Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xAurea schreef:Hoi! Ik heb afgelopen dinsdag een zadelpasser gehad met een edix zadel (met die flexibele boom, model ishya) en dat zat echt top. Maar er is mij nog niet alles duidelijk dus misschien kan hier iemand me verder helpen.
De zadelpasser gaf aan dat ik altijd moet rijden met een dekje met inlages vanwege de drukverdeling en een piekbelasting in het midden van het zadel. Maar, op een ‘normaal’ zadel zit je toch precies hetzelfde? Ook vanwege drukverdeling kreeg ik te horen, maar in mijn hoofd moet een goed zadel de druk zelf verdelen en heb ik daar geen extra middelen bij nodig. Ik snap dat stukje dus niet, waarom kan ik niet met een normaal dekje rijden? In mijn hoofd moet in zadel gewoon goed liggen zonder allerlei aanpassingen, maar misschien heb ik dat verkeerd?
Paard_Trutje schreef:Beste pmarena
Heel eerlijk bij dit paard al meerdere zadelmakers gehad en beloven dat ze een zadel hebben voor hem. Punt je bij paaltje ben ik voorrijkosten kwijt en consultkosten, geen zadel rijker dus ben daar voorzichtig in geworden. Daarom mijn vraag eerst hier.
Paard_Trutje schreef:Hallo iedereen,
Willen jullie even een advies geven over een Edix zadel of dat de oplossing is? Ik heb interesse in een dressuur zadel, model maakt niet uit.
Ik heb een leuke Tinker maar een ramp met zadels. Hij is vijf jaar oud. Het eerste zadel wat ik gekocht had voor hem, was een Kent en Master. Hij liep op de rem met dat zadel en ik zat ook niet fijn op dit zadel. Nu heeft die 6 maanden met een Kentaur gelopen en wat een verschil.Heel lekker gereden vijf maanden. Hij is er uitgegroeid en niet meer pas te krijgen.
Als zijn zadel niet goed zit gaat die op de rem of aan de kletter. Als het laatste gebeurd bel ik meteen al de zadelmaker. Ik zie vaak niks of voel het niet. Meneer piept al bij een millimeter verkeerd. Hij heeft ook een keer een Bates opgehad lag perfect volgens de zadelmaker, paard dacht er anders over.
Heeft iemand van jullie ook een gevoelig paard en een Edix zadel? Zouden jullie het aanraden om een Edix te proberen op dit paard? Twijfel een beetje omdat je meer contact met je paard voelt of dat wel verstandig is met hem. Zadelmakers zeggen allemaal wat een moeilijk paard is het met zadels.
manzano schreef:Mijn paard heeft ook super korte rug en daarom ben ik terecht gekomen bij Edix. Ze zijn via de pad behoorlijk goed aan te passen, maar alles is relatief natuurlijk. Ik heb verschillende ervaringen gehoord, ene gevoelige paard loopt er geweldig onder en de ander juist weer niet. Het is maar net de vraag waarop ze dan precies zo gevoelig zijn.
Paard_Trutje schreef:Hallo iedereen,
Willen jullie even een advies geven over een Edix zadel of dat de oplossing is? Ik heb interesse in een dressuur zadel, model maakt niet uit.
Ik heb een leuke Tinker maar een ramp met zadels. Hij is vijf jaar oud. Het eerste zadel wat ik gekocht had voor hem, was een Kent en Master. Hij liep op de rem met dat zadel en ik zat ook niet fijn op dit zadel. Nu heeft die 6 maanden met een Kentaur gelopen en wat een verschil.Heel lekker gereden vijf maanden. Hij is er uitgegroeid en niet meer pas te krijgen.
Als zijn zadel niet goed zit gaat die op de rem of aan de kletter. Als het laatste gebeurd bel ik meteen al de zadelmaker. Ik zie vaak niks of voel het niet. Meneer piept al bij een millimeter verkeerd. Hij heeft ook een keer een Bates opgehad lag perfect volgens de zadelmaker, paard dacht er anders over.
Heeft iemand van jullie ook een gevoelig paard en een Edix zadel? Zouden jullie het aanraden om een Edix te proberen op dit paard? Twijfel een beetje omdat je meer contact met je paard voelt of dat wel verstandig is met hem. Zadelmakers zeggen allemaal wat een moeilijk paard is het met zadels.