Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SecretLIN schreef:Kan een barefoot ride on pad kopen voor 50 euro maar dan wil ik graag zon bontzitting op...iemand daar ervaring mee??
pmarena schreef:Ik (persoonlijk hè) vind de Physio-pad een rotding allereerst vanwege die Sympanova onderzijde, dat materiaal heeft Barefoot echt een flinke knauw gegeven toen we daar rond 2005 ofzo pads van hadden die witte haren veroorzaakten...waar mensen dan toch de zadels de schuld van geven "mijn paard krijgt drukplekken van Barefoot".
Dan heb je die materiaal-overgangen van sympanova naar het bontje aan het uiteinde om te beschermen tegen wegschuren van de haren. Ik hou niet van materiaal-overgangen onder het zadelMaar moet ook wel toegeven dat ik in de praktijk nog geen klachten er over heb gehoord. Aan de andere kant verkoop ik ze ook zelden of nooit (misschien 1 of 2 per jaar
) dus tja in hoeverre bereiken eventuele klachten me als dat in het buitenland gebeurt
En dat het een 2-delig systeem is is zo'n gepruts. Meer kans dat het onderkantje met de inlages (nèt of heel erg) scheef zit, dan dat hij perfect recht onder de grote bovenste pad zit. En ook daar dus weer een afwerkrandje van dat onderste deel. Ik hou niet van randjes, die vergroten de kans op problemen
En dan is hij ook nog eens gruwelijk duur....
Kortom ik vind de standaard pad beter en die is nog goedkoper ook
De mensen die toch graag de Physio pad willen doen dat over het algemeen vanwege de anti-slip werking. En als je paard er geen last van heeft en je zelf heel secuur bent met het recht plakken, dan is er ook niks mis mee natuurlijk
Maar het is gewoon mijn ding niet, teveel kansen op problemen