Zadelmarkt-zadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

Re: Zadelmarkt-zadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:08

ik heb een zadel van zadelmarkt maar wil eigenlijk een ander. (ben even aan het doorsparen) maar ik was twee dagen terug met me zadel na vroepop bij de zadelmaker en die heeft het zadel helemaal na gekeken en die zei dat ie helemaal goed was. boom en kussens/singelstoten...en het is het goedkoopste zadel wat ze verkopen. Ik heb hem al minstens 3 jaar. (had wel een tijd een ander zadel)
dus ja...ik denk dat je echt geluk moet hebben.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:31

De paarden die ik rijd hebben ook allemaal zadelmarkt-zadels.
Merano's om precies te zijn. Zijn die ook van slechte kwaliteit? omdat ik al gehoord heb dat die best zouden meevallen.

Ik heb helemaal geen verstand van zadels maar ik wil ze nu toch eens nader gaan onderzoeken. Kan ik er zelf iets aan zien met het blote oog?

Ik voel mij vrij schuldig als ik denk dat ik met een slecht zadel rijd. Maarja, ik kan de eigenaar toch niet gaan verplichten om nieuuwe zadels te kopen... De Merano's zijn nog niet zo oud.

Misschien koop ik ooit zelf een zadel voor het paard waar ik altijd mee rijd. Maar het zijn fjorden, dusja... Als ik later voor mezelf een warmbloed koop zit ik daar met mijn zadel.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:52

Tanja schreef:
Jeetje Milly_, dat is niet niks zeg, sterkte daarmee.
Maar als je hoofd er weer naar staat lijkt mij dat geweldig om foto's van te zien, een kwaliteitszadel in stukjes, dat kom je nooit tegen! Dat wordt een topic om in de FAQ te vermelden Ja

denk er ineens aan dat we eerst moeten wachten voor de verzekering(denk ik toch), dus kan nog even duren Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:36

Het heeft uiteraard geen haast, first things first!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:04

Senzafine schreef:
De paarden die ik rijd hebben ook allemaal zadelmarkt-zadels.
Merano's om precies te zijn. Zijn die ook van slechte kwaliteit? omdat ik al gehoord heb dat die best zouden meevallen.

Ik heb helemaal geen verstand van zadels maar ik wil ze nu toch eens nader gaan onderzoeken. Kan ik er zelf iets aan zien met het blote oog?

Ik voel mij vrij schuldig als ik denk dat ik met een slecht zadel rijd. Maarja, ik kan de eigenaar toch niet gaan verplichten om nieuuwe zadels te kopen... De Merano's zijn nog niet zo oud.

Misschien koop ik ooit zelf een zadel voor het paard waar ik altijd mee rijd. Maar het zijn fjorden, dusja... Als ik later voor mezelf een warmbloed koop zit ik daar met mijn zadel.

Merano is niet een 'typisch' ZM-merk, dit wordt ook wel in andere ruitersportzaken verkocht. Hetzelfde is het geval met Merovech, hiervan ook wordt vaak ten onrechte gedacht dat het een ZM-merk is. Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 01:33

bovendien hebben enkele NL dealers een proces aan hun broek gehad, omdat er in NL merovech zadels werden verkocht die geen merovech waren. ik heb zelf zo'n zadel gehad, kostte kaal nieuw 745 Euro, in een bekende ruitersportzaak. ik kon mijn ogen niet geloven toen ZM op de proppen kwam met merovech voor 400 Euro, kan niet kloppen denk ik dan... maar goed, het laatste wat ik daarover gehoord heb is dat dat dus géén merovech was, maar nep.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:46

Tanja schreef:
Als je die wil ontleden is dat uiteraard ook een hele goede optie Ja

Als er dan een topic gemaakt kan worden met alleen de ontleding en beschrijving van de zadels is het een topic om gemakkelijker te bestuderen ipv zowat een HKtopic door te worstelen om op zoek te gaan naar de foto's Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:54

ik heb ok een merano toronto zadel.Het zit heerlijk. Alleen moet ik iedere keer tussen de zweetbladen en voornamelijk de kniewrongen in vetten anders hoor je het kraken.
Ben wel aan het sparen voor een kwaliteit zadel. Verder past het zadel perfect op mn friezen. Alsof het op maat gemaakt is. Ik ben er ook zuinig mee. Aangezien ik geen ezeltje heb wat geld uitpoept.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:20

oOoKellyoOo : Piepen of kraken is vaak een teen dat e iets mis is met de boom......

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:29

griebels schreef:
Tanja schreef:
Als je die wil ontleden is dat uiteraard ook een hele goede optie Ja

Als er dan een topic gemaakt kan worden met alleen de ontleding en beschrijving van de zadels is het een topic om gemakkelijker te bestuderen ipv zowat een HKtopic door te worstelen om op zoek te gaan naar de foto's Haha!

Nou ik voel er best voor om voor dit soort zaken een sticky aan te maken, alleen denk ik dat er niet heel erg veel merken ontleed zullen worden, je moet maar net een zadel hebben wat je ook echt in stukjes wil hakken en dat zijn er niet veel vrees ik Haha! Maar mochten er meer zijn dat zou dat een heel interessant iets kunnen worden Ja

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:04

harnessmaker schreef:
oOoKellyoOo : Piepen of kraken is vaak een teen dat e iets mis is met de boom......

Als ik de knie wrongen gevet heb hoor je niks. Je hoort het ook als ik het zadel vast heb op mn arm en dan loop(als het niet gevet is)

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:22

Dan zou ik je zadel toch eens laten controleren! Een zadel hoort niet te piepen of kraken!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:25

Charaz schreef:
Geweldig dat je dit zadel uit elkaar hebt gehaald en de foto's op bokt hebt geplaatst!!!

Voor mij een goede reden om geen zadelmarkt-zadel te koop. De boom, vulling, spijkers, geperste leer, vering in de boom doe mij maar een kwaliteitszadel.

ik vind dit grote onzin want dit zadel was toch al wel ouder, dat zagje zo ook el, en haal dan ook maar eens een duur zadel uit elkaar van een degelijk merk, vrees dat het niet veel beters is hoor

heb je nu i iedr geval je zin om zadelmarkt nog verder af te zei ken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 12:32

nou ja, oud of niet, dat dit geen kwaliteitszadel was moge duidelijk zijn... ik denk dat een even oud stübben zadel er toch wel anders uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:26

Dit zadel is nu, ongeveer 3 jaar oud. Echt niet ouder.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:33

geloof ik direct... ik heb jongere zadels gezien die er oud en versleten uitzagen... voor een groot deel te wijten aan kwaliteit, maar ook aan gebrek aan verzorging...

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:24

OMG..
Ik weet nu wel 1 ding.. Ik koop nooit een zadel bij zadelmarkt Clown
Halleluja t ziet er gewoon echt niet uit! Sigaar

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:42

Bitch schreef:
Heb een Daaleman met gebroken boom in de auto..
Miss ook optie?

Ik ben wel erg geïnteresseerd... Kan je die eens opmaken, Bitch?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:25

Milly_ schreef:
binnenkort zien jullie misschien een oud barnsby cliff dressuurzadel in stukjes.
Mijn huis is afgebrand en mijn zadel lag op het terras maar is dus ook naar de vaantjes. Het zitvlak is weggesmolten en de plastic hoes is erin getrokken, maar ik zal eens kijken of het vanbinnen nog beetje intakt is.
Nu staat mijn hoofd er even niet naar natuurlijk, maar als ik eens tijd vind wil ik dat graag doen voor jullie..

ik qoute mezelf maar eens Haha!
Heb net het zadel gesloopt!! klein probleempje, mijn albums op mijnalbum.nl zitten vol en ik wil geen fotos deleten omdat ik ze nog eens moet opslaan op mijn pc. Waar kan ik ze het best op internet zetten waar je toch duidelijk beeld hebt? Ga ze nu uploaden...

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:33

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:35

@ Milly: wil je hier de link naar het topic over dat Barnsby zadel zetten als je je fotoos geupload hebt, tenzij je de 'ontleding' in dit topic bespreekt. Ben namelijk heel benieuwd.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:42

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:52

Ik ga ze vanavond uploaden, moet nu ergens naartoe. Uiteraard zal ik de link hier neerzetten.Nog ff wachten Haha!

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:10

Als je ergens een kieffer vind mag je die ook wel slopen, ben benieuwd wat er in mijn zadel van 900 euri's zit! Tong uitsteken

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:28

ik ben benieuwd naar de foto's!!! Zag het er echt zoveel beter uit als het zadelmarkt-zadel???