Iemand misschien een ghost mandriana/Toscana die die kwijt wil?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serenity350 schreef:Dan meteen nog maar even een vraag: als je wel redelijk lang bent (1.83) met lange benen, maar geen kont hebt. Heb je dan ook een grotere maat nodig? Ik ben niet gezegend met vrouwelijke vormen, maar wel lang. En ik zou niet weten welke broekmaat ik heb omdat ik meestal in werkbroeken loop (mannenmaten) en een paar "normale" broeken heb die al zo oud zijn dat de maatlabels onleesbaar zijn. Laatste keer dat ik in een kledingwinkel was is zo'n 10 jaar geleden.![]()
Kwam er net achter dat het aanbod van het zadel nog steeds ligt, maar betekend wel een dikke 250 km rijden om hem te bekijken. En dat heb ik er best voor over als het een mogelijke optie zou zijn. Maar liever niet voor iets waarvan de kenners al kunnen zeggen dat het waarschijnlijk niks is.
Kwetal schreef:Serenity - ook het type zitting bepaalt welke maat je moet hebben - de Buttera valt iets kleiner vanwege de hogere voorkant, maar misschien past het net...
Ook wel of geen wrongen maakt uit qua maat. (of de positie er van) Met zulke lange benen als jij hebt, moet je dus wel even kijken of je ze kwijt kunt op het zweetblad![]()
Het is dus echt een kwestie van proberen
Had je een Buttera te koop zien staan???
En PMarena....
Skogan schreef:Serenity350 - waar heb je de buttera gezien ? ik speurs heel internet door en ik zie niks
Azmay schreef:Iemand trouwens nog tips hoe ik van mijn BM af ga raken?
Wil best nog iets zakken in prijs maar heb niet het idee dat dat het grootste probleem is..
DubbelDun schreef:Azmay schreef:Iemand trouwens nog tips hoe ik van mijn BM af ga raken?
Wil best nog iets zakken in prijs maar heb niet het idee dat dat het grootste probleem is..
Neem foto's met een cm op het smalste punt (de BM-manier), ik zie bij een BM graag wat precies die beenopening is. Meten is wetenen wat de ene met broekmaat 38/40 lekker 'krap' vind zitten ziet de ander toch graag wat meer bewegingsruimte. Zéker met een Barrel model wat door de hogere pommel en cantle je al meer beperkt in je beweging/zitruimte.
Quir schreef:Mag ik hier ook binnenvallen met een vraag over een barebackpad?
Ben namelijk wat aan het rond kijken naar een barebackpad die wel redelijk wat steun geeft. Ik kwam Christ iberica tegen die me wel aanspreekt. Zag ook dat er beugels aan gemaakt kunnen worden, maar elders las ik weer dat je dat beter niet doet.
Door een hersenoperatie die niet helemaal goed gegaan is (zeg maar helemaal niet), heb ik een halfzijdige verlamming links wat al wel weer een stuk beter gaat, maar daardoor heb ik nog wel een slechte balans, geen gevoel en kracht links en ook coördinatie is nog niet goed, dat hoop ik dat beter te krijgen door te "rijden" (voorlopig alleen in stap) met een barebackpad. Ergens spreekt me het idee van beugels eraan kunnen maken wel heel erg aan, niet om op te steunen of licht te rijden of iets dergelijks, maar voor de "noodgevallen" een beetje extra steun om er niet gelijk naast te donderen als ik mijn balans verlies of ponylief een stap opzij zet die ik niet zie aan komen. En waarschijnlijk zal dat uiteindelijk alleen in het begin zijn tot mijn balans hopelijk weer wat beter is en wat sneller mezelf kan corrigeren. Zou dat dan kwaad kunnen?
Nu heb ik er echt geen enkele ervaring mee, dus misschien kunnen jullie helpen naar wat ik precies zoek en of Christ iberica geschikt zou kunnen zijn?
Vanillia schreef:Als je met beugels wil is een Barefoot Lazy Mountain wellicht een optie? Ook met wollen zitting, wel wat meer opgesloten en ook mogelijk zonder beugels.
Nala schreef:Dankzij lieve bokker Duhelo is dit mooie zadel nu onderweg naar mij:
[ [url=m/uVzih7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een ghost flamengo. Ik ben super benieuwd hoe het zal bevallen! En nog een voordeel: Ik kan 'm testen, en als het bevalt, heb ik ook echt dit zadel, en geen test model waarbij ik niet weet hoe een nieuw of eventueel tweedehands zadel zal zitten