De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:14

Denk dat ik dan een maatje kleiner moet, hopelijk passen ze dan qua breedte.
Ben eerst wel benieuwd hoe ze TS bevallen!

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 18:14

Ok net even gepast en ze zitten mooi. Voor mijn paard van 168 zit maat M prima aan de voorbenen. Sluitingen zitten wel op de laatste gaatjes maar gaat net. Achterbenen is de L ook prima, sluit mooi aan alleen het derde elastiek van boven zit ineens erg strak, die rekt hopelijk nog wat uit.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:17

Ooh je hebt de m ook?! Zou je daar misschien vergelijkbare foto's van willen maken met meetlint? Heb je normaliter full om de voorbenen?
Mijn paard heeft qua breedte altijd full, maar qua lengte cob. Hij is 1.62.
Ook met deze vraag ik me dus af of ze niet te smal worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:22

Oooh handig van die foto's SuperZodiax :D Mijn paard is ongeveer even groot als de jouwe, heeft bij gewone peesbeschermers van BR een full en bij de BR Pro mesh een M voorin en L achterin. Dan zal dit ook wel ongeveer kloppen voor die van Lemieux *\o/*

Over Pro mesh ben ik trouwens niet te spreken. Heb een zwart paar die het redelijk uithouden. Mijn oranje set had echter na amper 4x gebruik aan de binnenkant al gaten tot op de schelp omdat mijn paard blijkbaar strijkt. BR vond dit "normale slijtage". Idem met de klittebandsluiting die in de naad los kwam, terwijl ik ze makkelijk zat dicht kreeg. Enige positieve aan die beschermers is dat ze goed blijven zitten als je ermee door dieper water gaat.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:48

Jij bedoeld denk ik de pro max? Die zijn idd niet zo slijtvast :n

Ik twijfel ook ove r de snug boots van le mieux, hoe vallen die voor de achterbenen? Zie bij al-eventing staan om bij een paard van boven de 1.70m zowel voor als achter L te nemen, maar dan vallen ze achter denk ik wel wat kort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:02

meiske1577 schreef:
Jij bedoeld denk ik de pro max? Die zijn idd niet zo slijtvast :n

Ik twijfel ook ove r de snug boots van le mieux, hoe vallen die voor de achterbenen? Zie bij al-eventing staan om bij een paard van boven de 1.70m zowel voor als achter L te nemen, maar dan vallen ze achter denk ik wel wat kort?

Ja idd de pro max, sorry. De zwarte, die ik enkel heb voor de voorbenen, die houden prima. Nog geen krasje op te zien. Mijn oranje set daarentegen, die ik nadien heb aangeschaft lag na amper 4x gebruik al bijna in frut. Zo'n beschermers van BR komen hier dan ook absoluut niet meer in huis, zeker niet als BR dit normale slijtage vindt. Want zo goedkoop zijn die niet.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:54

Mee eens ze zijn niet echt slijtvast, zeker niet als je paard strijkt... Ik heb een paar keer de schaal doormidden gehad, maar dat was een slechte batch en heb telkens kosteloos nieuwe gehad... Nu geen problemen meer gelukkig..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:59

Hoe vallen de le mieux dan qua omvang ?
Hebben jullie paarden een normale omvang pijpbeen of een wat grover been .
Ik vindt ze echt interessant .
Maar ben bang dat ze te strak zitten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:11

Zinzi_jewel schreef:
Hoe vallen de le mieux dan qua omvang ?
Hebben jullie paarden een normale omvang pijpbeen of een wat grover been .
Ik vindt ze echt interessant .
Maar ben bang dat ze te strak zitten

Zelfde vraag, paard heeft best stevige pootjes. En helaas zijn ze er (nog?) niet in bruin -O-

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:03

Lieve allemaal,

Ik heb eerder al eens mee gepraat hier en vraag mij af hoe het gaat?
Ik heb dalmar beschermers en trizone (waarvan 1 paar in de verkoop gaat).
Maar nu ben ik opzoek naar lage achterbeschermers. Ventilerend en alleen tegen t strijken van dr achterbenen. Adviseren jullie, inmiddels als kenners, dan de compositie? Of schuren die?

Mijn paard stapt en draaft alleen nog maar dus veel krijgen ze niet te doen, maar toch

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:30

Heeft je paard ze echt nodig?

De compositie zijn misschien een optie ja, of een paar leren zonder neopreen

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 00:10

Ik zal morgen even de pijpomvang van mijn paard zn benen meten, dan hebben jullie misschien beter een idee of het zal passen. Ik vrees dat het niet gaat passen als je paard korte grove beentjes heeft. Mijne heeft normaal gewoon full, al is een groot uitvallende full vaak te lang.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 07:50

Mijn Merrie heeft normaal full maar wel wat meer pijp omvang als het hedendaagse sport paard !
Ze is een knappe degelijke Klassiek gebouwde Gelderse dame ...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:18

SuperZodiaX schreef:
Ok net even gepast en ze zitten mooi. Voor mijn paard van 168 zit maat M prima aan de voorbenen. Sluitingen zitten wel op de laatste gaatjes maar gaat net. Achterbenen is de L ook prima, sluit mooi aan alleen het derde elastiek van boven zit ineens erg strak, die rekt hopelijk nog wat uit

Hmm, dan ga ik hopen dat M Voor mijn paardje gaat passen, die is namelijk maar 156, hopelijk zijn ze niet te groot dan. Hij heeft wel redelijk dikkere benen, maar natuurlijk niet zo lang. Kan het enkel maar testen als ik ze heb dan :p!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:26

TS: hoe is het rijden ermee gegaan? Of had je dat nog niet gedaan?

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:15

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen maar ik ben ook al een tijdje op zoek naar de perfecte beenbescherming.
De snug boots zien er qua materiaal goed uit.
Alleen lijkt de pasvorm niet ideaal. De voorkant staat open en dat is wel jammer.

Even gekeken naar het assortiment van Lemieux.
De pasvorm van de brushing boots spreekt me meer aan.
Iemand ervaring?
Zijn ze van hetzelfde materiaal gemaakt?

Afbeelding

Verder ben ik de beschermers van Professionals Choice tegengekomen.
-Pro Perform Schooling Boots
-Ventech Brushing All Purpose Boots
Iemand ervaring met deze?
Zijn deze in Nederland/België beschikbaar?

Afbeelding
Afbeelding

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:18

Capriootje schreef:
Heeft je paard ze echt nodig?

De compositie zijn misschien een optie ja, of een paar leren zonder neopreen

Dankjewel!
Nouja ik twijfel of ze ze nodig heeft... ik rijd nu al heel lang zonder maar ik had gisteren even reflectie beschermers (voor onze avond buitenritjes) gekocht en toen hoorde ik dat ze onwijs aantikte.

Ze is geopereerd geweest aan beide achterbenen en zijn sindsdien nooit meer helemaal slank geworden.
Ik vroeg mij af of de benen zonder last te hebben van t strijken wellicht slanker zouden kunnen worden (geen idee).
Maar t punt is dat ik nooit een plekje ofzo zie aam dr achterbenen....

Dilemma :+

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:20

En gewone simpele strijklappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:22

Professionals Choice gebruikt, voor zover ik weet, alleen neopreen. Dat super fancy ventech systeem is gewoon geperforeerd neopreen :+ Erg jammer want ze hebben wel een enorm goede pasvorm en een hoop leuke kleurtjes. Gebruik ze zelf niet overigens dus in hoeverre de benen echt warm/nat worden kan ik niet zo veel over zeggen.

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:30

eefj33 schreef:
Professionals Choice gebruikt, voor zover ik weet, alleen neopreen. Dat super fancy ventech systeem is gewoon geperforeerd neopreen :+ Erg jammer want ze hebben wel een enorm goede pasvorm en een hoop leuke kleurtjes. Gebruik ze zelf niet overigens dus in hoeverre de benen echt warm/nat worden kan ik niet zo veel over zeggen.

De Professionals Choice schooling boots zijn gemaakt van een mesh materiaal.
De 'western' boots zijn van neopreen. Vermoedelijk zijn de all purpose boots ook van hetzelfde materiaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:40

edice schreef:
eefj33 schreef:

De Professionals Choice schooling boots zijn gemaakt van een mesh materiaal.
De 'western' boots zijn van neopreen. Vermoedelijk zijn de all purpose boots ook van hetzelfde materiaal.

Dat van de schooling boots wist ik niet. Zit inderdaad meer in het western wereldje en daar zie je de 3 in 1 beschermers heel veel :j Maar de all purpose boots zijn van hun VenTech materiaal en dat is dus geperforeerd neopreen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 13:58

edice schreef:
Ik heb niet alle pagina's doorgelezen maar ik ben ook al een tijdje op zoek naar de perfecte beenbescherming.
De snug boots zien er qua materiaal goed uit.
Alleen lijkt de pasvorm niet ideaal. De voorkant staat open en dat is wel jammer.

Even gekeken naar het assortiment van Lemieux.
De pasvorm van de brushing boots spreekt me meer aan.
Iemand ervaring?
Zijn ze van hetzelfde materiaal gemaakt?

[ Afbeelding ]

Verder ben ik de beschermers van Professionals Choice tegengekomen.
-Pro Perform Schooling Boots
-Ventech Brushing All Purpose Boots
Iemand ervaring met deze?
Zijn deze in Nederland/België beschikbaar?

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Van mij hoeven ze aan de voorkant ook niet dicht. Ik ben ook altijd echt op zoek naar een peesbeschermer en geen pijpkous. Voor dresuur iig geen probleem, maar als je echt goede bescherming rondom wil zou ik ook niet voor een pijpkous gaan maar voor een crossbeschermer, die zijn er echt specifiek voor gemaakt. Beschermers van le mieux zijn zonder neopreen. Maar deze brushing boots zijn nergens in NL te koop dus zal je dan vanuit Engeland moeten laten komen.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:01

Ik wist niet dat de le mieux ook voor achter te koop waren. Dacht dat ze alleen voor de voorbenen te koop waren.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 14:17

Netam89 schreef:
Ik wist niet dat de le mieux ook voor achter te koop waren. Dacht dat ze alleen voor de voorbenen te koop waren.

Ze zijn voor voor- en achterbenen geschikt. Bijv. Voor M en achter L

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:07

Ts: had je er al mee gereden? Hoe is dat bevallen?