Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Oei, balen HTS !
En dan heb ik hem nog wel "getipt" aan je
Ik vind hem ook erg stug maar je hoort en zoveel jubelende reacties over al jarenlang... Ik heb zelf een Neomatic singel (voor mijn Arizona), de kern daarvan is volgens mij hetzelfde als de FRA...maar dan zit er nog een neopreen hoesje met glad stofje omheen. Dat bevalt mij en Rena uitermate goedWel de flexibiliteit, maar niet de stugheid.
Voor onder m'n Cheyenne had ik altijd een Tixerant singel, ook een superfijn ding en grotendeels elastisch maar die kost wel een godsvermogen
njiloj schreef:Ik ben vandaag voor het eerst een eind wezen rijden met mijn "nieuwe" barefoot.![]()
Ik wilde even laten zien hoe of het zadel ligt.
Ondanks dat ik met mijn maat 36/38 een maat 2 heb gekocht, heb ik niet het idee dat ik schuif in het zadel.
wel merk ik dat m'n benen onmogelijk veel wiebelen, ik m'n hielen niet goed uitdruk (ondanks dat mn stijgbeugelriemen eigenlijk een gaatje te kort zaten) en ik naar voren val in draf..
Anderen hier ook ervaring mee?
maar ben verder helemaal gelukkig! We zijn anderhalf uur naar buiten geweest. Ik heb heerlijk gezeten, en bij mevrouw ook zo te merken. Na het rijden heb ik gekeken naar de zweetplekken gekeken, en de ruggegraat was mooi droog.
Dus ik ben om!
xXLianneXx schreef:Voor iedereen met een paard met een holle rug en een hoge schoft: boomloos kan wel!
ik heb zelf gekozen voor de barefoot lexington met stevige inlages en ik heb nog een periode geknipte zachte inlages in het pad gehad om de holtes op te vullen. Ze doet het er heel goed onder en is ook niet meer boos op het zadel.
Inmiddels is haar rug al meer omhoog gekomen door de trainingen en heb ik al 2x van pommel veranderd omdat ze door het boomloos de ruimte heeft om spieren op te bouwen, haha. In december ben ik met haar naar een holistische dierenarts geweest en daar is het zadel ook gecontroleerd en goedgekeurt door de DAMijn paardje is ook 23 en heeft erg veel baad gehad bij boomloos. Zelf heb ik als kind zijnde altijd al op boomloos gereden dus vandaar dat ik direct naar boomloos ben gaan kijken toen ik door kreeg dat het op maat gemaakte boomzadel binnen een paar maanden al niet meer paste.
zo was haar rug toen ik haar kreeg:
met zadel:
deze foto is van december: