Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xyzutu2 schreef:Maar hoe kijken jullie als Barefootruiters dan tegen foto's aan waar al oudere en dus al ingereden zadels blijven opwippen aan de achterkant, soms zelfs terwijl de ruiter er gewoon op zit in stap?
Vanuit de boomzadelwereld heb ik altijd geleerd dat dat bij het springen bijvoorbeeld niet wenselijk is aangezien het paard als de ruiter weer gaat zitten een klap achterop zijn rug krijgt omdat het zadel dan ook landt.
Nu is een boomloos zadel natuurlijk flexibeler, maar zelfs als de klap van het zadel minder hard is dan bij een boomzadel, dan draagt het zadel alsnog elke keer dat het aan de achterkant opwipt het ruitergewicht alleen aan de voorkant van het zadel, en dat lijkt me niet echt handig. Maar goed, ik heb nog nooit een Barefoot in/doorgereden.
Otti1977 schreef:Wat me opvalt is dat de gespen van de beugelriemen bovenaan zitten...zelfs een lusje om uiteinde beugelriem doorheen te halen...dat begrijp ik niet helemaal. Vind het een supermooi zadel. Denk wel de opvolger voor m'n Barrydale ooit.
Otti1977 schreef:Wat me opvalt is dat de gespen van de beugelriemen bovenaan zitten...zelfs een lusje om uiteinde beugelriem doorheen te halen...dat begrijp ik niet helemaal. Vind het een supermooi zadel. Denk wel de opvolger voor m'n Barrydale ooit.
Kwetal schreef:Mooi zadel hoor - ziet er keurig uit - en vastgehouden aan het Barefoot concept, in plaats van iets anders te willen zijn![]()
xManon_ schreef:pmarena"
[quote="xManon_ schreef:Mag ik nu ook foto's van de wellington plaatsen?
Jaaaaa[/quote
[ [url=m/jvoUIi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i2qu1v.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2J6RLl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links de wellington maat 1 en rechts mijn Cherokee maat 2. Dit testzadel had nog gewone dichte ogen voor de beugels.