Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

axel_1997 schreef:Een schapenvacht is gewoon leer waar de vacht nog aan zit. De meeste zadels en hoofdstellen zijn ook van leer en dus ook dode huid. Dus ik zou geen moeilijkheden verwachten. Toen mijn wollen sjabrak in het begin nog wat schapengeur had leverde dat wat geïnteresseerd gesnuffel op. Verder niet.
 ) dus die geur is weg.
) dus die geur is weg. 

Mariett schreef:Zijn jullie nog bezig met leuke creaties trouwens? Bij mij staat het op een laag pitje, vooral omdat ik al zoveel heb

Mariett schreef:En jij hebt ook nog eens hele toffe dingenZijn jullie nog bezig met leuke creaties trouwens? Bij mij staat het op een laag pitje, vooral omdat ik al zoveel heb
 .
 .Mariett schreef:Paarden vinden dode vogels eng omdat ze naar dood dier ruiken, leer of vacht wordt zo verwerkt dat het niet meer aan het vergaan is (als het goed is) dus die geur is weg.
 .
 .                                                         
 Inmiddels niet meer haha.
 Inmiddels niet meer haha.                                                         

gebruiken jullie de vachtje ook echt om gewoon in te rijden of enkel voor fotoshoots?
  gebruiken jullie de vachtje ook echt om gewoon in te rijden of enkel voor fotoshoots?                                                          

We hebben een mooie westernset maar af en toe wil je eens wat anders. Meestal rijden we als een mengelmoesje rond: westernzadel, menhoofdstel, ruiter op zijn engels/ijslands/rijrok. Paard heeft een flink barok voorkomen (lijkt op een bruine fries).  Dus misschien is er toch een outfit te verzinnen waarbij het westerndeel wat verstopt wordt. Nouja ik blijf opzoek naar leuke ideeen.
 We hebben een mooie westernset maar af en toe wil je eens wat anders. Meestal rijden we als een mengelmoesje rond: westernzadel, menhoofdstel, ruiter op zijn engels/ijslands/rijrok. Paard heeft een flink barok voorkomen (lijkt op een bruine fries).  Dus misschien is er toch een outfit te verzinnen waarbij het westerndeel wat verstopt wordt. Nouja ik blijf opzoek naar leuke ideeen.                                                         

Bijna de helft lichter dan mijn huidige zadel dus voor mij makkelijker op de fiets te vervoeren en nog steeds geschikt voor shoots enzo!
 Bijna de helft lichter dan mijn huidige zadel dus voor mij makkelijker op de fiets te vervoeren en nog steeds geschikt voor shoots enzo! 

Vandaag was de stalhouder bezig met hout hakken, de buren iets verderop hadden een prachtige oude kersenboom die helaas is omgewaaid en nu had de stalhouder mooi hout voor in de kachel. Er lagen allemaal stukken schors naast, heel mooi spul! Mooi dun en best flexibel. Die mocht ik mee en ik wil kijken of ik er een stukje harnas van kan maken voor het paard, we gaan het zien.
 Vandaag was de stalhouder bezig met hout hakken, de buren iets verderop hadden een prachtige oude kersenboom die helaas is omgewaaid en nu had de stalhouder mooi hout voor in de kachel. Er lagen allemaal stukken schors naast, heel mooi spul! Mooi dun en best flexibel. Die mocht ik mee en ik wil kijken of ik er een stukje harnas van kan maken voor het paard, we gaan het zien. 

Ik wacht nog op de rijrok, en dan op de herfst.
 Ik wacht nog op de rijrok, en dan op de herfst.  

:
 :

)
)