Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:51

Fredt schreef:
Ik heb dit halster ook. Echt handig, dat leertje kan je zo vervangen als je paard toch een keer gaat hangen oid! Helaas brak bij mij de neusriem zelf toen paard een keer raar deed op de wasplaats -O- ..

Ik heb nog een denim dressage nieuw in de verpakking liggen. Twijfel of ik hem eigenlijk wel wil houden. Deze zij niet meer leverbaar toch? Is er interesse voor als ik deze te koop aanbied? Was vrij populair toen of niet?

De Denim zou ik wel interesse is hebben afhankelijk van je vraagprijs :)

Ik heb zelf nu:
Berry Red
Corn Blue
Turquoise Mint
Lime Green
Blueberry

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:03

Renss schreef:
Renee_S schreef:
Burgundy

[ [url=m/PVkFUE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze burgundy staat echt prachtig!
En ik jou niet eens van rood tinten.
Balen Majabeestje dat die van jou verdwenen is.

Hier heel blij met mn nieuwe halster, LeMieux breakaway. Omdat er nog wel eens een kapot gaat, leek me dit een handige keuze. Vind hem ook nog eens heel mooi.

[ [url=m/lfvf3o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Corn blue dekje is ook nieuw binnen. Zaterdag met les maar eens gebruiken.

Vallen de halsters groot of klein?

Renss

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:14

De juiste maat kun je precies opmeten. Staat in tabel op Horse Health site.
Ik heb gekozen voor cob voor mijn KWPN met klein hoofd. Past mooi. Full had ook gekund, maar ik hou er niet van om lange stukken riempjes over te hebben.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:16

[\quote="Fredt]
Ik heb nog een denim dressage nieuw in de verpakking liggen. Twijfel of ik hem eigenlijk wel wil houden. Deze zij niet meer leverbaar toch? Is er interesse voor als ik deze te koop aanbied? Was vrij populair toen of niet?[/quote]

Ik heb afhankelijk van de prijs ook interesse.

Ik heb nu:

wit
grijs
corn bleu
teal
bleuberry
berry red

en verwacht nog tangerine en blush pink

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:41

ik heb ook al een aardige verzameling zit ik me net te bedenken

suede varriant
*Corn Blue
*Midnight Blue
*Lime Green
*fuchsia
*Teal
*Benetton Blue
*Turquoise

work pads
*Benetton Blue
*orange

Cotton
*Black

Sensitive
*Black

en dan heb ik nog 6 paar Fleece lined Brushing Boots in Black

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:16

De rijbroek is binnen en deze past. Voor het echte mooie zou het met mijn lange benen fijn zijn geweest als de broekspijpen ietsjes langer waren geweest (8 - 10 cm). Maar dit heb ik altijd met rijbroeken. Hij past verder super en de kleur is erg gaaf (tenminste wat ik er van kan zien }> ).

De eerste foto heeft Capriootje thuis gemaakt van rijbroek en dekje samen. De kleur valt fletser uit in de foto van Capriootje dan in de werkelijkheid. Ik ben er echt blij mee met de kleur.

Afbeelding
Deze heb ik hier zonet gemaakt en is wel heel onhandig zo draaien in de spiegel.
Met deze combinatie, wil ik naar een feestje. Reden dat ik voor deze rijbroek ben gegaan want ik vind de kleur zo kekkie :+ .
Afbeelding
Hier heb ik sokjes eronder uit gedaan zodat jullie zien dat hij voor iemand met lange benen wel wat kort is.
Afbeelding
Flateert niet geweldig maar tja ik ben ook 60 jaar en dan is niet alles meer strak zoals vroeger ;) Tijdens de foto stond ik bijkbaar te strak met billen te veel naar binnen getrokken, want in werkelijkheid heb ik geen plooien als ik loop, zit en sta in de broek.
Afbeelding
Met dekje samen. Mijn foto's geven de kleur beter weer dan de foto van Capriootje.
Afbeelding

Normaal heb ik kledingmaat 40 - 42. Dus als de broek groot uitvalt heb ik 40 nodig, valt hij klein uit 42. Ik ben blij dat ik voor de 42 ben gegaan want 40 had niet gepast, denk ik zo. Hij zit lekker en ik ga hier zeker ook mee paardrijden.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 03-05-18 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:30

Super dat het binnen is! Broek staat je hartstikke goed, blij dat ie past en lekker zit :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:43

Gave broek!!
Mooie taille band ook!

Mag ik vragen hoe lang je bent want ik heb 36-38 en ben 1.80

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:51

*\o/* Je bent langer. Ik ben 1.75 (was vroeger 1.78) maar ik heb vooral lange benen.

Dan zou ik voor maat 38 gaan.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:01

Hij valt dus iets kort? Dat zou voor mij ideaal zijn, ben niet zo lang. En ze vallen niet heel groot? Heb wel een redelijke kont, dus dan mag ie niet te strak zijn. En hoe is de stof? Heel soepel, of eerder iets stijfjes?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:02

Is het een dikke of een dunne stof?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:03

Jammer.. alle broeken vallen bij mij al kort. Durf ik hier niet op te gokken als ik m moet bestellen.

Vind die blauwe je trouwens wel heel gaaf staan!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:16

Noukie bij mij vallen ook alle broeken kort. Dus zoals het erbij mij uitziet zal het erbij jou denk ik ook uit zien.

pol013 schreef:
Is het een dikke of een dunne stof?
Volgens mij niet dik en niet dun. Ik denk dat ik het in de winter aank an met een panty eronder bijvoorbeeld en in de zomer ga ik hem ook dragen zodra paardje beter is, want ik vond het heerlijk zitten en dragen. Ik ga het na het feestje ook gewoon hier rond het huis dragen. Zit gewoon tof.

Wiskey1 schreef:
Hij valt dus iets kort? Dat zou voor mij ideaal zijn, ben niet zo lang. En ze vallen niet heel groot? Heb wel een redelijke kont, dus dan mag ie niet te strak zijn. En hoe is de stof? Heel soepel, of eerder iets stijfjes?

Ik geloof niet dat hij te kort valt. Alleen is hij dus niet extra lang iets dat ik wel ben.
Wiskey vanwege je redelijke kont zou ik als je 36 -38 hebt voor de 38 gaan. Ik heb 40 - 42 en ik ben blij dat ik voor de 42 ben gegaan. Omdat ik hele dunnen boven benen heb zou ik voor mijn bovenbenen wel de 40 mogen hebben, maar ik denk dat ie dan niet meer zo lekker zit als nu. Hij zit gewoon tof.

Noukie schreef:
Vind die blauwe je trouwens wel heel gaaf staan!
Heel lief opgemerkt van je. Vind ik zelf ook :D . Ben zo blij als een klein kind met mijn aanschaf. Ik koop nooit iets voor de paarden want ik vind ze al duur genoeg, maar ik ben erg blij met broek en prachtige (1ste) le Mieux dekje.
Le Mieux heb ik door dit topic leren kennen en ik vind het tof. Ik ben heel benieuwd of mijn zadel nu beter blijft zitten, door dit dekje. Mijn paard is erg rondgeribt en ik voel gelijk als hij paar mm uit het lood gaat. Dan stap ik af om zadel opnieuw recht te leggen. Zou fijn zijn als dit dekje helpt erbij.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:53

Jee mijn dekjes waren weer binnen dus meteen maar even de grote bestelling de deur uit gedaan

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:10

Joki wat ga je allemaal bestellen?

Aanvulling :
Misschien dat alle le mieux rijbroeken het hebben, maar wat ik ontzettend lekker vind zitten is onder aan de pijpen. Daar zit van stretchstof één stuk in plaats van het vroegere klitteband. Dat zit echt zacht en fijn en de broek gaat heel gemakkelijk over de voeten en sluit toch mooi aan.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:16

Weet iemand waar ik de LM bordeaux ergens kan bestellen?

Ik kom nu de donkerrood tegen bij horze is dat dezelfe als de burgudy bij hh?

Jacobienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:43

Weet iemand toevallig waar je nog de cc denim kan krijgen? Zoek een maat Full. Had de vraag al eerder voorbij zien komen maar nog niet echt iets gevonden.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:46

Jacobienx schreef:
Weet iemand toevallig waar je nog de cc denim kan krijgen? Zoek een maat Full. Had de vraag al eerder voorbij zien komen maar nog niet echt iets gevonden.

Cc is spring toch? Die zoek ik ook nog, helaas nog niks gevonden...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:29

Voor mezelf:
Sensitive benetton blue dressuur
Navy mesh cc dekje
Cc dekje in teal

Voor stalgenoten;
Peacock x grip met bijpassend oornetje
Eurojump benneton blue
Eurojump green
Navy dressuurdekje

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:00

Mooi en veel.
Hoe vaak wassen jullie de zadel dekjes ?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 04:20

Donno. Wanneer ze vies zijn. Dat is soms na 5x rijden al en soms na weet ik veel hoe vaak. Hangt er ook vanaf hoeveel mn paard zweet en verhaart.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 06:55

Ik was mijn dekjes zeer regelmatig. Mijn paard zweet behoorlijk en dan was ik ze liever wat vaker

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:12

Ik was ze na ongeveer 4 keer rijden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:21

Ik heb in peacock een tshirtje gescoord bij Wehkamp. Tenminste ik neem hem vandaag mee naar stal om hem erbij te houden, maar denk dat ik het goed gegokt heb voor 12,99.

https://www.wehkamp.nl/damesmode/dames- ... evestiging

Iemand nog een tip voor bij de caramel misschien? Die is lastiger!

Ik was de dekjes idd ook aan de hand van hoe vies ze zijn. Niet echt een vaste regel voor mijzelf voor. De witte was ik eigenlijk altijd al na 1x wedstrijd rijden, de ander rijden we meerdere keren mee.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 04-05-18 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:22

Ik was ze zeker zomers na 1 keer rijden, dan zweten ze sneller. In de winter soms na twee of drie keer rijden.
Ze blijven wel heel mooi moet ik zeggen.
Ik was met een heel klein scheutje azijn op fijne was. De sensitive was ik met wolwasmiddel op wolprogramma.