voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:31

Foija schreef:
mocht iemand een barefoot cheyenne maat 2 dry-tex met vps te koop hebben dan zou ik dat graag horen. vriendin van me zoekt er 1

Ik... maar dan zit je met hogere transportkosten . Ik woon in zweden en heb juist hier onze bf dry tex te koop gezet.

DeSprinkhaan

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:13

Ik zit erover te denken een boomloos zadel te kopen voor Cascade (tweedehans) maar ik weet niet of het zadel te groot is. Cascade is een pony, en het zadel is 58 cm lang met een zitting van 34 cm. Is dat te groot? Voor een zijaanzicht van hem kan je in mijn proviel kijken. Hij is ongeveer 1m30.
Alvast bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:17

mochten hier mensen interesse hebben in een zgan trekker zadel...
rond de 7 maandjes oud.
mijne gaat,hoogstwaarschijnlijk,de verkoop in.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:20

Sprinkhaan, ik vermoed dat dit aan de lange kant is - bovendien is Cascade pas 2,5 en nog veel en veel te jong om met een ruiter rond te lopen. Zijn groei is pas af wanneer hij 6 is en de beenderen in zijn rug sluiten als laatste... De beste leeftijd is 5 jaar.... Tegen die tijd weet je ook hoe groot hij is en hoe lang zijn rug dan is ,dan is hij bijna uitgegroeid.

Als je er een gezelschapspaardje bij zoekt, kijk dan eens op http://www.phoenixasso.com. Dat zit redelijk dicht bij je in de buurt en ze bemiddelen ook paarden en soms hebben ze een ezel. (off topic, sorry)

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:53

liljebo schreef:
Foija schreef:
mocht iemand een barefoot cheyenne maat 2 dry-tex met vps te koop hebben dan zou ik dat graag horen. vriendin van me zoekt er 1

Ik... maar dan zit je met hogere transportkosten . Ik woon in zweden en heb juist hier onze bf dry tex te koop gezet.

ja dat is jammer, toch bedankt voor je reactie!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:58

Foija schreef:

ja dat is jammer, toch bedankt voor je reactie![/quote]

Mocht je evengoed interesse hebben, pb dan even... wellicht kunnen we overeen komen.
;)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:58

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:45

hoi ik lees hier al een tijd mee en ben een vriendin van TimoKyana die hier af en toe ook post.

ik heb nu een Randoll's met op maat gemaakte inlages.
het enige probleem is dat de uitsparing voor de schoft eigenlijk te krap trekt.

darkchrystal: waarom zet je je trekker te koop? ik heb een keer een trekker op proef gehad van Don/buitenzinnig, maar de koop is toen helaas niet doorgegaan.
kun je mij wat meer info geven over je trekker, maten kleur, evt foto's en een vraag prijs.

aangezien mijn haf momenteel niet lekker loopt onder het zadel komt as maandag de osteo, en heb zo'n onderbuikgevoel dat er toch een ander zadel moet komen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:40

Heeft en van jullie hier ervaring met een skito pad onder een boomloos zadel?Ze zijn heel duur maar heb het idee dat ze wel goed zijn..Of kun je beter gewoon een grandeur pad kopen ofzo?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:25

Ah Liz - ik heb je bericht gevonden :D
Ja, je zit in 1x aan je zadel gekleefd. :+
Het klopt dat je een beetje moet rommelen meet hoe je het prettigste zit. Dat is met elk nieuw zadel zo.

@pleiada, Skito zijn heel goede pads, maar wel stug en bestaan uit veel laagjes. Het hangt een beetje van het type paard, type zadel en wat je er precies mee gaat doen, af. Voor de endurance waarbij je heuvel op en af gaat, terwijl je in de beugels staat, is zo'n pad wel aan te bevelen, maar ze maken die zelfde ritten met een Grandeur, HAF en vele andere pads.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:29

Skito pad: op zich hele mooie pads maar ik ben er een paar jaar geleden toch wel op afgeknapt....het leken mij top-dingen maar de inlages zaten niet goed naar mijn mening. Ik wil inlages die onderuit de pad "bulken" zodat je de dikte van de inlages als ruggengraatvrijheid hebt onder de pad. Maar de Skito inlages staken niet genoeg uit aan de onderkant waardoor de ruggengraatvrijheid maar heel miniem was.... -O-

Voor de rest vond ik het een super-pad, mooi materiaal, mooi verwerkt, hele aardige gasten die ze maken....maar ik wil zo'n pad voornamelijk voor de ruggengraatvrijheid en als hij dat niet geeft dan heb ik er geen fluit aan, ik ga er niet nog eens een andere pad onder leggen :P

Let wel: het kan zijn dat ik pech had, en het is een aantal jaren geleden, wellicht is het anders als je nu een pad besteld of kun je er speciaal naar vragen ofzo zodat hij net iets anders gemaakt wordt....ik weet de details er niet van momenteel :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:35

Ik zag bij een klant dat ze er tegenwoordig dat kunststof krulletjes/deurmatten spul in verwerken - dat ademt, buigt maar drukt niet in, maar ik kan met niet aan het gevoel onttrekken dat je een deurmat op de rug van je paard hebt liggen :+
(Maar ja, sommige soorten Sympanova lijken op de tafelkleedjes uit de horeca voor de terrasjes.... :P )

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:39

Ik geloof wel dat ze verschillende diktes hebben,maar als ik het zo hoor spreekt mij dat stugge niet zo aan..Als je de foto's ziet zijn het best grote inlages die niet echt gevormd zijn,lijkt me dan niet zo prettig zitten..Ik wil hem onder mijn fellsattel doen als ik wat langer ga rijden en ook al ziet het ruggetje van mijn paardje er mooi uit na het rijden vind ik het toch wel een beetje eng om dan zonder extra pad te rijden..Je koopt zon ding ook niet zomaar even want ze zijn niet echt goedkoop?.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:41

Buitenzinnig schreef:
Ik zag bij een klant dat ze er tegenwoordig dat kunststof krulletjes/deurmatten spul in verwerken - dat ademt, buigt maar drukt niet in, maar ik kan met niet aan het gevoel onttrekken dat je een deurmat op de rug van je paard hebt liggen :+
(Maar ja, sommige soorten Sympanova lijken op de tafelkleedjes uit de horeca voor de terrasjes.... :P )

Haha meen je niet!?Dacht dat er traagschuim in zat??

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:43

Het zit er niet in, het zit er op, waar het zadel ligt - gezien toen iemand detail foto's stuurde van haar zadel :) Er in zit idd traagschuim, al dan niet vergezeld van een stuk leer...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:18

Dus een deurmat,een stuk leer en ook nog inlages..Zal een heel dik pak zijn dan onder je zadel..Vind wel dat ze hele leuke kleurtjes hebben,maar alleen om die reden zal ik het maar niet doen..Er is hier in de buurt toch haast niemand die me ziet rijden :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:24

Dat spul zat er bij die van mij ook op, dat wilde ik graag, is stevog en adement :)

Ze hebben dit spul in de USA ook een tijd verkocht als onderlegger voor onder westernpads, DubbelDun heeft er daar nog 1 van gehad en was er we tevreden over geloof ik.

Prima spul voor op de pad hoor, niks mis mee wat mij betreft :j

Als die inlages er uit waren gekomen aan de onderkant had ik hem helemaal top gevonden :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:37

Don, mag ik vragen wat jouw mening is over de shaped polypads voor de trekker?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:27

Na lang zoeken naar een geschikte pad voor onder mijn zadel (BF Cheyenne maat 1) heb ik er eindelijk een gevonden die aan al mijn eisen voldoet. Ademend (dierlijk materiaal), verwisselbare inlages (heb zelf dikke van BF voor onder mijn vpsloze zadel) en te combineren met mijn 'normale' shabrakjes.

De Grandeur halfpad met echt lamsvel aan de onderzijde:
Afbeelding

Besteld via Becidor, nu nog vier lange weken wachten helaas. Kan niet wachten!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:40

pmarena schreef:
Dat spul zat er bij die van mij ook op, dat wilde ik graag, is stevog en adement :)

Ze hebben dit spul in de USA ook een tijd verkocht als onderlegger voor onder westernpads, DubbelDun heeft er daar nog 1 van gehad en was er we tevreden over geloof ik.

Prima spul voor op de pad hoor, niks mis mee wat mij betreft :j

Als die inlages er uit waren gekomen aan de onderkant had ik hem helemaal top gevonden :)

Ik vind het alleen raar staan, omdat het zowel bij mij thuis als bij mijn bank als deurmat werd gebruikt... 8-) Maar ik zie de logica van het materiaal wel in hoor!!! :j Ik heb er een "borstel" van. Nergens meer te koop - ideaal ding! +:)+ Met vieze vlekken even dat ding in een emmer water en de vlek afboenen - weg! Of de zweetplekken wegpoetsen zonder dat je het paard kleddernat maakt.

silence schreef:
Don, mag ik vragen wat jouw mening is over de shaped polypads voor de trekker?

Dat mag :D Het is een vreemde pad met een gebruiksaanwijzing - veel mensen snappen niet dat het blijft liggen zonder riempjes en sleufjes, maar dat is wel zo - en je moet hem even goed neerleggen. Verder niets te zeuren, prima ademend, goede ligging van het zadel (schuift niet) netjes dempend (het is uiteraard geen 3cm lamsvacht) de dikkere versie doet het ook goed op wat meer gevoelige paarden. En erg leuk is dat hij in de wasmachine kan en even in de droger en een paar uur later weer op je paard.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:10

Glitch schreef:
Na lang zoeken naar een geschikte pad voor onder mijn zadel (BF Cheyenne maat 1) heb ik er eindelijk een gevonden die aan al mijn eisen voldoet. Ademend (dierlijk materiaal), verwisselbare inlages (heb zelf dikke van BF voor onder mijn vpsloze zadel) en te combineren met mijn 'normale' shabrakjes.

De Grandeur halfpad met echt lamsvel aan de onderzijde:
Afbeelding

Besteld via Becidor, nu nog vier lange weken wachten helaas. Kan niet wachten!

Die ziet er mooi uit zeg! Ben benieuwd hoe hij bevalt! Gaat lamsvel niet sneller glijden? Lijkt me zo glad?
Mag ik vragen hoeveel hij gekost heeft?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:32

Oja, zo'n borstel heb ik ook nog, fijn ding inderdaad :j

Heb die ik weet niet hoe veel jaar geleden gekocht bij Kraemer......even kijken.....ja hoor daar hebben ze hem nog steeds: de Super Groomer :))

http://www.kraemer-pferdesport.de/Super ... &ci=247616

Inderdaad een mooie onderlegger Glitch :j

Alleen moet je hem wel zo ver zien te krijgen dat hij netjes recht onder je zadel en boven de ruggengraat blijft liggen :=

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:25

Citaat:
Oja, zo'n borstel heb ik ook nog, fijn ding inderdaad

Heb die ik weet niet hoe veel jaar geleden gekocht bij Kraemer......even kijken.....ja hoor daar hebben ze hem nog steeds: de Super Groomer

http://www.kraemer-pferdesport.de/Super ... &ci=247616

Hejjjj!!! +:)+ Dan moet er nog ergens een groothandel zijn die ze heeft - ik heb ze nooit meer gezien en zit als een moederkip op de mijne (alhoewel, hij hangt nu aan de buitenkraan te drogen :o )

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:29

Hier nog steeds geen ander boomloos zadel aangeschaft :o
Er komt er wel 1,maar momenteel zijn wij ons nog volop aan het orienteren.
En aangezien ik de komende weken toch geen tijd heb voor ponylief kunnen wij rustig rondkijken.

De barrydale is nog steeds een favoriet voor ons,maar je komt natuurlijk ook soms weer
andere zadels tegen die je belangstelling opwekken :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:15

@Bianca,

Jij weet vast wel of de Heavy Dutch inlages erg verschillend zijn tegenover de "gewone" dubbele inlages?