[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:03

Kan een barefoot ride on pad kopen voor 50 euro maar dan wil ik graag zon bontzitting op...iemand daar ervaring mee??

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:36

DubbelDun schreef:
Ik ben het er alleen niet mee eens dat die singel te lang zou zijn, sterker nog - hij is gewoon niet lang genoeg.
Op de plek die hun wél goed vinden beweegt het paard zijn been en kan de singelring dus in de weg zitten bij de beweging.

Je haalt me de woorden uit de mond :x

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:44

hmm ik wil dunnere inlage in de ghost pad en eigenlijk iets dikkere in mijn barefoot pad.
kwam net op het grandioze idee dat ik ze natuurlijk gewoon om kam wisselen :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 07:40

SecretLIN schreef:
Kan een barefoot ride on pad kopen voor 50 euro maar dan wil ik graag zon bontzitting op...iemand daar ervaring mee??

(Sorry voor het binnenvallen)
Ik heb de physiopad met bontzitting :j ben er echt enorm tevreden mee. Lekker zacht en heb er veel grip mee. Ik rijd er in de bak echt best wel fanatiek mee, maar ook kortere stapritjes buiten. Op stal zijn er veel met een Christpad maar die staan toch naar die van mij te kijken, soms met lichte spijt. Soms met grote ogen want ik heb de felblauwe zebra pad :D

Ik krijg binnenkort een Ghost testzadel, ergens rond de 10e. Stiekem vind ik het best (positief) spannend! Ben zo ontzettend benieuwd hoe mijn paard gaat reageren en hoe ik erop zal zitten!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 07:50

Fortitude, heb je daar foto's van? Ik blijf toch op zoek. En hoe kom je aan die kleur?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:01

Was een limited edition. Ik had geloof ik de laatste want hij was afgeprijsd :o maar ik heb hem sinds begin juli en ben er dus nog steeds super blij mee. Gebruik hem minimaal 1x per week.

Ik heb alleen zee-koe foto's van de eerste keer dat ik erop zat. Mijn paard was toen beetje druk :') kan vanavond wel maken, alleen niet erop want ik ben alleen :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:06

Als je wil, graag! Jammer van je kleurtje. Ik hou ook van leuke kleurtjes :D

En wel model heb jij dan? Want ik heb een Ghost quevis picollo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:11

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:29

Ah, ik zie dat er een verwarring is. Ik dacht de pad voor inder het zadel. Maar het is een bbp. Heten allebei physio pad.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:35

Nouja, de bbp is de Physio Ride-on-Pad en de andere gewoon de Physio-pad...maarja om die eerste nu elke keer helemaal uit te schrijven is ook zo wat :P

Ik ben zelf geen fan van de Physio-pad voor onder het zadel, daarom heb ik ze ook niet op voorraad en verkoop ik ze ook liever niet :o

Maar er is een handjevol mensen dat er helemaal dolletjes blij mee is.....verschil moet er zijn :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:51

Waarom vind jij die physiopad niks? Ik ben er even nieuwsgierig naar.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:56

Ik wil graag zo n bbp van barefoot kopen, zit daar nou een singel bij of niet? En zo nee, wat voor singel moet daar mee? En zit er heel veel verschil tussen de gewone en de physio editie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:37

Ik (persoonlijk hè ;) ) vind de Physio-pad een rotding allereerst vanwege die Sympanova onderzijde, dat materiaal heeft Barefoot echt een flinke knauw gegeven toen we daar rond 2005 ofzo pads van hadden die witte haren veroorzaakten...waar mensen dan toch de zadels de schuld van geven "mijn paard krijgt drukplekken van Barefoot".

Dan heb je die materiaal-overgangen van sympanova naar het bontje aan het uiteinde om te beschermen tegen wegschuren van de haren. Ik hou niet van materiaal-overgangen onder het zadel :n Maar moet ook wel toegeven dat ik in de praktijk nog geen klachten er over heb gehoord. Aan de andere kant verkoop ik ze ook zelden of nooit (misschien 1 of 2 per jaar :P ) dus tja in hoeverre bereiken eventuele klachten me als dat in het buitenland gebeurt ;)

En dat het een 2-delig systeem is is zo'n gepruts. Meer kans dat het onderkantje met de inlages (nèt of heel erg :P ) scheef zit, dan dat hij perfect recht onder de grote bovenste pad zit. En ook daar dus weer een afwerkrandje van dat onderste deel. Ik hou niet van randjes, die vergroten de kans op problemen ;)

En dan is hij ook nog eens gruwelijk duur....

Kortom ik vind de standaard pad beter en die is nog goedkoper ook :j

De mensen die toch graag de Physio pad willen doen dat over het algemeen vanwege de anti-slip werking. En als je paard er geen last van heeft en je zelf heel secuur bent met het recht plakken, dan is er ook niks mis mee natuurlijk :j

Maar het is gewoon mijn ding niet, teveel kansen op problemen :=

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:59

Dit gaat over de pad voor onder het zadel toch? Niet over de ride on.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:12

pmarena schreef:
Ik (persoonlijk hè ;) ) vind de Physio-pad een rotding allereerst vanwege die Sympanova onderzijde, dat materiaal heeft Barefoot echt een flinke knauw gegeven toen we daar rond 2005 ofzo pads van hadden die witte haren veroorzaakten...waar mensen dan toch de zadels de schuld van geven "mijn paard krijgt drukplekken van Barefoot".

Dan heb je die materiaal-overgangen van sympanova naar het bontje aan het uiteinde om te beschermen tegen wegschuren van de haren. Ik hou niet van materiaal-overgangen onder het zadel :n Maar moet ook wel toegeven dat ik in de praktijk nog geen klachten er over heb gehoord. Aan de andere kant verkoop ik ze ook zelden of nooit (misschien 1 of 2 per jaar :P ) dus tja in hoeverre bereiken eventuele klachten me als dat in het buitenland gebeurt ;)

En dat het een 2-delig systeem is is zo'n gepruts. Meer kans dat het onderkantje met de inlages (nèt of heel erg :P ) scheef zit, dan dat hij perfect recht onder de grote bovenste pad zit. En ook daar dus weer een afwerkrandje van dat onderste deel. Ik hou niet van randjes, die vergroten de kans op problemen ;)

En dan is hij ook nog eens gruwelijk duur....

Kortom ik vind de standaard pad beter en die is nog goedkoper ook :j

De mensen die toch graag de Physio pad willen doen dat over het algemeen vanwege de anti-slip werking. En als je paard er geen last van heeft en je zelf heel secuur bent met het recht plakken, dan is er ook niks mis mee natuurlijk :j

Maar het is gewoon mijn ding niet, teveel kansen op problemen :=

Dank je. Heel duidelijk. Ik zit nl ook met een paard die inmiddels enorme witte plekken op haar rug heeft. Heb een paar x haar rug laten nakijken door een osteo. Niks mis mee. Ze geeft ook niks aan, is niet warm, dik of wat dan ook. Maar ik heb toch het idee dat het erger wordt en zie het met lede ogen aan... |( Ga nog maar weer eens de osteo laten kijken. Al is het maar voor mijn gemoedsrust. Heb al nieuwe onderkant op de Ghostpad besteld. Maar ik weet t niet hoor...Had gehoopt dat dit mss nog een optie was. Ik rij nl wel langere afstanden. Maar jouw pleidooi klinkt plausibel.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:12

Ik wil me ook graag melden, waarschijnlijk ga ik vooral meelezen..

Ik kan alleen de naam van mijn boomloze zadel niet vinden, hij is zwart, gegraveerd op het zitvlak en bont aan de binnenkant.. ik ben al heel internet aan het omspitten maar kan het niet vinden.

Het zadel licht trouwens op een arbitreren. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:15

silversomali schreef:
Dit gaat over de pad voor onder het zadel toch? Niet over de ride on.

Jep :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:36

Ga miss voor de christ premium plusipv barefoot ride on pad

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:08

Ja die mooie blauwe heb ik inderdaad :j

Was de foto nog gewenst? Hij is een tikkie mislukt :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:47

De Christ BBP met dijblokken zijn erg fijn :j

Ja nu heb je ons allemaal zachtjes aan toch wel nieuwsgierig gemaakt naar die "dramatische" foto :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:34

Ik ben ooknieuwschierig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:47

De Bua is getest. :j
Ik begon al een verslag te schrijven, maar dat werd zo lang dat ik dat maar in [***]'s dagboek heb geplaatst. Wie precies het hoe & wat over de Bua vs [***] wil lezen en de foto's wil zien kan hier verder lezen: xyzutu2 @ [PP] [VOLG] Droompaardje [***]: van kreupele Cruzado naar...?

De korte conclusie: gek genoeg voelde het zadel op een zadelbok heel flexibel, maar op de paardenrug voor mij als boomloos zadelruiter juist heel erg stil/stijf. De bewegingsruis van ruiter naar paard wordt gedempt door de vering, maar van paard naar ruiter ook. Ik voelde een stuk minder van [***]'s bewegingen (maar die beweegt normaalgesproken dan ook wel idioot veel in zijn rug, dus dat was niet per se slechter).
[***] vond de Bua niets en liet dat netjes weten, dus hebben we na afloop van alle Bua-steigerpartijen nog eens naar de Trekker gekeken en die bleek helemaal goed voor hem te zijn qua lengte, kussens en afstelling (kussens mochten zelfs nog iets langer), dus ook al hebben we geen Bua, we hebben wel een goed liggend zadel dat met nog wat kleine ingrepen precies is wat [***] nodig heeft. En ik moet zeggen dat ik daar zelf ook heel erg blij mee ben, want toen ik op de Bua stapte was mijn eerste gedachte; de Trekker zit zoveel fijner! Zo lekker zacht en vrij, met een duidelijke voor- en achterkant, maar daartussenin heel veel bewegingsruimte. Wij houden dus ons Trekkertje en gaan dat gewoon wat aanpassen als dat nodig blijkt, maar in principe is dat hét zadel voor [***]. Dus geen Bua, toch heel blij. _/-\o_

Hier [***] met de Bua (en bewust korte beugels):
Afbeelding

En hier met de Trekker:
Afbeelding
Grappig genoeg zie ik nu achteraf al aan deze twee foto's dat hij bij de Bua met hogere en wat verkorte hals loopt en bij de Trekker veel meer lengte durft te geven en echt ontspant. Dat klopte ook met het gevoel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:00

De bua vind ik ook niet echt netjes liggen. Erg bergop, wss door zijn schoft uiteraard, maar lijkt niet dat het zo fijn kan zitten...

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:11

Weet iemand welk zadel dit is?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:17

@Duhelo:
Als ruiter voelde ik er niets van dat de voorkant zo hoog werd en ook had ik niet het idee dat ik zo ver achter in het zadel zat. Die bleef namelijk wel gewoon steun geven. Maar zoals ik al schreef in de link schoof ook de Bua naar voren op [***], nog veel meer dan de Trekker. Die blijft namelijk liggen achter het schouderblad terwijl de Bua er bijna overheen schoof, waardoor het zadel op de foto aan de voorkant nog veel meer omhoog geduwd wordt.
Als je de foto's vergelijkt dan zie je dat verschil ook wel; de Bua begint hoog op de schoft, de Trekker ligt echt achter de schoft. Dus (nog) niet voor [***], maar bij normaler gebouwde paarden zal hij waarschijnlijk beter liggen. Veel paarden liepen er meteen een stuk ruimer onder vertelde ze, maar ik ben zelf dan wel benieuwd naar of dat dan boomzadel paarden waren of ook boomloos gereden paarden. De Bua-boom geeft namelijk inderdaad veel (en echt veeeeel!) meer bewegingsvrijheid aan het paard dan een boomzadel, maar [***] swingt al superveel in de boomloze Trekker, dus meer schwung dan dat is volgens mij sowieso niet mogelijk.