Bandages moeten verboden worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Bandages moeten verboden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:42

Guinness: Jou manier van discussieren staat mij absoluut niet aan Liever gezeg jij gaat geen discussie aan maar dwingt mensen dingen op en valt mensen via pm lastig. Jij hebt een mening dat is prima maar dwing een ander niet jou mening op en ga al helemaal niet mensen lastig vallen via pm, ik krijg een beetje de indruk dat je het niet "winnen" kunt (overigens valt er niets te winnen door niemand niet) en daarom maar mensen lastig valt. Dat jij een paard gezien hebt met een peesblessure door een bandage heb ik ook geen hoge pet van op, ik wil harde bewijzen zien dus nee ik ben niet gedisst (jou omschrijving) jij wel?! Vork

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:56

MISTRAL94 schreef:
Guinness: Jou manier van discussieren staat mij absoluut niet aan Liever gezeg jij gaat geen discussie aan maar dwingt mensen dingen op en valt mensen via pm lastig. Jij hebt een mening dat is prima maar dwing een ander niet jou mening op en ga al helemaal niet mensen lastig vallen via pm, ik krijg een beetje de indruk dat je het niet "winnen" kunt (overigens valt er niets te winnen door niemand niet) en daarom maar mensen lastig valt. Dat jij een paard gezien hebt met een peesblessure door een bandage heb ik ook geen hoge pet van op, ik wil harde bewijzen zien dus nee ik ben niet gedisst (jou omschrijving) jij wel?! Vork

Ja ik wil ook harde bewijzen zien, Guinness, je zegt wel dat het hele internet er vol mee staat.
Laat eens wat zien dan? Ik ben het helemaal met MISTRAL94 eens!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:25

Is het niet hetzelfde al bij mensen, werkt een bandage niet zoals verband. Ik bedoel, de pezen worden er niet sterker op als je bandages gebruikt omdat je ze ondersteunt. Als mensen bv. een blessure hebben gehad en ze gaan trainen gebruiken ze een band voor de ondersteuning maar de pezen worden er niet sterk van. En dat is juist de bedoeling, niet om de pezen te ondersteunen maar om ze sterker te maken. Om goede sterke pezen te krijgen kun je een schema opstellen dat heb ik altijd geleerd. Als je de pezen altijd blijft verstevigen/ondersteunen daar kom je in mijn ogen niet verder mee omdat de pezen weer sterker moeten worden.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:25

ik rij zelf ook niet veel ermee,
maar als ik door zwaar zand heen moet dan liever wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:41

ik vraag me af,of bandages werkelijk een paardenbeen echt ondersteunen?
zijn daar ook stukjes over geschreven?

ik heb namelijk bij mensen geleerd(ik weet dat die niet hetzelfde zijn,maar ter vergelijking)dat als je steunverband gebruikt(bandage dus)en dat regelmatig gebruikt,de spieren/pezen zwakker worden.
een keer kan heus geen kwaad en ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat een paard er een blessure van zal krijgen.

iedereen moet gewoon doen wat hij/zij denkt dat het beste is voor het paard

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:46

Tja, wat denken jullie van deze theorie? Ik ben zelf dol op het dragen van laarzen:Den ik kan uit ervaring zeggen dat je als mens er inderdaad slappe enkels van krijgt. Draag ik ze een tijdje niet, dan worden mijn enkels weer een stuk sterker. Denk dat het met peesjes en bandages ook zo werkt bij paardenbenen........

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:48

nou geloof ik niet zo dat het op die manier werkt bij peesbeschermers,deze brengen geen steun aan bij het paardenbeen,maar slechts bescherming(de harde schaal)

ik heb het met laarzen zo nog niet meegemaakt moet ik zeggen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:51

Ik merk het wel door het dragen van laarzen en hoge schoenen. Ik sport veel en merk het aan mijn enkels in periodes dat ik veel laarzen heb gedragen (tegenwoordig draag ik minder vaak schoenen, ben vaker thuis doordat ik niet meer werk Knipoog ).

Mijn paard draagt nooit iets en heeft prima beenwerk. Maar goed, er zijn wel eens blessures, maar die komen door zijn gerace op het land en niet door het werk in de bak e.d. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:53

ik merk bij mijn pony dat als ze overenthousiast galoppeerd(en dat is momenteel nogal het geval)dat ze zichzelf wel aantikt.

verder heeft ze in de periode dat ik haar heb ook nog geen beenproblemen gehad(afkloppen)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:04

Snoevie schreef:
ik vraag me af,of bandages werkelijk een paardenbeen echt ondersteunen?
zijn daar ook stukjes over geschreven?

Elastische (medische) misschien wel.
Maar zo'n lapje fleece daar geloof ik niks van. Puur schokdemping, meer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:39

Jij krijgt slappe spieren Nadya... die een paard niet heeft in het onderbeen.

Ondersteuning van zo'n lapje stof geloof ik ook niet.
600 kg paard, en hoe hoog zijn de KG's in krachten bij het neerkomen van de benen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:42

er zitten wel pezen in het onderbeen,die ondersteun je met bandageren,vooral na een peesblessure....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:45

maar de slappe enkels bij bijv altijd dragen van hoge schoenen zijn de slappe spieren en banden is mij verteld...daarom geen vergelijk met de paardenpees Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:46

runningkawa schreef:
Jij krijgt slappe spieren Nadya... die een paard niet heeft in het onderbeen.

Ondersteuning van zo'n lapje stof geloof ik ook niet.
600 kg paard, en hoe hoog zijn de KG's in krachten bij het neerkomen van de benen?

Hmm dat klinkt idd wel erg logisch of probeer je nu weer populair te doen ROFL sorry kon het niet laten

Guinness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 22:47

Sorry dat ik zo strijdlustig overkom, maar het was wel de bedoeling dat dit een felle discussie zou worden dus vandaar;) Verder maak ik me er niet druk om hoor, vind het alleen leuk om felle discussies te voeren;)

En ja, ik heb op een gegeven moment veel gepost, want ik kreeg al pm's van mensen van: je reageert niet, je geeft geen tegengas, dus vandaar dat ik er een uurtje voor ben gaan zitten en de meeste heb beantwoord;)

Ook zag ik een bericht staan van: volgens mij vindt de TS het niet erg als er niet meer gepost wordt. Erg is een groot woord, maar blijf met zijn allen maar posten! Dat was juist de bedoeling van deze uitdagende stelling;)

Ook wou ik mijn mening niet opdringen, maar gewoon goed duidelijk maken. En ik ben gewoon ontzettend benieuwd of er mensen zijn die een goede onderbouwing hebben bij dat bandages niet slecht zijn. Was simpelweg heel benieuwd hoe meerdere paardenliefhebbers over dit product dachten.

Hoop dat iedereen nu een beetje een goed beeld heeft over de zin van dit topic en dat ik me dus niet druk maak en mijn mening niet wil opdringen(ook al komt dat misschien zo over)

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:51

Ik rijd altijd met bandages. Niet omdat ik mooi vind of een doel vind hebben. Maar het moet, het zijn de regels van de school. (Paardenhumaniora Bilzen). Onder de lessen moet iedereen in een wit of grijs setje zijn + bandages, anders? geen les! Verder doe ik wel altijd springschoenen aan. Omdat hij grote/ruime stappen neemt en zich dan steeds opentrapt op die plaats.

Op woensdag en in het weekend heb ik geen les en dan heb ik van voor peesbeschermers aan + springschoenen, omdat hij gewoon lomp is, veel aantikt en grote ruime passen neemt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:11

wat een rare regel,geen bandages,geen les?
waar is dat op gebaseerd?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:14

Snoevie schreef:
wat een rare regel,geen bandages,geen les?
waar is dat op gebaseerd?

Volgens mij is dat vrij standaard met die paardensportopleidingen. Het zal wel onder het mom zijn van het behoort tot het schooluniform?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:17

Geen idee of het nog zo is
Maar vroegah moest dat ook in Deurne

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:18

Ik rij tegenwoordig alleen met zwaardere training (western) met 3 in1 beschermers..
Mijn paardje heeft een peesblessures gehad en sinds ik 3 in 1's gebruik heeft ze geen last meer..
Misschien zit het tussen mijn oren, maar zolang het werkt..ga ik ervoor Knipoog

Bandages vind leuk, voor op een foto voor 10 minuutjes..
Verder nee, niet nuttig dus gewoon niet doen...

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:32

Ik rij doordeweeks altijd met peesbeschermers omdat dit veel meer bescherming biedt. Op wedstrijd rij ik altijd met mijn vos met bandages omdat zij 4 witte benen heeft en met bandages houdt ze de benen wat schoner en met peesbeschermers niet. Op de Orun moeten wij met bandages rijden omdat dit toch wat netter staan dan dat iedereen verschillende kleuren beschermers om hebben. Nja zit toch wel wat in.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:40

Paintlinger schreef:
Ik rij tegenwoordig alleen met zwaardere training (western) met 3 in1 beschermers..
Mijn paardje heeft een peesblessures gehad en sinds ik 3 in 1's gebruik heeft ze geen last meer..
Misschien zit het tussen mijn oren, maar zolang het werkt..ga ik ervoor Knipoog

Bandages vind leuk, voor op een foto voor 10 minuutjes..
Verder nee, niet nuttig dus gewoon niet doen...

Maar raken de pezen daar dan ook niet van overhit, voor zover dat kan dan...?
Ik gebruik ook 3 in 1 beschermers van Indra dan, maar ja, ik weet het niet ben me er eens in gaan verdiepen en kom toch tot de conclusie dat ze bijna dezelfde werking als bandages hebben.
Wat maakt de 3 in 1 beschermers dan anders?
Misschien een domme vraag hoor, maar ik heb ze op aanraden van de school ISPH in België, en die beweerden dat het de beste waren alleen met welke theorie erachter kan ik je zo niet zeggen.
Ik ging er maar vanuit en ondervind er ook geen hinder van, maar begin er toch aan te twijfelen. Nagelbijten / Gniffelen

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:20

Bandages zijn niet nuttig, maar ik vind het wel mooi staan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:01

Guinness schreef:
Sorry dat ik zo strijdlustig overkom, maar het was wel de bedoeling dat dit een felle discussie zou worden dus vandaar;) Verder maak ik me er niet druk om hoor, vind het alleen leuk om felle discussies te voeren;)

En ja, ik heb op een gegeven moment veel gepost, want ik kreeg al pm's van mensen van: je reageert niet, je geeft geen tegengas, dus vandaar dat ik er een uurtje voor ben gaan zitten en de meeste heb beantwoord;)

Fijn dat je het even verduidelijkt hebt Guinness, dan kunnen wij de stroom aan reacties ( Haha! ) ook weer beter plaatsen! Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:03

ik snap nog steeds niet waarom bandages verplicht zijn op 'school'
daar moet toch een reden voor zijn