Lederverf hoofdstel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Lederverf hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:40

Ik zelf vind violet mooier, net een tintje lichter!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:08

Ik vind paars dan weer mooier :)

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:53

Violet is wat mooier denk ik, omdat zwart al donker is ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:49

Ik volg het topic ook al een tijdje, ik heb een oud zadeltje dat ik wil gebruiken om een 3jarige ruin zadelmak te maken(hier wordt dus niet mee gereden) maar ben ook begonnen met het restaureren van bv de kniestukken etc. Nu heb ik m ooit geverfd met schoenverf, maar dit is gaan bladderen op sommige plekken.

Ik ben van plan om een oud hoofdstelletje ergens vandaan te toveren en die (deels) een bepaalde kleur te verven, en ook een paar details op het zadel aan te brengen in die kleur(hoeft natuurlijk niet).

Ik wil zoiezo HG leerverf voor zitmeubels bestellen in het zwart, maar dan nog een leuke kleur voor t hoofdstelletje. Ik heb gekeken op de leerverfshop. Zat te twijfelen tussen oranje en zilver.
Het is een zwarte fries die in de zomer echt bruin is.
Help?

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:59

Voor mijn verjaardag ga ik twee potjes lederverf vragen!

Ik heb een zwart leren halster, die wil ik bruin verven en dan donkerblauw of turquoise onderleggen:
Ik dacht aan deze twee combinaties:
Bruin + Donkerblauw
Rijk Bruin + Turquoise

Welke combinatie zal het mooist staan op een Hafje?
Truus

Ik echt te twijfelen tussen deze combinaties :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:58

Rijk bruin en turquoise! No doubts about that

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:50

Is Rijk Bruin lichter als Bruin? Of juist andersom? :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:54

Jeetje, ooit een stipje gezet in dit topic, en nu zit het bij bladzijde 20. :')
Even wat teruggelezen, maar kan niet vinden wat ik zoek. Iemand al cognac op een zadel/hoofdstel geprobeert? :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:52

Als iemand me een cognac-potje sponsort gooi ik het over mijn Ainsley zadel (in heel veel dunne laagjes). Ben aan het wachten op een iets nettere loon, zit nu altijd op de €50 per maand en die gaat naar de hoefsmid en wat te eten. Geduld. Ik ga het wel proberen :)

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:14

Heb vandaag het potje binnen gekregen en gelijk gaan verven. De kleur bruin is wel veel lichter dan op de site, echt lichtbruin maar ik vind het wel mooi, die kleur is het zitvlak van mijn zadel ook. Heb eerst een stuk gedaan met het kwastje aan de dop, maar dan kreeg ik van die dikke lagen maar met het kwastje wat ik er bij kreeg ging het veel beter. Nu hopen dat het een beetje mooi blijft!

@ Suzie99, ik zou voor bruin en turquoise gaan, denk dat de kleur bruin heel mooi staat op een haf maar ik zou dan wel turquoise onderleggen, is wat aparter en valt dan meer op denk ik :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:14

Ik heb net leerverf besteld, wss overmorgen in huis en dan beginnen met het mentuig van mijn shetlander :)
En dan eind deze maand kijken naar een mooi hoofdstel om te verfen, net als een zadel. Die voor mijn D pony.

Ik heb trouwens leerverf van HG besteld :) Is op de site waar ik besteld heb in de aanbieding, en flink ook. Normaal 700ML voor 40 euro, nu voor 10 euro! Daar heb ik er dus direct 2 van besteld :Y)
Verder heb je 250ML voor 15,20. Daar heb ik er ook 1 van besteld.

Maar van HG heb je geen roze enzo :+

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:55

Heb vannacht toch de paarse besteld.
Ga het eerst proberen op het wei halster, daarna op het goede halster.
Het is een mooi klusje om de nachtdienst door te komen ;-)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:27

1400ml verf, wat wil je daar allemaal meer gaan schilderen?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:57

Nou... Zoiezo een mentuig voor mijn shetlander en als dat mooi word, dan ook een zadel en hoofdstel voor mijn D pony. En als dát ook bevalt, dan ook nog een zadel en hoofdstel voor mijn paard :')
En als zadel en hoofdstel dan in die kleur is, dan moeten de rijlaarzen natuurlijk ook.

Ik denk dus dat ik eerder te kort kom dan dat ik teveel heb :') Tenzij het zo vreselijk lelijk word dat ik besluit de zadels en hoofdstellen niet te doen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:30

Ben heel benieuwd, als je alles gaat schilderen, plaats je dan achteraf een foto ?

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:43

Jippyhorse schreef:
Wat wil je verven?

Hoofdstel

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:52

Daphne__ schreef:
Ik heb net leerverf besteld, wss overmorgen in huis en dan beginnen met het mentuig van mijn shetlander :)
En dan eind deze maand kijken naar een mooi hoofdstel om te verfen, net als een zadel. Die voor mijn D pony.

Ik heb trouwens leerverf van HG besteld :) Is op de site waar ik besteld heb in de aanbieding, en flink ook. Normaal 700ML voor 40 euro, nu voor 10 euro! Daar heb ik er dus direct 2 van besteld :Y)
Verder heb je 250ML voor 15,20. Daar heb ik er ook 1 van besteld.

Maar van HG heb je geen roze enzo :+

Wow Daphne, zeker geen verkeerde korting! Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de verf. Hou je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:13

Lol ik heb een lederen bank , zou dat verfbaar zijn? Hij is flink versleten her en der

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:01

takkie_muis schreef:
Lol ik heb een lederen bank , zou dat verfbaar zijn? Hij is flink versleten her en der

Ik weet niet of dat mooi blijft door het steeds op staan en weer neer ploffen :+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:13

misschien is HG lederverf meer iets voor de bank ?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:00

Als iemand ijsblauwe leerverf ziet, zou die het dan hier willen noemen? :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:00

Hg leerverf is sterke leerverf voor lederen meubelen jassen schoenen ed. Wel is het zeer geschikt voor zitmeubelen omdat het niet slijt en het leer soepel en zacht blijft. Kan prima voor tuigage.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:40

xSlvna schreef:
Als iemand me een cognac-potje sponsort gooi ik het over mijn Ainsley zadel (in heel veel dunne laagjes). Ben aan het wachten op een iets nettere loon, zit nu altijd op de €50 per maand en die gaat naar de hoefsmid en wat te eten. Geduld. Ik ga het wel proberen :)

Ik wacht geduldig af. :D

Jippyhorse schreef:
Heb vandaag het potje binnen gekregen en gelijk gaan verven. De kleur bruin is wel veel lichter dan op de site, echt lichtbruin maar ik vind het wel mooi, die kleur is het zitvlak van mijn zadel ook. Heb eerst een stuk gedaan met het kwastje aan de dop, maar dan kreeg ik van die dikke lagen maar met het kwastje wat ik er bij kreeg ging het veel beter. Nu hopen dat het een beetje mooi blijft!

@ Suzie99, ik zou voor bruin en turquoise gaan, denk dat de kleur bruin heel mooi staat op een haf maar ik zou dan wel turquoise onderleggen, is wat aparter en valt dan meer op denk ik :)

Welke kleur bruin heb je besteld, en heb je een foto van je verfje tot nu toe? Ben benieuwd!

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:03

Ik heb gewoon de kleur bruin/brown besteld. Maar is echt een beetje cognac achtig geworden. Zal morgen met daglicht even een foto maken.

Ik heb deze laarzen:
http://boktimg.nl/sites/default/files/3 ... d46450.jpg
En nu heb ik dat reepje leer bovenaan ook lichtbruin (lijkt op cognac) geverfd, vind het heel mooi geworden. Maar nu twijfel ik heel erg of ik de neus (en evt hak) ook ga verven. Wat denken jullie? Wordt dat te veel of is het juist gaaf?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:05

Ik zou dat niet doen.