Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fellton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:32

Solvej schreef:
Zo lomp vind ik dat bericht niet. Duidelijke taal en heel terecht. Er wordt geklaagd dat de wachttijden te lang zijn maar er wordt tegelijkertijd verwacht dat hij wel eventjes tussendoor ook voor een super liggend leenzadel zorgt. Als je er niet blij mee bent dan regel je toch zelf iets anders, ben benieuwd of je daar dan zo blij mee bent.
Het is een extra service en dat vergeten jullie even voor het gemak, simpel gezegd als je koffie en thee krijgt in een zaak als extra service ga je toch ook niet lopen klagen dat het geen cola is... Je hebt al die tijd met je eigen zadel doorgereden en nu opeens is het een probleem wat bij Arno in de schoot wordt geworpen.

Wel, Ik zie het leenzadel niet als een extra service in mijn geval. Ik heb op 18 mei van Arno een zadel laten aanmeten. Hij heeft mijn duur Frans zadel (merk Childeric) meegepakt als inruilzadel. Natuurlijk kon ik hem dat zadel maar meegeven als ik een alternatief zadel van hem krijg. Hij heeft mij toen ook gezegd dat ik met mijn zadel beter niet meer zou rijden omdat dat niet meer op de rug van mijn paard past en ook niet aangepast kan worden.
Het kon mij niet veel schelen, dat het leenzadel te klein voor mij is omdat mijn 11jarige dochter perfect daarmee kon rijden. En omdat ik in begin augustus mijn zadel zou krijgen, zoals de afspraak was met Arno.
De teleurstelling begon toen ik begin augustus op mijn vraag naar de zadel een mail van Arno op 8.augustus kreeg waarin hij beweerde dat door “enorme drukte, vakantietijd en gezondheidsproblemen bij leverancier in Engeland het zadel op zijn vroegst de laatste week van augustus of eerste week van september klaar is”.
Ik was van streek toen ik eind augustus nog altijd geen indicatie van de komst van mijn zadel had. Ik belde Arno en heb hem gezegd dat mijn dochter vanaf schoolbegin niet meer regelmatig kan rijden en het slechte herfstweer ook mijn uitstapjes onmogelijk maken. Hij zij dat hij bij de leverancier zal navragen wanneer mijn zadel er zou zijn. Dan heb ik niets meer van hem gehoord.
Dank zij jullie krijg ik het idee Arno om een groter leenzadel te vragen. Hij heeft mij op 18 september een grotere zadel gestuurd dat wel voor mij groot genoeg is (18 inch) maar niet op de rug van mijn paard past.
Dus zit ik nu met een zadel dat te klein voor mij is en met een andere die, zo ver ik dat kan beoordelen, evenmin op de rug van mijn paard past als mijn eigen Childeric zadel dat Arno toen meegepakt heeft met het argument dat ik dat zadel best niet meer op mijn paard zou gebruiken.
Sommige hebben ook gevraagd waarom ik zo geduldig en lang wacht aangezien het feit dat 8 tot 10 weken levertermijn afgesproken waren. Wel, het probleem is dat Arno mij altijd van een termijn op de andere heeft vertroost en ik heb al 1000 Euro aanbetaald in vorm van mijn Childeric zadel en moet nog 800 bij levering.

Fellton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:37

dondeyne schreef:
Ik vind het leenzadel ook een super extra service, maar als de levertijd bijna tweemaal zo lang is als bij aanmeten afgesproken wordt, verwacht ik hier ook meer van. Ik heb toevallig ook afgelopen week gemaild, omdat mijn leenzadel inmiddels steeds meer gaat schuiven en mijn paard gevoelige plekken op zijn rug heeft. In eerste instantie kreeg ik de reactie dat nog niet bekend was wanneer mijn zadel geleverd zou worden. Hierop heb ik gevraagd of Arno binnenkort dan nog toevallig in de buurt is, daar heb ik helaas nog geen antwoord op gekregen.. Misschien dat jullie wisten van de langere leeftijd, maar bij mij heeft Arno bij het aanmeten mondeling bevestigd dat het een week of 8 (!) zou zijn. Inmiddels wacht ik echter dus al vanaf 1 juni..

Fellton: Hoe kom je aan het idee dat de fabriek failliet zou zijn?

Ergens moet iets niet in orde zijn met zijn leverancier. Misschien zoekt Arno een nieuwe leverancier. Ik vindt het niet normaal dat zelf Arno niet te weten blijkt wanneer en of nog een zadel klaar wordt. Hij vertroost de mensen maand na maand. Zelfs voor bestanddelen moeten mensen maanden wachten (bijvoorbeeld Pattyy-). “Enorme drukte, vakantietijd en gezondheidsproblemen bij leverancier in Engeland” heeft Arno op 8. Augustus als reden voor de vertragingen genoemd. Maar de vakanties zijn al lang gedaan.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:37

Ik ben ruim een jaar met Arno aan het sparren geweest over een goed passend zadel... en uiteindelijk nog gevonden ook. Wat mij betreft geen negativiteit, ik ben blij met de kwaliteit en service die Arno levert. En dat ik daar even op heb moeten wachten, ach... who's perfect?!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 23:39

@feliton: de vakantie is inderdaad over maar je noemt zelf al meerdere reden op die niks met vakantie ofzo te maken heeft.
Ik heb voor mijn bestanddeel,zoals jij het noemt :-) , niet lang hoeven wachten. Er zat toen alleen zijn vakantie tussen, maar mag de beste man ook eens op vakantie gaan als je meer dat 90 uur maakt in een week en zelfs af en toe op zondag naar klanten toe gaat.

Persoonlijk vind ik het een beetje vervelend als er zo maar dingen worden gesuggereerd over zijn leverancier. Er werd hier zelfs al geroepen dat deze failliet zou zijn. Zo ontstaan er dus roddels en onjuistheden. Niet echt heel erg netjes.

my_precious

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:13

ik vind de negatieve verhalen erg overdreven, arno werkt door heel nederland, maar ook in belgie, friesland limburg groningen enz.. hij reist het hele land rond en probeert de afspraken allemaal in te plannen zodat hij op 1 dag meerdere klanten heeft.. hij doet alles alleen en ook de aanpassingen, ik vind het super netjes dat je een leenzadel krijg en hij die aanpast dat je toch kunt rijden.
daarbij komt dat zijn zadels helemaal niet zo duur zijn voor de kwaliteit die je krijgt (vind ik)
en ik ben echt een persoon die ontzettend kritisch kijkt naar zadels en fitters, want zo'n berg ellende met zadels wat ik meegemaakt heb, durf ik wel te zeggen dat de zadels die hij levert perfect zijn en perfect liggen.
zijn zadels zijn ook maat zadels, en het opsturen en bezorgen van en naar engeland kost al 3 wkn heen en 3 wkn terug, dus 2 maanden op een maat zadel wachten is nog niet eens zo gek, daarbij komt dan ook nog eens de planning en vandaar dat je dan 3 mnd wacht.

toen ik mijn wow kocht heb ik ook 5 mnd moeten wachten, en bij het ab zadel duurde het ook allemaal wat langer.

maar als je eenmaal je zadel hebt? het zit als een huis en je paard beweegt er goed vrij in.

daarbij vind ik het ook nog eens een super service dat hij zadels komt leveren en je geen extra kosten betaald, bij de meeste(bijna alle) fitters betaal je tussen de 50 en 150 euro aan voorrijkosten en paskosten.
komt hij een zadel opvullen o.i.d. dan betaal je ook geen km kosten..

dus ik vraag me af of dit klagen van bepaalde mensen hier in het forum wel zo terecht is als je kijkt naar de service die je krijgt.

ik heb nog nooit een zadel fitter gehad die zo kundig te werk gaat en echt de tijd neemt en ook naar de bewegingen van het paard kijkt en die verstand heeft van een rug van een paard.

ik heb geen slechte ervaring gelukkig met arno, terwijl ik dit met 7 andere fitters en zadels wel had.
voor mij niets anders meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:21

my_precious schreef:
ik vind de negatieve verhalen erg overdreven, arno werkt door heel nederland, maar ook in belgie, friesland limburg groningen enz.. hij reist het hele land rond en probeert de afspraken allemaal in te plannen zodat hij op 1 dag meerdere klanten heeft.. hij doet alles alleen en ook de aanpassingen, ik vind het super netjes dat je een leenzadel krijg en hij die aanpast dat je toch kunt rijden.
daarbij komt dat zijn zadels helemaal niet zo duur zijn voor de kwaliteit die je krijgt (vind ik)
en ik ben echt een persoon die ontzettend kritisch kijkt naar zadels en fitters, want zo'n berg ellende met zadels wat ik meegemaakt heb, durf ik wel te zeggen dat de zadels die hij levert perfect zijn en perfect liggen.
zijn zadels zijn ook maat zadels, en het opsturen en bezorgen van en naar engeland kost al 3 wkn heen en 3 wkn terug, dus 2 maanden op een maat zadel wachten is nog niet eens zo gek, daarbij komt dan ook nog eens de planning en vandaar dat je dan 3 mnd wacht.

toen ik mijn wow kocht heb ik ook 5 mnd moeten wachten, en bij het ab zadel duurde het ook allemaal wat langer.

maar als je eenmaal je zadel hebt? het zit als een huis en je paard beweegt er goed vrij in.

daarbij vind ik het ook nog eens een super service dat hij zadels komt leveren en je geen extra kosten betaald, bij de meeste(bijna alle) fitters betaal je tussen de 50 en 150 euro aan voorrijkosten en paskosten.
komt hij een zadel opvullen o.i.d. dan betaal je ook geen km kosten..

dus ik vraag me af of dit klagen van bepaalde mensen hier in het forum wel zo terecht is als je kijkt naar de service die je krijgt.

ik heb nog nooit een zadel fitter gehad die zo kundig te werk gaat en echt de tijd neemt en ook naar de bewegingen van het paard kijkt en die verstand heeft van een rug van een paard.

ik heb geen slechte ervaring gelukkig met arno, terwijl ik dit met 7 andere fitters en zadels wel had.
voor mij niets anders meer.

Waarom zouden mensen klagen als ze tevreden zijn? Daar zie ik geen nut in. Dus zal er iets niet helemaal naar tevredenheid gegaan zijn. Ik geloof ook niet dat mensen een bedrijf voor hun lol door het slijk halen. Waarom zou je die moeite erin steken? Dus mensen hun ervaringen in twijfel trekken vind ik wat vreemd.

Ik ben van mening dat alle ervaringen gedeeld moeten en mogen worden. Positieve maar ook negatieve, Daar zal niet iedereen het mee eens zijn ;) Maar dat is waar bokt voor bedoeld is en uit opgebouwd is.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:28

maar er wordt nooit gezegd dat hij perfecte zadels levert ondanks de wachttijd, het is nu allemaal maar negatief.
ik heb ook een tijd op mijn zadel moeten wachten, ook door omstandigheden en miscommunicatie maar altijd als ik hem smste of zijn vriendin die de administratie erbij doet, dan liet hij zijn vriendin terug bellen voor de planning, en hij woont toch ook echt een tijd rijden van mij vandaan.
en met zijn vriendin maakte ik gewoon de afspraak, die is trouwens ook geweest om het leenzadel te komen afleveren, arno heeft zelfs mijn leenzadel nog een keer aangepast tussendoor.

ik kan het wel begrijpen dat het zo lang duurt, aangezien de leveranciers niet alleen aan ons leveren maar door heel nederland en buitenland en arno is ook niet de enige die bestellen heeft lopen.. hij verkoopt ontzettend veel en heeft heel veel klanten.

ik vind het wel het wachten waard.

maar ik begrijp ook wel dat je ongeduldig kan worden als het zo lang duurt, maar aan de andere kant denk ik dan tjah al die tijd rijdt je met een niet goed zadel of niet passend en dan krijg je een leenzadel zodat je toch nog kunt door trainen, los dit dan gewoon op met een pad o.i.d. want die paar weken of maanden maakt dan ook niets meer uit.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:38

Dat laatste vind ik een beetje kort door de bocht.. Mijn paard is onder het leenzadel echt ontzettend opgeknapt (lange tijd stil gestaan vanwege groooote zadelproblemen). Dit betekent dat hij ontzettend snel spiermassa aanmaakt waardoor het zadel steeds niet past.. Op het moment dat ik op deze manier blijf rijden gaan zijn spieren niet alleen kapot, maar zal ik met het echte zadel na een paar weken weer hetzelfde probleem hebben (waarbij iemand nog opmerkte dat je dan geen maatzadel moet nemen; dat wordt lastig als een standaard zadel niet past!). Daarnaast zijn niet alle problemen op te lossen met een pad.. Gelukkig komt Arno ook bij mij binnenkort langs :) Wat dat betreft opnieuw topservice! Nogmaals, het voornaamste probleem zit hem wat mij betreft in de onduidelijkheid over de lange levertijd, verder is er niks te klagen!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:51

dat kan ik wel begrijpen dondeyne want ik heb dat zelfde probleem gehad dat mijn paard zo snel groeide, terwijl dit had moeten zijn met mijn wow zadel die ik voorheen had.
mijn wow had ik dus alleen maar ellende mee.
maar als ik sms of sms naar zijn vriendin krijg ik wel altijd een datum door wanneer hij langs kan komen.. daarom begrijp ik niet waarom andere geen reactie zeggen te krijgen.

volgens mij vertelde zijn vriendin van de week dat hij idd aankomende week in limburg de hele dag is.

bij mij komt hij nu 21 oktober, maar dit komt omdat mijn paard vanaf morgen pas weer training mag opbouwen en ze dus wilde dat hij onder het zadel te zien was tijdens het passen van mijn nieuwe zadel.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:53

Ik heb op zich goede ervaringen met Arno wat betreft het opvullen en pas maken van mijn Hulsebos zadel.

Maar heb voor een nieuw zadel voor mijn Fries toch uiteindelijk voor een andere zadelmaker gekozen, omdat ik geen 5 maanden op een nieuw zadel wou wachten :o . Nu moest ik 8 weken wachten, zadel klaar en afgeleverd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:07

dondeyne schreef:
Dat laatste vind ik een beetje kort door de bocht.. Mijn paard is onder het leenzadel echt ontzettend opgeknapt (lange tijd stil gestaan vanwege groooote zadelproblemen). Dit betekent dat hij ontzettend snel spiermassa aanmaakt waardoor het zadel steeds niet past.. Op het moment dat ik op deze manier blijf rijden gaan zijn spieren niet alleen kapot, maar zal ik met het echte zadel na een paar weken weer hetzelfde probleem hebben (waarbij iemand nog opmerkte dat je dan geen maatzadel moet nemen; dat wordt lastig als een standaard zadel niet past!). Daarnaast zijn niet alle problemen op te lossen met een pad.. Gelukkig komt Arno ook bij mij binnenkort langs :) Wat dat betreft opnieuw topservice! Nogmaals, het voornaamste probleem zit hem wat mij betreft in de onduidelijkheid over de lange levertijd, verder is er niks te klagen!

Dat heb ik ook gehad en Arno kwam dus elke 2 a 3 maanden weer langs om van alles aan te passen. Alleen was de wachttijd bij mij nog wel korter, maar paard veranderde onder leenzadel al.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:16

net telefoon gehad dat mijn boom 21 oktober binnenkomt en meteen een afspraak gemaakt *\o/*

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:25

Fijn om te horen :)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:12

Nu wij nog Crazy_boon.. hihi

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:16

Bijna! Bijna!! :o

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:08

Pattyy_ schreef:
net telefoon gehad dat mijn boom 21 oktober binnenkomt en meteen een afspraak gemaakt *\o/*

Dat is super fijn !!! Weer een fijn vooruitzicht

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:27

ben er heel blij mee, paardje vast ook want die werd steeds wat chagrijniger met zadelen

heeft er hier trouwens iemand ervaringen met de singels van Arno?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:29

Ja, ik had bij mijn zadel een anatomische. Niks mis mee. :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:31

ik heb nu gewoon een rechte neopreen singel, maar aangezien ze het al niet fijn vind als ik haar buik alleen al aan raak wilde ik iets anders proberen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:54

Dan is zo'n anatomische misschien wel wat.
Bij mijn paard met singeldwang was het een verbetering. :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:59

goed om te weten! :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:00

Ik heb de singel ook,mooi zacht leer ook.
Gebruik hem nooit,alleen voor feesten en partijen.
Heb zelf de wintec cair,lekker plastic dus niet invetten.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:06

haha nou mocht je er vanaf willen ;)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 05:38

Ik heb ook z'n singel. Echt een aanrader, fijne singel en mooie kwaliteit.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 07:38

Dat is toch zonde Amber, waarom gebruik je hem niet?