Wauw dat staat echt stoer op je paard suuske. Vind het een erg gaaf ras, trekpaardtype, maar toch niet te grof gebouwd, hou ik wel van. Net als de schwarzwalders.
suuske
Geplaatst: 15-06-13 12:29
@uudje, ja dat is ook mijn reden om voor een Vlaams paard te gaan. Toch zwaarder maar ondanks dat is hij toch elegant hij kan echt mooi lopen. En ze zijn net iets pittiger dan de andere trekpaarden. Schwarzwalders vind ik idd ook erg mooi. Maar die vind ik soms net wat te klein. Rond de 1.50m 1.55 vind ik ze wel weer mooi. Maar dat is gewoon mijn mening verder hele mooie paarden.
Ik heb vanavond een boomloos dressuurzadel opgehaald, het was een 17", dus best een gok of het zou passen voor mij. Nu wil ik 10 kilo af gaan vallen (nu broekmaat 40.. dus ik hoop naar 38 te gaan) Zou dit genoeg gaan schelen? hoe vinden jullie het nu gaan? We waren niet van plan meteen door te gaan, ik heb nog geen beugelriemen ook, en vandaar ook de slippers.
Het zadel zelf is ideaal! flinke wrongen, lekker zacht op Diaz rug. Heel stabiel voor een boomloos, maar toch net die extra flexibiliteit. Dus het is nu echt alleen mijn zitting. Het is een Hidalgo Dressuurzadel (donkerbruin nubuck).
Voor nu vind ik het zadel te krap, je geeft aan nog flink te willen afvallen maar je weet nooit van te voren of er genoeg van je bips afgaat...het is dus een gok! Het zadel lijkt ook wat achterover te liggen?
Safiera
Geplaatst: 20-06-13 21:45
Wat een mooi zadel! Mijn persoonlijke mening is dat het net aan kan, met jou er in. Paar maandjes... ik denk zelfs dat 5 kg voor het beeld al heel wat scheelt. Je moet natuurlijk niet voorover gaan kiepen in het zadel, maar als het voor de rest perfect is zou ik hier zeker mee gaan rijden.
Het valt ook zeker wel bij mijn billen af, is al wat minder geweest dan nu toen ik op z'n laagst 4 kilo minder dan nu woog. (vorig jaar) dus dat verwacht ik zeker wel. Bedankt voor jullie reacties!
Set_Elkol
Geplaatst: 20-06-13 21:54
kan nog net, maar ik denk wel dat het zadel wat teveel naar voren ligt? misschien dat het minder naar achter zal kiepen als je m een paar cm naar achteren legt.