sta er wel zeker voor open om het te testen. Wie weet dat het toch wel heel fijn zit en als het voor mijn pony ook goed past dan pas ik me wel aan.
Serenity350 schreef:Goedemorgen! Ik heb ook wel leuk nieuws! Wij stappen zo in de auto om een Ghost Mandriana met Buttera-zitting en toebehoren te halen.![]()
![]()
Heb van de week al even op een ander exemplaar mogen zitten die wat dichterbij huis lag om te kijken of ik er wel in paste (met superdank aan Buitenzinnig) en dat leek goed! Nu maar heel hard duimen dat paardlief er ook zo goed bij past.
Kwetal schreef:Oh, dat was een mooi vachtje UUdje - Jammer van je knie, maar nu is iemand anders weer blij
Nissima schreef:Supergaaf!! Ik duim voor je. Plaats je een foto als je hem hebt?
uudje schreef:En ik zit hier nu gigantisch te huilen, omdat ik die gave mandriana en buttera heb verkocht. Maar helaas voor mijn knie geen optie. Maar hoop dat je er enorm veel plezier van gaat hebben!!![]()
Even nog een spammetje van mijn fjord met jou stoere mandriana
[ [url=m/oYExVD.jpg]Afbeelding[/url] ]