[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:47

Ik heb vandaag even wat na zitten denken naar aanleiding van mijn vraag over de Trekker en ik denk dat ik toch beter mijn Freemax kan houden. Heb ook even wat nauwkeuriger gekeken naar m’n zadel en paard vandaag. Wat me er aan is gaan storen is voornameijk de hoeveelheid / het gewicht ervan, en de ‘verwassen’ look. Dus misschien is het beter om gewoon een fris fel gekleurd dekje te vinden en lichtgewicht beugels (heb nu zware ijzeren). Ook vroeg ik me af of de leren touwtjes/concho’s verwisselbaar zijn, weet iemand dat? Thanks x

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petrichor

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:04

Ik weet dat je op Aliexpress hele gave Conchos kan vinden! Hoe en wat geen idee kwam ze bij toeval tegen. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:57

Solistar schreef:
Supermooi, ik ben heel benieuwd naar foto's op je paard!

Ik heb even een vraag, ik heb een Ghost uit 2015 of 2016. Toen was er nog 1 soort kussen. Met welke kussens van nu zijn deze te vergelijken? En kan ik ook op deze basis de zitting van de huidige Roma doen?

Met geen, de oude kussens zijn vrij dun. De NO3 en NO4 kussens van nu zijn 1-2 cm dikker ongeveer. En steviger, er zit een zgn. plaatje aan de bovenzijde.

https://buitenzinnig.nl/ghost-zadels/#K ... 8%E2%80%A8

Als je geen prototype hebt kun je de huidige zittingen op jou basis plakken, geen probleem!

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:03

Dank je wel voor je antwoord! Is het verstandig de kussens sowieso af en toe te vernieuwen ivm de dempende werking? En is de vorm van de kussens hetzelfde, kan ik gewoon de nieuwe kussens onder dit zadel plakken?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:09

Solistar schreef:
Dank je wel voor je antwoord! Is het verstandig de kussens sowieso af en toe te vernieuwen ivm de dempende werking? En is de vorm van de kussens hetzelfde, kan ik gewoon de nieuwe kussens onder dit zadel plakken?

Het is zeker verstandig om ze te controleren... uiteindelijk kan het schuim "vergaan", maar dat duurt wel heel lang (als in vele jaren) De vorm van de kussens is wel veranderd, maar ze kunnen gewoon onder alle Ghosts vanaf ca. 2013-2014

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:49

Buitenzinnig schreef:
Solistar schreef:
Supermooi, ik ben heel benieuwd naar foto's op je paard!

Ik heb even een vraag, ik heb een Ghost uit 2015 of 2016. Toen was er nog 1 soort kussen. Met welke kussens van nu zijn deze te vergelijken? En kan ik ook op deze basis de zitting van de huidige Roma doen?

Met geen, de oude kussens zijn vrij dun. De NO3 en NO4 kussens van nu zijn 1-2 cm dikker ongeveer. En steviger, er zit een zgn. plaatje aan de bovenzijde.

https://buitenzinnig.nl/ghost-zadels/#K ... 8%E2%80%A8

Als je geen prototype hebt kun je de huidige zittingen op jou basis plakken, geen probleem!

En andersom ook? Mijn roma piccollo zitting kan op een nieuwe basis?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:35

Ik heb niet het hele topic gelezen maar hoop dat ik wel even advies mag vragen :o
Ik zoek voor onze Welsh a merrie een zadeltje. Ze is erg rond en heeft weinig schoft. Onze drie kinderen (3, 5 en 7 jaar) rijden er op. Onze oudste wil graag gaan springen.
Ik kwam de barefoot drytex tegen. Zou dat wat zijn? Of zijn er nog andere alternatieven? Of is boomloos voor ons niet geschikt?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:47

Maartje_M schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar hoop dat ik wel even advies mag vragen :o
Ik zoek voor onze Welsh a merrie een zadeltje. Ze is erg rond en heeft weinig schoft. Onze drie kinderen (3, 5 en 7 jaar) rijden er op. Onze oudste wil graag gaan springen.
Ik kwam de barefoot drytex tegen. Zou dat wat zijn? Of zijn er nog andere alternatieven? Of is boomloos voor ons niet geschikt?

Waarom zou boomloos niet geschikt zijn??? Juist!!! Geeft die kinderen gelijk een goed gevoel en hopelijk een goede balans :) Bijna ieder merk heeft kinderzadeltjes, waar ook een klein sprongetje mee gemaakt kan worden (ik neem niet aan dat je de kleintjes over een oxer van 1,50m heen jaagt? :+

Misschien kan je een zadelpasser vinden die verschillende merken heeft (kindermaatjes bij voorkeur) om even te testen....

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:56

Toch nog een vraagje, ik heb dus VENETO met weggewerkt pommel, kan de buttera zit op deze Ghost basis gaan? Wat ik krijg double informatie 8)7

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:06

Skogan schreef:
Toch nog een vraagje, ik heb dus VENETO met weggewerkt pommel, kan de buttera zit op deze Ghost basis gaan? Wat ik krijg double informatie 8)7

Ja, dat kan zonder problemen, dat gebeurt wel vaker :j

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:15

Kwetal schreef:

Ah, bedankt Kwetal, want Ghost France was net aan het zeggen dat het niet kan. En ze hebben maar een model om te testen. Jammer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:25

Kwetal schreef:
Maartje_M schreef:

Waarom zou boomloos niet geschikt zijn??? Juist!!! Geeft die kinderen gelijk een goed gevoel en hopelijk een goede balans :) Bijna ieder merk heeft kinderzadeltjes, waar ook een klein sprongetje mee gemaakt kan worden (ik neem niet aan dat je de kleintjes over een oxer van 1,50m heen jaagt? :+

Misschien kan je een zadelpasser vinden die verschillende merken heeft (kindermaatjes bij voorkeur) om even te testen....

Nah, 1.40 is hoog zat :+ :D nee inderdaad kleine sprongetjes. Meer hoeft niet. Pony is ook maar 1.16 hoog
Kun je iemand aanraden? We zitten omgeving Eindhoven

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:16

Skogan schreef:
Kwetal schreef:

Ah, bedankt Kwetal, want Ghost France was net aan het zeggen dat het niet kan. En ze hebben maar een model om te testen. Jammer.

Ik denk dat dat komt omdat ze hem zelf niet heeft... (een Buttera) Je hebt van dat model twee uitvoeringen. Een GHOST Buttera en een CAVALLIN Buttera - de Cavallin is het Bareback Zadel. De GHOST Buttera heeft een Ghost basis - de zittingen kunnen wel uitgewisseld worden tussen de uitvoeringen.

Maartje_M schreef:
Nah, 1.40 is hoog zat :+ :D nee inderdaad kleine sprongetjes. Meer hoeft niet. Pony is ook maar 1.16 hoog
Kun je iemand aanraden? We zitten omgeving Eindhoven

Paula zit redelijk in je buurt, dacht ik...FreeHorse Passervice.
Ik mag hier geen reclame maken maar
Spoiler:
Ghost Mini
zou prima gaan voor je doel :o Die is er speciaal voor gemaakt - uiteraard is een Kinder Barefootje is ook perfect :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:08

Ah die zit inderdaad dichtbij, dank je!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:05

Heeft er iemand ervaring met de kifra halfpad onder een ghost?

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:31

Spoiler:
. Ik ben officieel aan het zoeken voor een losse Buttera zitting in standaard maat voor Ghost basis... Als er iemand nog iets weet/hoort, graag mp

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:41

Spoiler:
ik heb eventueel nog een buttera zitting maar picolo te koop. Stuur maar pb bij interesse

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:46

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:18

Buitenzinnig schreef:
De normale maat Buttera is in NL nog niet verkocht. Er komt hier binnenkort 1 omdat er toch wel vraag naar was om te testen.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EDB37C3

Als meelezer nu toch even een vraagje. Want mijn oog is wel vaker op deze gevallen maar ik had de indruk gekregen dat "piccolo" voor kindermaat stond? Of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd? Ik vind het namelijk een heel mooi zadel en zag laatst ook een mooi aanbod langskomen. Alleen heb dit toen voorbij laten gaan omdat ik dus dacht dat het een te kleine maat was.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:23

Serenity350 schreef:
Buitenzinnig schreef:
De normale maat Buttera is in NL nog niet verkocht. Er komt hier binnenkort 1 omdat er toch wel vraag naar was om te testen.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EDB37C3

Als meelezer nu toch even een vraagje. Want mijn oog is wel vaker op deze gevallen maar ik had de indruk gekregen dat "piccolo" voor kindermaat stond? Of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd? Ik vind het namelijk een heel mooi zadel en zag laatst ook een mooi aanbod langskomen. Alleen heb dit toen voorbij laten gaan omdat ik dus dacht dat het een te kleine maat was.

Piccolo is voor fijnere volwassenen, t/m maat 38 ongeveer (afhankelijk van bouw en been lengte). Bambino is de kindermaat.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:26

Skippy01 schreef:
Serenity350 schreef:

Piccolo is voor fijnere volwassenen, t/m maat 38 ongeveer (afhankelijk van bouw en been lengte). Bambino is de kindermaat.

Thanks! En sorry, maar mijn hoofd kon het niet laten om "fijnere volwassenen" dubbel te interpreteren. Zag het al helemaal voor me dat het zadel je in de kont beet als je niet fijn (lief) genoeg was. :')

Dan meteen nog maar even een vraag: als je wel redelijk lang bent (1.83) met lange benen, maar geen kont hebt. Heb je dan ook een grotere maat nodig? Ik ben niet gezegend met vrouwelijke vormen, maar wel lang. En ik zou niet weten welke broekmaat ik heb omdat ik meestal in werkbroeken loop (mannenmaten) en een paar "normale" broeken heb die al zo oud zijn dat de maatlabels onleesbaar zijn. Laatste keer dat ik in een kledingwinkel was is zo'n 10 jaar geleden. :')

Kwam er net achter dat het aanbod van het zadel nog steeds ligt, maar betekend wel een dikke 250 km rijden om hem te bekijken. En dat heb ik er best voor over als het een mogelijke optie zou zijn. Maar liever niet voor iets waarvan de kenners al kunnen zeggen dat het waarschijnlijk niks is. :j

Voor het beeld een recente foto:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 09-05-20 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:30

Haha, dát zou ook leuk zijn ja :')
Fijner/slanker gebouwd dus :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:32

Dan bijt hij je zo in Buttera :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:33

pmarena schreef: