Ervaringen Sella zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lydiawess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:14

Het verschilt echt per zadel hoe je er in zit!

Had eerst een Sella impara met lange kniewrongen en een niet al te diepe zit, ik ging hier wat voorover in zitten en kreeg een onrustige zit..

Zadelmaker gebeld en kwam met 2 Andere zadels, nog een sella impara en een sella veluto.
Vond de veluto persoonlijk niet heel fijn zitten(te weinig steun)
Maar de andere sella impara zat echt geweldig!!
Hier waren de wrongen wat korter, zweetblad wat naarvoren gezet en een goede diepe zit! Heb er echt heerlijk op kunnen rijden!

Ik ben echt verkocht aan deze zadels en ze liggen echt super op mn paard!

Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:00

irisje2 schreef:
Laura1982 schreef:
Ik heb de sensi en moet zeggen dat ik met mijn bovenbeen ook wel wat contact heb maar vermoedelijk niet zoveel als jij zou willen.de impara heeft dat inderdaad meer.

Heb je toevallig wat foto's dat je op je Sensi zit?

@Jotoma: Ik heb Ali ook een mailtje gestuurd.

Nee sorry niet een foto waar je dit goed op kunt zien

suikermeisje

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:26

Ik heb ook de impara. Heerlijk zadel als de maten bij je kloppen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lydiawess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 07:59

suikermeisje schreef:
Ik heb ook de impara. Heerlijk zadel als de maten bij je kloppen.

Indd als de maten maar kloppen!
Iedereen heeft een andere beenligging en lengte.
Ik kwam bij mijn eerste impara zadel met mijn knie tegen de wrong, en met mijn nieuwe zadel valt die er mooi onder en heb ik mooi steun bij mijn bovenbeen.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:26

Welke andere zadelmakers zijn aan te raden? Ali wil helaas liever niet deze kant op komen (Winterswijk) omdat het 1,5 uur rijden is. Omdat ik wel graag iemand wil die goed bekend met Sella zadels en hem goed passen kan maken voor mijn pony.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 15:12

Volgens mij werkt Ali maar samen met 1 of 2 anderen toch? Er zijn naar mijn weten niet meer. Maar dit kan je hem zelf beter vragen. Al vind ik het wel gek dat hij niet naar je toe wil komen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:02

Raar idd. Voor mij moet hij twee uur rijden en hoefde alleen reiskosten te betalen als ik geen zadel af nam.
In de tussentijd is Jeanette Drenth nog geweest, zij verkoopt producten van Ali en woont dichter bij mij in t Noorden. Verder komt Ali.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:02

Dat is wel apart....Het stond zo in de mail:

Dat is 1,5 uur rijden voor mij.
Kunt u niet iemand vragen bij u in de buurt.

Jeanette zit een uur en 37 minuten van mij vandaan. Zou haar wel even mailen. Mensen goede ervaringen met haar?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:33

Ik zou gewoon even bellen met hem.
Mailen is toch een stuk minder persoonlijk. En het duurt ook een stuk langer als je steeds heen en weer moet mailen.

Edit: ow je hebt één tweedehands gekocht. Dan snap ik dat hij niet snel zo'n eind wil rijden.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:59

Calimero_ schreef:
Ik zou gewoon even bellen met hem.
Mailen is toch een stuk minder persoonlijk. En het duurt ook een stuk langer als je steeds heen en weer moet mailen.

Edit: ow je hebt één tweedehands gekocht. Dan snap ik dat hij niet snel zo'n eind wil rijden.

Ja daar dacht ik ook nog aan. Waarschijnlijk volgende week het zadel ophalen en dan ga ik hem bellen als het zeker is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:50

Ali is laatst hier geweest voor opvullen. Toen vond ik hem somber ogen. Vorige keren dat hij hier was was hij veel opener en vrolijker. Hij was ook wel erg druk dus denk dat hij daarom ook liever niet 1,5 uur wil rijden.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:31

Heb een mail terug van Jeanette, maar dan ben ik 75,- aan reiskosten kwijt, dat vindt ik wat te veel. Ik zou Ali nog even mailen of hij eventueel nog goede zadelmakers kan aanraden die deze kant op kan komen.

lydiawess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:01

irisje2 schreef:
Dat is wel apart....Het stond zo in de mail:

Dat is 1,5 uur rijden voor mij.
Kunt u niet iemand vragen bij u in de buurt.

Jeanette zit een uur en 37 minuten van mij vandaan. Zou haar wel even mailen. Mensen goede ervaringen met haar?

Ik heb mij zadel ook laten aanmeten bij Jeanette, super zadelmaker en super service

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:34

irisje2 schreef:
Heb een mail terug van Jeanette, maar dan ben ik 75,- aan reiskosten kwijt, dat vindt ik wat te veel. Ik zou Ali nog even mailen of hij eventueel nog goede zadelmakers kan aanraden die deze kant op kan komen.

En heb je zelf geen mogelijkheid naar een locatie toe te gaan voor een consult? Zelf rijden is meestal goedkoper dan hun tijd. Maar dan moet je wel die mogelijkheid hebben natuurlijk.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:18

irisje2 schreef:

Wil niet heel vervelend zijn maar voor elke andere zadelmaker ben je dat hier in de regio ook kwijt.

Vorig jaar een MFSC gediplomeerde pruster laten komen bij ons op stal voor diverse zadels en paarden, ze keek ernaar kreeg vervolgens de mededeling dat ze met een aantal zadels niets kon en je kon 80 euro betalen.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:41

grauwman schreef:
irisje2 schreef:

Wil niet heel vervelend zijn maar voor elke andere zadelmaker ben je dat hier in de regio ook kwijt.

Vorig jaar een MFSC gediplomeerde pruster laten komen bij ons op stal voor diverse zadels en paarden, ze keek ernaar kreeg vervolgens de mededeling dat ze met een aantal zadels niets kon en je kon 80 euro betalen.

Als je alleen al 75,- kwijt bent aan reiskosten + 70,-/80,- aan consult kosten en dan misschien nog iets vervangen of andere kosten die er bij bovenop komen. Dan lopen de kosten aardig hoog op vindt ik.

lydiawess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:46

grauwman schreef:
irisje2 schreef:

Ben ik het indd mee eens.

Jeanette is iig geen prutser, zei zou altijd voor een oplossing zoeken. Als er geen oplossing is hoef je ook niet te betalen. En een sella zadel is bijna op ieder paard op maat te krijgen ivm met de verstelbare boom.
Ik heb iig hele goede ervaringenen met haar!

Ik had trouwens toen ik bij haar een zadel kocht hoefde ik de rijskosten etc niet te betalen zelfs niet voor de volgende controle.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:03

Ik snap jullie punt. Goede zadelmaker vindt ik heel belangrijk, 75/80,- is een hele normale prijs voor consult.

Maar als de reiskosten zo hoog zijn (wat begrijpelijk is door lange afstand) ga nog even afwachten of er een goede in de buurt zit of dat iemand op de route ligt en de reiskosten deeld. Ik wacht nog even af of Ali nog iemand aan kan raden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:51

Maar er worden volgens mij helemaal geen consultkosten gerekend. Alleen reiskosten meen ik me te herinneren.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:58

Jotoma schreef:
Maar er worden volgens mij helemaal geen consultkosten gerekend. Alleen reiskosten meen ik me te herinneren.

Afbeelding

Zo staat het op de site of zie ik het helemaal verkeerd? :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:10

Ik dacht ook dat je alleen die 75 euro hoefde te betalen misschien kan je het telefonisch navragen bij haar.

Ik zou persoonlijk niet zo snel een ander naar m'n sella laten kijken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:14

Ohh dan is dat bij Jeannette anders dan bij Ali!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 15:17

Maar ik denk dat jij een nieuw zadel aanmeten bedoelt Jotoma? Volgens mij heeft Irisje2 een tweedehands zadel van marktplaats gekocht toch?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:19

Naar mijn weten heeft ali een bloedhekel aan het aanmeten van zadels zomaar gekocht op marktplaats, hij is bij ins op stal de zadelmaker. Maar hij komt echt niet (snel) als je hem vraagt of hij een zadel passend wil maken die niet van hem is.