Mijn zadel zou namelijk ook vps moeten hebben en heeft ook een rits?
En geryon dat weet ik dus niet.
Enige wat ik weet is dat meneer met een boomzadel maat 34 heeft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tyrcanol schreef:Wat is de cantle?
Mijn zadel zou namelijk ook vps moeten hebben en heeft ook een rits?
En geryon dat weet ik dus niet.
Enige wat ik weet is dat meneer met een boomzadel maat 34 heeft
Shirley schreef:Wij zijn ook weer back to the basics ...
Fjordinnetje wilde immers totaal niet lopen onder de Torsion ?
Nu vanmiddag weer geprobeerd met de Cheyenne en ze ging als een speer ...
Had wel ook een nieuwe langere singel met elastiek eraan en de pommel verwisseld voor de flexibele, dus waar het nu precies aan lag, is uiteraard niet helemaal duidelijk, maar we vonden het allebei heerlijk !
En daar gaat het tenslotte om
pmarena schreef:Akke, heb je wel dubbele inlages gedaan?
Dus een gewone hele inlage onderop, en daar bovenop een ingekorte inlage die tot tegen de pommel loopt maar niet eronder?
Akke_sSpring schreef:Hallo allemaal,
ik begin tegen hetzelfde probleem aan te lopen waar ik met de boomzadels ook tegenaan liep... De breedte van de pommel in stilstand en tijdens het rijden. Mijn Barrydale ligt het mooist met een M pommel, helaas krijgt Akke droge plekken op de plaats waar de pommel ligt als ik met de basis pad/inlage rijd. Dus heb ik een moosgummi verknipt, de plek van de pommel vrij gelaten en enkel onder mijn zitting gehouden. Vervolgens had ik droge plekken op de plaats achter de pommel/beugelophanging.
Dus vanmorgen mijn Lpommel er weer in gedaan. Moosgummi erbij voor de betere verdeling/ophogen bij de ruggegraat. Ze liep duidelijk ruimer en voorwaartser ,maar het zadel zakt voorover in de "kuilen" achter de schouder/naast de schoft en het glijd daardoor ook wat naar achteren. Als ik dan afstap steekt de cantle in de lucht en hangt de voorkant veel lager. Ik overweeg nu om nog een stuk moosgummi onder de pommel te steken als soort opvulling. Ik ben wel een beetje door mijn opties heen eigenlijk....
Rianne_ schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een flexibele pommel:
http://www.bokt.nl/markt/ad/189134/flex ... foot-zadel
Ik verkoop de mijneNog nooit gebruikt dus hij ligt hier maar wat..