Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sedelogic schreef:Beste Allen
beste Tamara,
leuk je hier op Bokt te ontmoeten,
Ik denk dat jij, gezien de bagage die jij mijns inziens hebt, je het niet nodig hebt om je voor de kar van Koole ruitersport te laten spannen (jij bent bij hen in loondienst). Vooral in de wetenschap dat jij weet wat de werkelijke situatie is.
De bovengenoemde pads lijken misschien hetzelfde, maar Sedelogic heeft onder geen beding die partij het recht gegeven de pads te maken. De naamswijziging zoals door die partij is aangekondigd is vanwege merkrecht schending al verwijderd van hun facebook pagina. Op dit moment loopt er een onderzoek of de bovengenoemde pads dezelfde technieken gebruiken en daarmee patenten van Sedelogic overtreden.
Inmiddels hebben wij geconstateerd en ook Koole ruitersport weet van het feit, dat er honderden door hen in de markt gezette pads,om economische motieven in de verkeerde snijrichting gefabriceerd zijn, hetgeen ernstige problemen kan opleveren m.b.t shearing forces. Een recall zoals het hen zou betamen en initieel ook informeel aangekondigd, heeft niet plaatsgevonden.
Ook hebben we inmiddels zelf in een laboratorium gemeten, dat verschillende onder hun nieuwe merknaam in de markt gezette zadeldekken, waarvan ze stellen dat ze hezelfde zijn, m.b.t Kpa en de hieraan verbonden pressure spreiding en shock absorptie inferieur zijn aan het origineel.
Duidelijk mag zijn dat het Sedelogic team dat vele jaren aan de ontwikkeling van de Sedelogic Products gewerkt heeft zich van bovengenoemde praktijken volledig distantieert.
Gezien allerlei acties van bovengenoemde partij, kunnen wij m.b.t de prijzen waar zij mee schermen slechts opmerken: Goedkoop is Duurkoop.
Hopend een ieder hiermee inzicht in de achtergronden gegeven te hebben:
Het Sedelogic team,
en namens deze
Drs J.M.G.Stokkermans
Dierenarts
viphorse schreef:Zijn er ook mensen die een gewoon pad onder hun dressuurzadel hebben liggen ? Ik bedoel dus niet het pad met het hele zadel vorm maar het pad wat alleen maar onder de kussen van het zadel ligt .
Ik kwam per toeval dit topic tegen en mij lijkt zo'n pad wel iets zit alleen te twijfelen tussen 1 of 2 laags en Kingsley of sedelogic .
Ik heb een bruin dressuurzadel dus bruin heeft wel de voorkeur.
vur schreef:viphorse schreef:Zijn er ook mensen die een gewoon pad onder hun dressuurzadel hebben liggen ? Ik bedoel dus niet het pad met het hele zadel vorm maar het pad wat alleen maar onder de kussen van het zadel ligt .
Ik kwam per toeval dit topic tegen en mij lijkt zo'n pad wel iets zit alleen te twijfelen tussen 1 of 2 laags en Kingsley of sedelogic .
Ik heb een bruin dressuurzadel dus bruin heeft wel de voorkeur.
Ambre heeft een bruine 2-laags die ze kwijt wil. Misschien kun je die van haar overnemen?