Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:20

Wat iemand hierboven noemt heb ik ook, hij klappert snel. Ik wil niet onnodig strak aansingelen, maar dat gerinkel van de gespen is ook irritant :+ :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:25

MartineC1711 schreef:
Doe ik ook, maar schijnbaar is dat bij mij voldoende haha :=

Maar het is dus niet erg dat ze ongelijk zitten?

Het is beter als ze wel gelijk zitten. Omdat te verkrijgen liever iets losser dan strakker. Maar dat hangt dus af van of je naast je paard aansingelt of vanaf je paard ;)

Martine_Levi

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:46

ok, dan begrijp ik je, thnx! :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:47

Je zou ook aan beide kanten een gaatje er bij kunnen maken, zodat ze alletwee een half gaatje langer of korter kunnen. Dan zitten ze gelijk

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:42

Zo, jij bent slim! :P hahaha!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:29

MartineC1711 schreef:
Zo, jij bent slim! :P hahaha!

:j hahaha

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:29

Mijn Fairfax gaat jammer genoeg terug. Heb bij mijn paard niet het wow effect gehad waar anderen het over hebben.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:46

Het "wow" effect is ook niet bij ieder paard direct te merken. Mijn collega had het ook niet bij haar Fries, tot ze weer met haar oude singel ging rijden. Het paard bleek toen weer een huppeltje te hebben bij het aandraven, wat met de Fairfax toch echt weg blijft.
En qua spierontwikkeling merken veel paardeneigenaren het verschil :j

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:55

@2005: Ik heb het WOW-effect ook niet gehad bij mijn paard. Ik gebruik de singel nu al enige tijd en merk nu pas echt het verschil: meer ruimte in het voorbeen bij de uitgestrekte gangen, betere balans en geen tactverlies meer bij het verruimen. En meer spierontwikkeling met name in het schoudergebied.

Ik ben blij dat ik de singel gehouden heb, hij is in mijn ogen zijn geld dubbel en dwars waard. Maar ik snappen dat je teleurgesteld bent als je je eigen helemaal hebt ingesteld op het WOW-effect en als dat dan weg blijft..... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:59

Ik ga hem ook zeker houden. Vind hem wel fijn zitten. Had me niet voorgesteld dat ik een "wow of hallelujah" effect zou hebben, dus ben ook niet zo teleurgesteld :D . Al had het natuurlijk wel leuk geweest.

Ik ga nog wel even kijken naar het aansingelen qua strakte.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:03

Ik had ook geen wauweffect verwacht, maar had het toch even met de galop die veel rustiger en meer ontspannen ging dan anders. Vandaag eens kijken of het toeval was ;) Al ga ik het bos in en dan loopt hij altijd al makkelijker..

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:04

Hier wordt hij nu sinds vrijdag gebruikt. Instructrice vond m'n paard (met de bijrijder) gisteren beter de eenvoudige galopwissels springen. Zij weet enkel dat ik een andere singel heb, anatomisch, zonder extra uitleg zodat ze onbevangen haar mening kan geven.
Ikzelf ziè geen verschil, maar heb het gevoel dat hij makkelijker met zijn achterhand wegkomt, nu hij vooraan de ruimte heeft. Paard heeft de gewoonte om alles op de voorhand proberen te pakken.
Ik heb enkele korte filmpjes maar wil graag de hele les van de bijrijder filmen, waarbij er echt gewerkt wordt. Dit is echt maar snel snel uitproberen ...
http://youtu.be/4XX7VrIndPU
http://youtu.be/8RLX3e4vbgY
http://youtu.be/WSXFTobX3mk
http://youtu.be/_PHVkCsVjo4

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:03

Ik heb besloten dat ik hem toch wil proberen :D
Lees hier wisselende reacties, maar op site staat ook stukje over GP amazone die het verschil niet merkte (net als verschillende hier) maar waar na analyse wel duidelijk verschil was.

Als ik hem bij pas de deux bestel is dat dan automatisch met week testen?
Ik wil nml bontje er ook bij... Maar neem aan dat deze niet retour kan?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:12

Ik heb mijn singel nu vanaf januari. De eerste tijd weinig gereden vanwege het weer maar nu weer aan de bak. Ik had aan het begin ook niet het WOW effect maar nu merk ik dat ze steeds losser wordt. Omdat ik zelf nog niet de conditie heb om haar een uur te rijden, longeer ik haar 20 minuten voor ik er op stap. Ook dan zie ik duidelijk verbetering in het lopen!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:56

Nou wow effect is overdreven, paard loopt er gewoon niet fijn mee. Ik wilde juist meer vrijheid maar de singel schuift jammer genoeg ver naar voren en daardoor gaat ze kort lopen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:12

Na lang twijfelen heb ik besloten niet te gaan testen. Ik lees verschillende keren terug dat de singel toch naar voren gaat schuiven en dan kan ik nu al voorspellen dat dit bij mij ook gaat gebeuren (singelgroeve ligt ver naar voren, schouder ver naar achter). Na 1001 singels blijkt uiteindelijk bij ons de rechte, neoprene singel te werken. Die kost 30 euro en gaf mij hét wow effect. Geen geschuif van zadel en singel, niet met staart zwiepen bij opzadelen en veel beter beengebruik en ontspanning.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:25

@ Jotoma (heb net je andere topic gelezen): Mijn paard is wel heel lastig, als jouw paard een singel van Ninon past denk ik dat de Fairfax ook best kan blijven liggen. Mijn paard past niks van Ninon, past geen neopreen. Ik had echt mijn hoop op de Fairfax gevestigd, maar hij is nog te dik en gaat dan in de ellebogen drukken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:28

Nou ja, de singel van Ninon werkt dus niet (past is nu niet helemaal het toepasselijk) en helaas is de bouw en gevoeligheid van mijn paard ook lastig. De singel van Ninon is de eerste singel die én op de plaats bleef en daardoor werd mijn zadel niet mee naar voren getrokken. Echter krijgt mijn paard wondjes van de singel in de elleboog en kon hij niet met de hard -en stugheid van het leer overweg. Daarop heeft Ninon een hele zachte ontworpen, maar toen schoof hij weer naar voren :+
Dus na verschillende singels, had ik ook als laatste hoop de fairfax, echter gaf Ninon mij de tip eens een simpele, rechte neoprene singel te gebruiken.. en waarempel. Maar goed, blijkt wel dat elk geval uniek is en uniek op elke singel reageert.
Als het met neopreen niet was gelukt, had ik de fairfax willen proberen, maar wel met de angst dat die dan weer zou gaan schuiven..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:40

Belachelijk toch dat een simpele, rechte neopreen goed werkt bij het probleem dat je omschrijft :P

Vaak kun je er allerlei theorieën op los laten en zit de oplossing in een hoek die je nooit zou verwachten, theorie en praktijk kunnen zo erg verschillen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:09

Heb zojuist weer met de fairfax gereden, maar dan de singel zo los als mogelijk (zoals geadviseerd wordt), maar dit was niet helemaal een succes. Zadel schuift naar achteren :? , dekje kruipt er helemaal onder. Morgen maar even proberen om alleen de achterste singelstoot een gaatje strakker te doen en de voorste een gaatje losser. Mijn zadel heeft voorheen nog nooit geschoven, ligt als een huis terwijl ik een redelijk "rond" paard heb, met weinig schoft. Moet eerlijk zeggen dat als ik de fairfax gewoon "strak" aansingel zoals ik voorheen ook altijd met mijn neopreen singel deed, mijn zadel nog steeds als een huis ligt. Dat hij is gaan schuiven ligt dus NIET aan de fairfax, maar aan het feit dat ik hem te los had :j

Ik heb de fairfax nu een aantal weken en had zoals al vermeld geen "hallelujah" effect, maar nu ik een paar weken verder ben lijkt mijn aanleuning toch wel een stuk constanter.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:23

Ik ga mijn Fairfax singel, EN Fairfax mono zadel <3 straks ophalen. 55CM was net aan (kleiner gaan ze niet), ik ben heel erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:52

astridastrid ik ben erg benieuwd naar je zadel! veel plezier ermee.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:05

Jotoma schreef:
Na lang twijfelen heb ik besloten niet te gaan testen. Ik lees verschillende keren terug dat de singel toch naar voren gaat schuiven en dan kan ik nu al voorspellen dat dit bij mij ook gaat gebeuren (singelgroeve ligt ver naar voren, schouder ver naar achter). Na 1001 singels blijkt uiteindelijk bij ons de rechte, neoprene singel te werken. Die kost 30 euro en gaf mij hét wow effect. Geen geschuif van zadel en singel, niet met staart zwiepen bij opzadelen en veel beter beengebruik en ontspanning.

Ik heb hem juist besteld in de hoop dat mijn zadel minder gaat naar voren gaat schuiven :P De singelgroeve van mijn pony ligt ook erg ver naar voren en alle singels trekken het zadel mee naar voren. Vandaar dat ik deze eens wil proberen. Hoop dat hij dus niet schuift :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:44

Ik hoop het ook voor je! Laat je nog weten hoe jou ervaringen zijn?
Wanneer verwacht je de singel?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:49

|( Mijn singel werd vandaag bezorgd, maar ik was niet thuis! |( Had er zo graag mee willen lessen vanavond... Hopelijk komt 'ie morgen!