[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 19:13

Ik krijg ook niet de indruk dat het maar een matige kwaliteit heeft, voor die prijs gewoon prima

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 09:12

Ik kruip even onder mijn meelees steen vandaan. Ik vind de kwaliteit ook van de buffel dikke prima.
Tooling is volgens mij niet handgemaakt. Voor die prijs kan dat niet in mijn ogen.
Slijtage krijg je ook bij een dure boomzadel. Denk aan fenders, riempjes etc.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 15:41

Symke schreef:
Ik lees nog steeds mee op zoek naar een boomloos western zadel. Moeilijk om een passer te vinden in Friesland.
Niet fijn dat om te horen lezen dat zowel freemax als edix niet la g mee gaan? Aan hoelang moet ik denken?
Wanneer kregen jullie slijtage?

Boomloos in Balans komt regelmatig in Friesland en heeft Edix, Barefoot, Startrekk en MAGS in het westernassortiment.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 17:54

Maar is geen freemax passer.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 20:52

Desiree van Jade Zadelmakerij komt in Friesland en heeft in elk geval Freemax. Of ze meer westernzadels heeft weet ik niet maar het is een vraag waard. Ze heeft dressuurzadels van Edix dus misschien ook wel een westernmodel.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 21:00

Desiree is sowieso een gediplomeerde zadelpasser, let daar op als je iemand inschakelt ;-) verkopen en roepen dat iets wel past is niet zo moeilijk, correct aanmeten is een ander verhaal.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 06:00

Hier ook Desiree gehad! Fijne zadelpasser

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 09:18

Als het goed is komt ze ook bij mij, eerst even aantal keer om te oefenen zelf de freemax erop leggen en daarna laten passen

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 10:37

Idd contact gehad met Jade zadelmakerij!
Ze heeft helaas niks tweedehands liggen.

Nu twijfel ik om iets aan te schaffen en haar dan te laten controleren of door sparen tot nieuw

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 11:37

Kun je niet door haar laten passen nieuw en dan kijken of je dat 2e hands kunt vinden en anders alsnog nieuw kopen?

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:03

Sure_lee schreef:
Kun je niet door haar laten passen nieuw en dan kijken of je dat 2e hands kunt vinden en anders alsnog nieuw kopen?

Dat kan misschien wel maar ik heb gevoel dat dat niet zo netjes is om iemand te laten komen en dan al weten dat je er geen nieuw zadel gaat kopen
Of zie ik dat verkeerd?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:31

Oh ik vind dat juist heel normaal. Je betaalt gewoon voor de passervice. Moet de passer de mogelijkheid wel bieden. Maar ik laat sowieso Kitty ieder jaar komen om alles te checken en dan koop ik, als alles nog goed is, ook niks nieuws.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 12:58

Symke schreef:
Sure_lee schreef:

Dat kan misschien wel maar ik heb gevoel dat dat niet zo netjes is om iemand te laten komen en dan al weten dat je er geen nieuw zadel gaat kopen
Of zie ik dat verkeerd?

Als je gewoon betaalt voor de passervice vind ik dat niet raar. Je neemt immers gewoon een dienst af.

Overigens, in het noorden komt ride-with-a-smile gewoon, die hebben Silverado en Freemax. https://www.ride-with-a-smile.de/marken/

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:47

germie schreef:
Als je gewoon betaalt voor de passervice vind ik dat niet raar. Je neemt immers gewoon een dienst af.

Overigens, in het noorden komt ride-with-a-smile gewoon, die hebben Silverado en Freemax. https://www.ride-with-a-smile.de/marken/

Oh die kende ik niet dankjewel!

Jade heeft idd ook edix wat ik ook interessant merk vindt
Van barefoot had ik de lazy mountain wel willen proberen maar jade heeft geen barefoot
Losse schapenvel erop ook lekker

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:15

De Lazy Mountain kan je via Fenne van Becidor aanvragen als testzadel :)

We hebben van Barefoot wat showroomzadels in de sale, ook wat westerns, maar de Lazy zit daar niet tussen.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:03

pmarena schreef:
De Lazy Mountain kan je via Fenne van Becidor aanvragen als testzadel :)

We hebben van Barefoot wat showroomzadels in de sale, ook wat westerns, maar de Lazy zit daar niet tussen.

Klopt hoor dat je die kunt laten opsturen en dan testen. Had ik gevonden
Maar dan heb ik er geen passer bij en ik wil niet rijden/testen op een zadel dat niet past of gecheckt is

Maar als hier meerdere mensen zeggen dat passer laten komen met demo zadels een optie is ook al wil ik geen nieuwe dan doe ikd at denk ik

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:17

Je kan natuurlijk prima een zadelpasser laten komen voor het controleren van een zadel dat je al hebt, omdat je wilt weten of het nog goed past.
En/of om een zadel te checken dat je leent van een stalgenoot ofzo, omdat die het te koop heeft staan en je daar ook wel een oogje op hebt :j

Een testzadel past op zich ook wel in die mix toch...? I.m.o. hoeft het niet raar te zijn als je een zadel van merk a of b wilt laten checken door iemand die zelf voornamelijk merk c, d en e verkoopt. Als diegene zijn / haar vak verstaat en gewoon oprecht, eerlijk, onafhankelijk advies geeft zonder iets door te duwen waar het meeste op verdiend kan worden, dan is dat volgens mij helemaal niet raar om gewoon zadels te laten checken die je zelf hebt liggen.

Of je dat nu in eigendom hebt, geleend hebt of wat dan ook :)