Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mayflower_ schreef:Rianne_ schreef:Gelijk heb je Marjolein!
Zoals je weet ben ik helemaal weg van de Hidalgo, verder zou ik het ook niet weten
Ik wil toch meer buiten rijden en dan zit een zadel met een gedwongen zit niet erg fijn. Voor in de bak zweer ik bij mijn boomzadel maar voor buitenrijden absoluut niet.
Zoals je weet ben ik helemaal weg van de Hidalgo, verder zou ik het ook niet weten
Ik wil toch meer buiten rijden en dan zit een zadel met een gedwongen zit niet erg fijn. Voor in de bak zweer ik bij mijn boomzadel maar voor buitenrijden absoluut niet.
pmarena schreef:Je hebt nooit uitgevonden waarom de London precies schoof...?
Dan kun je van daaruit namelijk verder denken. Als je nog zat met een nog niet soepel gereden zadel, wellicht andere pommel / pad / inlages / singel dan kan het best zijn dat met andere toebehoren een zadel van een soortgelijk type soepeler boomloos alsnog goed kan werken en hoef je die merken niet bij voorbaat af te schrijven
Buitenzinnig schreef:Mayflower_ schreef:
Gelijk heb je Marjolein!
Je hebt Hidalgo zadels die een meer gedwongen zit hebben, maar ook die wat vrijer zijnCitaat:
Safiera schreef:Hier klit het ook samen, maar ik ervaar dat niet als probleem. Wassen doe ik 3-4 keer per jaar max.
(bij 4x per week gebruik, al is het niet altijd zweterig)
Is een HAF pad geen uitkomst? Al weet ik niet hoe dat met de maat zit onder een lexington... De lengte op de rug moet gaan maar over het zweetblad twijfel ik. HAF pads hebben een zachte sympanova onderkant en zijn van luchtiger materiaal gemaakt, soort air-mesh.
Of je koopt zo'n HKM protectorpad, dat is katoen en makkelijk te wassen. Die vallen groot en door het rechte zweetblad denk ik ook mooi onder een Lexington. Veel kleurtjes ook
Bijv. hier: http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... l0001-0007
Om zelf te knutselen zou ik niet zo snel een materiaal weten... Je zou van twee katoenen dunne dekjes er één met inlagevlakken kunnen maken, maar dan heb je kans dat de naadjes gaan irriteren.
Zelf zou ik schapenbont gebruiken (maar dat gaat ook klitten). Ik heb al eens een bontje verbouwd tot half-pad met inlages en dat werkt prima.
Mayflower_ schreef:Buitenzinnig schreef:
KloptAlleen ik denk dat de Venice een te ' vlakke' zit heeft en de Special vind ik te prijzig..
Ik neig tot toch steeds meer tot een BF Lexington, maar lees overal dat die voor een koudbloed niet handig is ivm de hoge cantle en kort ruggetje.
Is dit achterhaalt of zijn er nog mensen met deze ervaring?
lammie2701 schreef:Mayflower_ schreef:
KloptAlleen ik denk dat de Venice een te ' vlakke' zit heeft en de Special vind ik te prijzig..
Ik neig tot toch steeds meer tot een BF Lexington, maar lees overal dat die voor een koudbloed niet handig is ivm de hoge cantle en kort ruggetje.
Is dit achterhaalt of zijn er nog mensen met deze ervaring?
Mijn schoonzus heeft verschillende modellen van hidalgo en daar kan je ook testzadels aanvragen http://www.hidalgo-zadel.nl