Het grote taxatietopic van paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Re: [centraal] Het grote taxatietopic van paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:43

Wat zou een goede vraagprijs zijn voor dit zadel:

Kentaur Artemis, dressuurzadel.
Boommaat 3, 17,5 inch.
Gekocht eind november 2004 (nieuw).
Heel fijn zadel, zit erg zacht. Goede wrongen, niet te dik, niet te dun.
Geen beschadigingen. Altijd goed verzorgd!!!
Te koop wegens niet fijn passen op paard.

Nieuwprijs incl. passend maken door een goede zadelmaker: ongeveer 800-850 euro (weet niet uit m'n hoofd)

Afbeelding
Afbeelding

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:17

@Tancreda4: Is dat incl de verzendkosten van de pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:50

@Paradiso, ik denk dat je max €600 er voor vangt, bij een relatief nieuw zadel, ga je altijd vrij snel achteruit op de aanschafprijs.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:23

Bitch schreef:
@Paradiso, ik denk dat je max €600 er voor vangt, bij een relatief nieuw zadel, ga je altijd vrij snel achteruit op de aanschafprijs.

Ja dat klopt helaas wel

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:10

Ik ga binnenkort mijn Wintec dressuurzadel Isabelle Werth verkopen (geen cair)

De maat: 17,5 inch
Het is in heel goede staat, altijd netjes onderhouden en gebruikssporen zijn amper zichtbaar.
Ik heb het nu een klein jaartje maar echt heel veel heb ik er niet mee gereden.
Ik zou het compleet aanbieden, dus met roestvrije stijgbeugels, wintec beugelriemen en dressuursingel.
In het zadel zit de standaard boom, die paste op mijn KWPN ruin van 1.77m.
Als ik ze nog terugvind, zitten er ook de stukjes bij die je als kniewrong kan plaatsen.

Ik zou graag dit zadel verkopen omdat ik het net iets te klein vind voor me, dus ik ga een lederen
18inch zadel aanschaffen.

De nieuwprijs voor alles samen was zo'n 760€.
Hebben jullie enig idee hoeveel ik er nog voor moet/kan vragen?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:29

Aangezien ik mn paard verkocht heb, moet mn zadel nu ook verkocht worden, maar ik heb geen idee hoeveel ik ervoor kan vragen, dus schakel ik jullie hulp in.

Stübben Roxane VSS (veelzeidigheid richting springen)
2 jaar oud
nieuwprijs: 1500 euro
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je kan zien dus nog bijna zo goed als nieuw, alleen heel klein beetje sporen op zweetbladen waar stijgbeugelriemen hebben gezeten (maar ook niet wit ofzo, gewoon wat gladder).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:46

Ik denk, dat je hem voor maximaal 700 euro te koop kan zetten.
Zoals ik hier al meerdere x-en heb gemeld, als je iets vrijwel nieuws verkoopt, ga je heel erg achteruit op de nieuwprijs.
Je kan wel denken, 1000 euro, en dat is het zadel ook zeker waard, alleen de meeste hebben dan liever nieuw, vanwege de garantie etc.

Is het nog een speciale maat, qua boombreedte? Want dat bepaalt ook de prijs, he!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:49

Bitch schreef:
Ik denk, dat je hem voor maximaal 700 euro te koop kan zetten.
Zoals ik hier al meerdere x-en heb gemeld, als je iets vrijwel nieuws verkoopt, ga je heel erg achteruit op de nieuwprijs.
Je kan wel denken, 1000 euro, en dat is het zadel ook zeker waard, alleen de meeste hebben dan liever nieuw, vanwege de garantie etc.

Is het nog een speciale maat, qua boombreedte? Want dat bepaalt ook de prijs, he!

Ik was zelf aan het denken aan 900 euro omdat je dan idd niet aan die 1000 euro zit waarbij veel mensen denken "dan koop ik wel een nieuw zadel van iets minder kwaliteit". En de helft van de nieuwprijs is 750 euro, dus dan zit je daar ook niet heel veel boven.

Ik weet de boombreedte niet meer. Scheve mond Enig idee hoe je daarachter kan komen?
Het heeft op een vrij brede warmbloed gelegen, maar is wel niet op maat gemaakt ofzo...

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:59

staat helemaal bovenaan op de flap onder je zweetblad Knipoog

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:07

Bedankt! Boommaat 32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:09

Anjatjeuh schreef:
Ik was zelf aan het denken aan 900 euro omdat je dan idd niet aan die 1000 euro zit waarbij veel mensen denken "dan koop ik wel een nieuw zadel van iets minder kwaliteit". En de helft van de nieuwprijs is 750 euro, dus dan zit je daar ook niet heel veel boven.

Ik weet de boombreedte niet meer. Scheve mond Enig idee hoe je daarachter kan komen?
Het heeft op een vrij brede warmbloed gelegen, maar is wel niet op maat gemaakt ofzo...

Kijk, je bent zelf geheel vrij om te vragen wat je wilt, maar kijk eens op marktplaats, bv, en tik stübben in, dan zie je zelf voor hoeveel ze ongeveer aanbieden. Alleen imo worden er tegenwoordig heel veel goede merkzadels aangeboden, de markt is ietwat verzadigd.. Maar niet geschoten....., en wieweet, miss is iemand net opzoek naar dit model?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:11

Anjatjeuh schreef:
Bedankt! Boommaat 32

Dat is een mooie medium boommaat Lachen Geschikt voor een normaal gebouwd paard Lachen
Goed verkoopbaar, ik zou rond de 800,- gaan zitten Knipoog

ladyx5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:45

ik heb een vraag hoeveel moet ik vragen voor deze pony? ( ze staat niet te koop hoor wil het gewoon even weten)

gegevens:

naam: lady x
geslacht merrie
stokmaa 1.41
leeftijd 7 jaar
ras new-forest
papier geen
aftekeningen kolletje op haar hoofd
wedstrijd ervaring ja heeft bixie gereden en rijd nu b+0 maar we hebben nog maar 2 wedstrijden gereden
verkeersmak: ja heeft al een duin/bos rit gemaakt en gaat gewoon vaak langs de weg. is gewent aan trackers, vrachtwagens auto's fietsers...
karakter: ze is altijd erg rustig schrikt (bijna) nooit... is altijd erg knuffelig en lief...springen vond ze nooit leuk allen begint het nu wat leuker te vinden.

foto"s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze laatste 2 foto's zijn al weer bijna 2 jaar terug

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:47

pony's moet je laten taxeren bij het new-forest (of welk ras het ook is) topic... niet hier Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:14

Ik ben van plan om binnenkort een nieuw zadel te gaan kopen. Ik wil mijn huidige zadel dan inruilen of verkopen, ik ben benieuwd waarop jullie hem taxeren. Het gaat om een Wintec 500 VZ van net 3 jaar oud. Het zadel is verder onbeschadigd maar het heeft wel gebruikssporen. (beugelriemen en onderkant zweetbladen) De Nieuwprijs van dit zadel is € 369.95. Ik kan van de week evt. wat foto's plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:44

Zonder foto gok ik op €250 max.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:50

Hmm, ik zal anders vanavond eens wat foto's maken. Ik wil hem dus eigenlijk inruilen en als het even kan wel tegen een eerlijke prijs. Ik had zelf zo'n 150 euro in gedachten. Vanavond of morgen volgen er foto's.

En dan heb ik nog eens wat. Ik wil mijn z.g.a.n. Kieffer halster aanbieden op bokt en/of marktplaats. Het gaat om dit halster, de Kieffer Ulla Salzgeber. Nieuwprijs € 70.34 bij Divoza.
Afbeelding

Het is te groot voor mijn paard, ze heeft het slechts 2 keer gedragen gewoon even voor de sier. (niet buiten dus) Het is ook zo zonde om dit halster maar in de kast te hangen. Wat zou ik hier voor kunnen vragen?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:31

geen idee marchal, maar als je hem echt kwijt wilt en je hebt een prijs, pm mij even Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:49

Hier de foto's van mijn zadel:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bovenste 2 foto's vind je onder deze link nog eens groot:
http://s91.photobucket.com/albums/k295/MarchaL_01/?action=view&current=zadelrechts.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1
http://s91.photobucket.com/albums/k295/MarchaL_01/?action=view&current=zadellinks.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1

De slijtage plekken van de beugelriemen lijken op de foto's overigens wel erger dan ze werkelijk zijn. Door het lichtinval lijken ze ''dieper'' zeg maar. Het zadel heeft, naast de slijtage die je op de foto's ziet, geen verdere beschadigingen.

Zou 150 euro realistisch zijn wanneer ik hem inruil?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:01

ja ik denk het wel.
Verkoop je hem incl beugels en riemen of zonder?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:18

Ik was van plan om hem zonder riemen ed. te verkopen. Mijn beugels wilde ik iig voor mijn nieuwe zadel bewaren.

Wat betreft het halster, pm mij maar wat je er voor wil geven Clown

boldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:59

Ik heb mijn oog laten vallen op een 2e hands vzh zadel van Pagony compleet met beugelriemen en beugels. Bij Divoza kost zo'n zadel compleet nieuwe €497.99 comp. en incl. singel.
Het zadel is zo'n 6 jaar oud en achter op het zadel zit een zichtbare kras, beschadiging. Verder is het nog in prima staat, wel zou het kunnen dat de kussens opgevuld zouden moeten worden. Dit was nog nooit gebeurd.

Haar vraagprijs is €325,- maar in mijn beleving lijkt me dit veel te hoog gezien de nieuwprijs.

Weet iemand wat voor een reeel bod ik zou kunnen doen?

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 00:26

loveomara schreef:
Ik heb mijn oog laten vallen op een 2e hands vzh zadel van Pagony compleet met beugelriemen en beugels. Bij Divoza kost zo'n zadel compleet nieuwe €497.99 comp. en incl. singel.
Het zadel is zo'n 6 jaar oud en achter op het zadel zit een zichtbare kras, beschadiging. Verder is het nog in prima staat, wel zou het kunnen dat de kussens opgevuld zouden moeten worden. Dit was nog nooit gebeurd.

Haar vraagprijs is €325,- maar in mijn beleving lijkt me dit veel te hoog gezien de nieuwprijs.

Weet iemand wat voor een reeel bod ik zou kunnen doen?

Ik heb geen idee wat je er op moet bieden maar persoonlijk vindt ik €325,- erg veel.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 00:28

225 lijkt mij eerder in de buurt komen

Ik zou een bod doen van 200 euro met de argumenten:

6 jaar oud, nooit opgevuld, beschadigd en nieuw waarde laag, en het enorme aanbod aan het zadels op het moment.

Mocht je hiermee niet overeen komen, dan kun je altijd nog naar 225 gaan, maar hoger zal ik niet geven!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 01:16

MarchaL schreef:
Hmm, ik zal anders vanavond eens wat foto's maken. Ik wil hem dus eigenlijk inruilen en als het even kan wel tegen een eerlijke prijs. Ik had zelf zo'n 150 euro in gedachten. Vanavond of morgen volgen er foto's.

En dan heb ik nog eens wat. Ik wil mijn z.g.a.n. Kieffer halster aanbieden op bokt en/of marktplaats. Het gaat om dit halster, de Kieffer Ulla Salzgeber. Nieuwprijs € 70.34 bij Divoza.
Afbeelding

Het is te groot voor mijn paard, ze heeft het slechts 2 keer gedragen gewoon even voor de sier. (niet buiten dus) Het is ook zo zonde om dit halster maar in de kast te hangen. Wat zou ik hier voor kunnen vragen?

40 incl Knipoog
zit er beschadiging op? hoe oud?
Neem aan dat dit niet erg nieuw is, maar ook niet oud, en ik neem aan dat dat ding er niet super spiksplinternieuw uitziet, en daarom vindt ik 40incl erg goed Knipoog