Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:40

Bij mij zakt het zadel scheef,dat is alles.Als je dat niet hebt dan is het een fijn ding.
Daarom hoop ik dat de 1 laags bevalt,kan ik die mooi nog ff bestellen met de 25% korting bij Divoza!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 00:06

Ik heb nergens last van.
Pad blijft keurig liggen en ik ben nog steeds tevreden ;)

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:18

Sedelogic schreef:
Beste Allen

beste Tamara,

leuk je hier op Bokt te ontmoeten,
Ik denk dat jij, gezien de bagage die jij mijns inziens hebt, je het niet nodig hebt om je voor de kar van Koole ruitersport te laten spannen (jij bent bij hen in loondienst). Vooral in de wetenschap dat jij weet wat de werkelijke situatie is.

De bovengenoemde pads lijken misschien hetzelfde, maar Sedelogic heeft onder geen beding die partij het recht gegeven de pads te maken. De naamswijziging zoals door die partij is aangekondigd is vanwege merkrecht schending al verwijderd van hun facebook pagina. Op dit moment loopt er een onderzoek of de bovengenoemde pads dezelfde technieken gebruiken en daarmee patenten van Sedelogic overtreden.

Inmiddels hebben wij geconstateerd en ook Koole ruitersport weet van het feit, dat er honderden door hen in de markt gezette pads,om economische motieven in de verkeerde snijrichting gefabriceerd zijn, hetgeen ernstige problemen kan opleveren m.b.t shearing forces. Een recall zoals het hen zou betamen en initieel ook informeel aangekondigd, heeft niet plaatsgevonden.
Ook hebben we inmiddels zelf in een laboratorium gemeten, dat verschillende onder hun nieuwe merknaam in de markt gezette zadeldekken, waarvan ze stellen dat ze hezelfde zijn, m.b.t Kpa en de hieraan verbonden pressure spreiding en shock absorptie inferieur zijn aan het origineel.

Duidelijk mag zijn dat het Sedelogic team dat vele jaren aan de ontwikkeling van de Sedelogic Products gewerkt heeft zich van bovengenoemde praktijken volledig distantieert.

Gezien allerlei acties van bovengenoemde partij, kunnen wij m.b.t de prijzen waar zij mee schermen slechts opmerken: Goedkoop is Duurkoop.

Hopend een ieder hiermee inzicht in de achtergronden gegeven te hebben:

Het Sedelogic team,

en namens deze

Drs J.M.G.Stokkermans
Dierenarts

Wat ik dan vreemd vindt is dat sedelogic de pad nu tegen vrijwel dezelfde prijzen aanbiedt als Kingsley?! Heeft sedelogic dan nu ook economische motieven gehanteerd en de snijrichting aangepast en daarmee ernstige concessies gedaan in de kwaliteit? Of is bovenstaande reactie van sedelogic geheel uit de duim gezogen voor eigen gewin?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:45

Ik vind het ook vreemd hoor, de zogenaamde merkrechtschending die zij noemen, waardoor de naamswijziging bv van Facebook afgehaald zou zijn, raakt ook kant nog wal. De pads zijn nu op de bekende verkoopadressen ook verkrijgbaar onder de naam Kingsley...

Hoe het ook zit, ik ben blij met mijn Kingsley pad en er zullen ook genoeg mensen blij zijn met hun Sedelogic pad.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:09

Aangezien kingsley pads vergelijkbaar zijn met de sedelogic pads stel ik hier even mijn vraag.
Het zadel waar ik nu mee rijd past wel, maar kan beter. Moeilijke rug en het feit dat het paard niet van mij is maakt het eigen zadel kopen geen optie voor mij.
Nu had ik donderdag met deze gereden:
http://www.kooleruitersport.nl/p-kingsl ... ping-12182
Paard liep veel fijner en wil er nu dus zelf een.
Nu was de leverancier hiervan op een evenement waar ik was vandaag en die zei dat een ander goedkoper alternatief is dat ik deze koop voor 50 euro: http://www.kooleruitersport.nl/p-kingsl ... ngen-12195
En deze er bij
http://www.kooleruitersport.nl/p-kingsl ... aags-12164

Zo kan ik bij wedstrijden gewoon met een wit dekje plus pad rijden en met trainen met beide.
Anders zou het een zwarte en een witte aka 320 euro moeten worden en nu maar 150. Scheelt wel wat natuurlijk.
Nu mijn vraag, zou ik hetzelfde effect hebben als waar ik mee gereden heb en is een pad überhaupt toegestaan in het knhs reglement? Kon het niet vinden.
Alvast bedankt

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:57

Ja mag wel met de pad starten. Maar qua effect kan ik je niet helpen, ik heb geen ervaring met de schabrakken alleen met de tweelaags pad.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:01

Zijn er ook mensen die een gewoon pad onder hun dressuurzadel hebben liggen ? Ik bedoel dus niet het pad met het hele zadel vorm maar het pad wat alleen maar onder de kussen van het zadel ligt .

Ik kwam per toeval dit topic tegen en mij lijkt zo'n pad wel iets zit alleen te twijfelen tussen 1 of 2 laags en Kingsley of sedelogic .
Ik heb een bruin dressuurzadel dus bruin heeft wel de voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:03

Volgens mij heeft iedereen hier een kleine pad.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:35

Yep, bijna allemaal gewoon alleen de pad en geen sjabrak ding

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:40

Meeste hier 2 laags ?
Las dat als je een maatzadel hebt je beter 1 laags kunt nemen en als je springt of dressuur rijd 2 laags .
Nu heb ik een maatzadel wat echt mooi ligt maar rij dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:51

Ik ga morgen een eenlaags testen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 08:55

viphorse schreef:
Zijn er ook mensen die een gewoon pad onder hun dressuurzadel hebben liggen ? Ik bedoel dus niet het pad met het hele zadel vorm maar het pad wat alleen maar onder de kussen van het zadel ligt .

Ik kwam per toeval dit topic tegen en mij lijkt zo'n pad wel iets zit alleen te twijfelen tussen 1 of 2 laags en Kingsley of sedelogic .

Ambre heeft een bruine 2-laags die ze kwijt wil. Misschien kun je die van haar overnemen?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:05

Ik heb ook een maatzadel en rij met een tweelaags.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 10:12

Same here..........

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:03

Ik heb vandaag de 1-laags besteld. Ben benieuwd. :)

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:10

Afbeelding
Ik heb sinds zondag de 2 laags pad,, toenet mee gereden en erg blij mee.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:39

vur schreef:
viphorse schreef:

Ambre heeft een bruine 2-laags die ze kwijt wil. Misschien kun je die van haar overnemen?

Dank je voor mee denken ga haar eens pb- en !

Maar wat is nu het verschil tussen Sedelogic en Kingsley ?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 14:36

viphorse, lees maar even terug, daar staat het een en ander beschreven over je vraag.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:21

Ik heb vandaag gereden met mijn 1-laags.
Paard voelde wel losser op een bepaalde manier maar ik was zelf ontiegelijk aan het klunzen waardoor het rijden niet fijn ging.
Rijden voelde vandaag erg apart. :')
Morgen maar weer proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 07:12

Mijn eenlaags Sedelogic pad is te koop.
Mijn paard loopt het beste zonder iets onder mijn zadel.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:04

Nou Vonneke, alleen maar goed toch? Maar wel jammer van de poen :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:44

Ik ben weer terug bij de gelpad.
2x met de sedelogic gereden en beide keren ging het gewoon niet fijn.
Met gelpad loopt ze beter dus daar houden we het dan maar bij.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:34

Heb nu een paar dagen met een een laag gereden en vond dit echt al super, zou een twee laags nog prettiger zijn?

En ja mijn zadel past goed, maar hij krijgt wel een nieuwe op maat gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 07:46

Dan zou ik het bij een eenlaags houden!!

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 08:04

Ja toch wel he, dat adviseren ze ook. hij loopt er echt super mee.