[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:59

ik heb er de nieuwe kussens onder. met mijn burionipad wordt alles een te dikke stapel waardoor de boel opgepropt zit, gaat schuiven én ik te breed kom te zitten.
Met de kussens alleen zou het geen probleem moeten zijn, paard heeft goede bespiering en verzonken ruggegraat.

dekje eronder heeft wel antislip en soort neopreen topping onder de kussens.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:34

SecretLIN schreef:
weet iemand welke kleur dit is?? [ [url=m/ujzVfm.jpg]Afbeelding[/url] ]

hoor verschillende wil hemgraag voor mijn freemax bestellen

Dit is de camel uitvoering

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:50

Kitty_ schreef:
SecretLIN schreef:
weet iemand welke kleur dit is?? [ [url=m/ujzVfm.jpg]Afbeelding[/url] ]

hoor verschillende wil hemgraag voor mijn freemax bestellen

heb jij die ook te koop?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:03

Citaat:

heb jij die ook te koop?

Uiteraard :-)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:36

Joyce schreef:
Ben ook heel benieuwd naar ervaringen met Edix Courville en de meningen over de kwaliteit van Edix tov Barefoot. Hoe de drukverdeling is voor het paard etc...

Ben voor mijn paardje opzoek naar een nieuw (of tweedehands ;) ) zadel maar het boomloze is nog allemaal zo onbekend... Enige wat ik weet is dat het me aanspreekt en ik een zadel wil dat absoluut goed is.. ;)

Ben er prima tevreden mee, aangezien ik een barbapony heb. Tijdje geleden ook Ella laten langskomen om eens te kijken of die mijn pony stoort en nog goed ligt. Ze had op dat moment nog nooit een ingereden Courville vast gehad, en was er enigszins verbaasd over. Leer ziet er uit of 'k hem gisteren gekocht heb en keurig gevormd. Ze zijn wel wat zachter dan Barefoot. Aangezien wij rijtechnisch nog wel wat meer issues hebben in de bak was ons zadelconsult niet zo heel spannend. Heb nog wel even een paar rondjes op haar BF Cheyenne (denk ik) gereden, maar in vergelijking met mijn Courville kreeg ik daar een houten kont in. Werd wel tijd om de 3mesh inlagen te vervangen, maar voor de rest is ie goedgekeurd.
Afbeelding

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:45

Net een passervice geboekt!
Ik ga de Softwalk, Barrydale, Lexington, Madrid en Nothingham testen van Barefoot. Iemand al ervaring met 1 van deze?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:59

Dat is inderdaad een mooie Hoppit +:)+

Mooier dan die ik nieuw heb gezien eerlijk gezegd.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:10

Thnx hobbit voor je reactie op de Courville!

Morgen komt er een zadelpasser met Edix (Courville & Tiamo), Barefoot (Cheyenne & Barrydale) en boomzadels. Ben heel benieuwd. Blijf enorm twijfelen tussen wel of niet boomloos dus hoop dat ik morgen met passen en uitproberen gewoon een zadel heb waarbij ik denk; dít is het! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 17:14

Duimen draaien voor je Joyce +:)+

Op zijn minst zal je anders in ieder geval die modellen af kunnen strepen, ben je toch weer wat wijzer :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:04

Even voor de westernruiters: ik zoek een westernpad/deken, turquoise met bruin, zonder inlagen maar mét ruggegraadvrijheid. Waar moet ik zoeken? Op internet kan ik t niet vinden. Wel 1 2de hands gezien, maar heb liever nieuw. En o ja, ook heel belangrijk: een anatomisch gevormde. Wat mijn schatje heeft een enorme schoft en overgevoelig op alles :roll: .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:16

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:03

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 19:41

Je moet wel lid zijn van Ebay :)
Dan kun je de verkoper een vraag stellen of hij ook naar NL verzend en wat dat gaat kosten.
Dan kun je met de knop Preisvorschlag senden zelfs nog korting bedingen. Met de knop Sofort kaufen heb je hem meteen voor 58 euro.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:05

DubbelDun schreef:
Je moet wel lid zijn van Ebay :)
Dan kun je de verkoper een vraag stellen of hij ook naar NL verzend en wat dat gaat kosten.
Dan kun je met de knop Preisvorschlag senden zelfs nog korting bedingen. Met de knop Sofort kaufen heb je hem meteen voor 58 euro.

Tnx. Ik ga eens kijken hoe ik lid wordt van ebay.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:52

vandaag een (veel te korte XD) banaan getest
voor:

Afbeelding
na

Afbeelding
zadel kruipt dus alsnog naar voor.
hoewel het behoorlijk goed zit, deze zal met dit paard niet passen. wss zelfs niet met een banaan of c singel (maar ik blijf ernaar op zoek, volgens mij zou mijn ghost nog net ietsjes beter liggen met een banaan)

op mijn oude merrie ligt het echter direct prima. zit super comfi. Net zoals mijn specialized dat ik vroeger had.
ik test hem dit weekend op mijn cruzado (nouja, testen. beest is nog niet zadelmak maar even zitten kan wel al :D) en die zal bepalen of ik die hou of niet. de oude merrie wordt maar heel sporadisch nog eens gereden en de ghost past daar ook wel op.

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:02

Maar als je dit probleem met alle zadels hebt, zou een H-singel van WoW dan niet goede uitgave zijn? Ik hoor ook heel veel positiefs over de prolite singel. Maar weet niet hoeveel toegevoegde waarde hij heeft ten opzichte van een gewone anatomische singel.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:59

H-singel heb ik gehad. De h-dingetjes van mijn singel kwamen naar elkaar toegeschoven en knelden in beweging een velletje af.
Paard was not amused :+.
Deze banaan is, for the record, trouwens 70 cm ... :D
Prolite werd ik ook aangeraden door de zadelmaker ipv een banaan (en dan de gespen onderleggen). Echter lijkt die me eerder gewoon anatomisch ipv banaan?
Afbeelding
Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:07

@duhelo: dat die H singel niet werkt aan die ghost op de foto snap ik wel. Omdat de singelstoten van 1 punt afkomen samen. Een H singel werkt alleen bij afzonderlijke stoten (1 voor en 1 meer naar achter)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:08

Inderdaad, dat had ik toen ook gemerkt :D
Nu, ik had niet verwacht dat ik nog iets anders zou testen dan een ghost, en helaas is die singel ondertussen verkocht. (en die tweedehands in die maat vinden is ook zo een onbegonnen zaak :D)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:35

Ik zou gewoon Mn paard verkopen :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:40

Whahaha, die opmerking hoorde ik ook gisteren. Gelukkig heb ik nog twee andere die ietsjes simpeler zijn :D (en ligt de ghost wel prima, met een goede banaan zou het nog net iets beter zijn, en moest ik de trekker op haar ook ok krijgen helemaal goed, maar het is dus geen must :P )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:34

Ik denk dat een langere C-vormige singel toch nog wel een boel kan schelen, er vanuit gaand dat die gespen dan nog een stuk verder naar achteren uitkomen. Maar de singelstoten van dit zadel lopen sowieso wel extreem scheef naar voren bij de jonge knoeperd....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:50

pmarena schreef:
Ik denk dat een langere C-vormige singel toch nog wel een boel kan schelen, er vanuit gaand dat die gespen dan nog een stuk verder naar achteren uitkomen. Maar de singelstoten van dit zadel lopen sowieso wel extreem scheef naar voren bij de jonge knoeperd....

heb je een idee waar ik die C-singel in langere maat kan vinden? Totnutoe blijf ik steken bij dressuurvarianten tot 90 cm of de prolite singel...
Ik heb wel een linkje gehad voor een leuke singel in een trekpaardshop, maar dan zijn ze direct 150 cm (en knetterduur :D )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:11

Nope ik zou ook moeten zoeken en dat kan je zelf vast net zo goed. Hebben ze niet gewoon voor springzadels iets waar je wat mee kan?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:31