Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solistar schreef:Supermooi, ik ben heel benieuwd naar foto's op je paard!
Ik heb even een vraag, ik heb een Ghost uit 2015 of 2016. Toen was er nog 1 soort kussen. Met welke kussens van nu zijn deze te vergelijken? En kan ik ook op deze basis de zitting van de huidige Roma doen?
Solistar schreef:Dank je wel voor je antwoord! Is het verstandig de kussens sowieso af en toe te vernieuwen ivm de dempende werking? En is de vorm van de kussens hetzelfde, kan ik gewoon de nieuwe kussens onder dit zadel plakken?
Buitenzinnig schreef:Solistar schreef:Supermooi, ik ben heel benieuwd naar foto's op je paard!
Ik heb even een vraag, ik heb een Ghost uit 2015 of 2016. Toen was er nog 1 soort kussen. Met welke kussens van nu zijn deze te vergelijken? En kan ik ook op deze basis de zitting van de huidige Roma doen?
Met geen, de oude kussens zijn vrij dun. De NO3 en NO4 kussens van nu zijn 1-2 cm dikker ongeveer. En steviger, er zit een zgn. plaatje aan de bovenzijde.
https://buitenzinnig.nl/ghost-zadels/#K ... 8%E2%80%A8
Als je geen prototype hebt kun je de huidige zittingen op jou basis plakken, geen probleem!
Maartje_M schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar hoop dat ik wel even advies mag vragen![]()
Ik zoek voor onze Welsh a merrie een zadeltje. Ze is erg rond en heeft weinig schoft. Onze drie kinderen (3, 5 en 7 jaar) rijden er op. Onze oudste wil graag gaan springen.
Ik kwam de barefoot drytex tegen. Zou dat wat zijn? Of zijn er nog andere alternatieven? Of is boomloos voor ons niet geschikt?
Kwetal schreef:Maartje_M schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar hoop dat ik wel even advies mag vragen![]()
Ik zoek voor onze Welsh a merrie een zadeltje. Ze is erg rond en heeft weinig schoft. Onze drie kinderen (3, 5 en 7 jaar) rijden er op. Onze oudste wil graag gaan springen.
Ik kwam de barefoot drytex tegen. Zou dat wat zijn? Of zijn er nog andere alternatieven? Of is boomloos voor ons niet geschikt?
Waarom zou boomloos niet geschikt zijn??? Juist!!! Geeft die kinderen gelijk een goed gevoel en hopelijk een goede balansBijna ieder merk heeft kinderzadeltjes, waar ook een klein sprongetje mee gemaakt kan worden (ik neem niet aan dat je de kleintjes over een oxer van 1,50m heen jaagt?
![]()
Misschien kan je een zadelpasser vinden die verschillende merken heeft (kindermaatjes bij voorkeur) om even te testen....
Skogan schreef:Kwetal schreef:Ja, dat kan zonder problemen, dat gebeurt wel vaker
Ah, bedankt Kwetal, want Ghost France was net aan het zeggen dat het niet kan. En ze hebben maar een model om te testen. Jammer.
Maartje_M schreef:Nah, 1.40 is hoog zat![]()
nee inderdaad kleine sprongetjes. Meer hoeft niet. Pony is ook maar 1.16 hoog
Kun je iemand aanraden? We zitten omgeving Eindhoven
Buitenzinnig schreef:De normale maat Buttera is in NL nog niet verkocht. Er komt hier binnenkort 1 omdat er toch wel vraag naar was om te testen.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EDB37C3
Serenity350 schreef:Buitenzinnig schreef:De normale maat Buttera is in NL nog niet verkocht. Er komt hier binnenkort 1 omdat er toch wel vraag naar was om te testen.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5EDB37C3
Als meelezer nu toch even een vraagje. Want mijn oog is wel vaker op deze gevallen maar ik had de indruk gekregen dat "piccolo" voor kindermaat stond? Of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd? Ik vind het namelijk een heel mooi zadel en zag laatst ook een mooi aanbod langskomen. Alleen heb dit toen voorbij laten gaan omdat ik dus dacht dat het een te kleine maat was.
Skippy01 schreef:Serenity350 schreef:Als meelezer nu toch even een vraagje. Want mijn oog is wel vaker op deze gevallen maar ik had de indruk gekregen dat "piccolo" voor kindermaat stond? Of heb ik dat verkeerd geinterpreteerd? Ik vind het namelijk een heel mooi zadel en zag laatst ook een mooi aanbod langskomen. Alleen heb dit toen voorbij laten gaan omdat ik dus dacht dat het een te kleine maat was.
Piccolo is voor fijnere volwassenen, t/m maat 38 ongeveer (afhankelijk van bouw en been lengte). Bambino is de kindermaat.