Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:55

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:59

Beter denk ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:17

xXLianneXx schreef:
cynthiar schreef:
Bij Becidor staat een foto.

Dankje :) die had ik nog niet gezien.
Is het ook bekend of die schaapzitting straks ook voor het fysiopad gemaakt wordt of er op past?
Sorry ben erg nieuwschierig :o

Heeft iemand voor mij een linkje :) , ik krijg hem niet gevonden :+ . Ik heb zelf sinds kort een ride on pad, lijkt mij niet al te lastig om hier wat ringetjes bij te zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:27

Ik heb gevraagd of Fenne van Becidor hem er af wilde halen, omdat die foto alleen ter info voor de wederverkopers bedoeld was :)

Dit omdat ze nog niet leverbaar zijn en er wellicht nog zaken gaan veranderen, ik wil niet dat dan een "oude" foto of aangenomen info een eigen leven gaan leiden en verkeerde verwachtingen schept.... met een beetje geluk komen de eerste exemplaren over een tijdje uit de productie en dan weten we meer :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:49

Ik heb vandaag voor het eerst met Christ Premium plus gereden (besteld via pmarena). Nja, heb weinig gedaan, wat gestapt en gedraafd omdat ze een tijdje geleden een singelwondje had die net dicht was. Durfde niet veel te doen. Maar wat zit dat lekker! Paard liep ook heel mooi ontspannen eronder. Ze heeft eigenlijk maar 40 cm echt draagvlak en een korte rug, maar de bbp mistond helemaal niet. De achterkant gaat mooi met haar rug mee omhoog. Hij schuift ook niks (galop nog niet geprobeerd). Het enige is, op zo'n kaartje staat dat je niet met stijgbeugels mag opstappen. Maar zonder kom ik er niet op :P. Door de wrongen en iets verhoging aan de achterkant heb ik echt een stijgbeugel nodig. Met rijden heb ik ze er af. Zou toch wel kunnen, of rekt het zadel dan scheef uit?

We gaan beide graag anoniem op de foto :D .

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:00

gewoon opstappen met een krukje ..... :)*

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:06

Maris schreef:
gewoon opstappen met een krukje ..... :)*

Hmm ja, misschien moet ik eens op de tafel klimmen. Zo stom, zonder zadel kom ik er wel op, maar met bbp niet :') .

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:10

Mag je niet met de stijgbeugels opstappen? Op stal kan ik opstappen via een blok wat in de bak staat, maar buiten moet ik er ook een paar keer per rit af (als ik alleen ga := ), betekent dat dan dat ik dus niet meer op kan stappen buiten? :=
Mijn paard is maar 1.48m maar ik kom er écht niet op zonder zadel.. :+

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:56

Nou, ik vraag me af in hoeverre het een veiligheidswaarschuwing is en dat ze niet aansprakelijk te stellen zijn als er wat misgaat met opstappen met stijgbeugels, of dat het echt niet kan voor het zadel. Iemand ervaring :D ?
Ik heb ook net even de stijgbeugel nodig om er op te komen, of ik moet een route langs boomstammen plannen. Hoef niet echt te hangen aan de beugel, maar het is net dat opstapje.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:04

Ik stap op zonder hulpje en met beugels. Je moet je niet aan het zadel omhoog trekken, maar aan de manen en uiteraard niet een kwartiertje aan de zijkant bengelen. :D Ron doet dat ook en die weegt 80 kilo (schoon aan de haak)

Het goede nieuws is dat we bezig zijn met een meeneem-opstaphulpje, dus wellicht is dat straks de oplossing voor dit probleem. ;)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 00:45

Ik heb de premium en ik stap ook wel eens op via de beugels vanaf de grond. Als je je zoals hierboven gezegt gewoon aan de manenkam vast houd. Heb ook als ik netjes aansingel er nooit last van dat hij scheef gaat.(paardje is 1.65, en ik maar 168 dus ik moet ook een best eind xD) Denk zelf dat ze gewoon een waarschuwing er op hebben gezet voor de zekerheid mocht er ooit wat mis gaan. Misschien ook wel om de zelfde reden dat ze adviseren om niet te rijden met beugels wegens de druk.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:00

Dat klopt Daphneeeej, het schuift wat makkelijker dan een boomzadel, zeker op een rond paard. Mensen verwachten dat het eender is als een boomzadel en als ze dan een ongeluk krijgen is de verkoper/fabrikant in elk geval ingedekt. De druk van de beugels is 1 ding, maar ook dan kan ht makkelijk schuiven, als de ruiter zijn gewicht in 1 beugel zet. Op dit moment hebben wij er nog geen last van gehad (en we hebben een rond paard en hij heeft ook al eens gebokt en is weggesprongen)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:09

Mijn paard is ook echt rondgeribt en ik heb ook geen last van schuiven, niet opzij en niet naar voren. Daar was ik eerst verbaasd over, maar ook heel blij mee :D. Heb namelijk met heel veel (niet passende) boomzadels altijd last van schuiven gehad. Was een hele opgave om er een te vinden die niet schoof.

Maar dan blijf ik mooi met beugel opstappen, als het zadel er tegen kan :).

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:13

Indien mogelijk met behulp van kruk/boomstam/bankje en indien niet mogelijk, de beugels gebruiken. Is ook beter voor je paard ;)

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:42

:) je zal morgen maar je splinternieuwe Iberica op gaan halen :), hoop een glimp op te vangen van Appie :)
wachten kan soms zo lang duren...

Ben inmiddels ook nieuwsgierig naar de opstap hulp :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:45

Ik ook!

Wordt het niet gewoon zo'n riem die om het paard heen kan en dan met 1 beugel eruit, zoals al bestaat ?

Effe kijken...zoiets dus:

Afbeelding

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:52

Nee, zoiets niet echt - en het bestaat al, maar niet in Europa, dus we passen het wat aan en dan moet het voordeliger hier te koop zijn, dan wanneer het geïmporteerd moet worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:05

O, nou dan ben ik helemaal nieuwsgierig, als het een beetje paard en stijve ruiter vriendelijk is is er best markt voor denk ik , ik zou ook best nog een handig dingetje willen :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:35

Hark Ron en Hark Don zijn er al mee opgestapt :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:55

Komt daarvan tzt ook nog een filmpje :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:27

Met denderende muziek en het geknars van krakende deuren om onze stramme gewrichten te ondersteunen :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:32

Minimaal.... verwacht ik zo, te oordelen aan je vorige groots gebrachte creaties :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:35

Het ding behoeft wel enige uitleg met visuele ondersteuning 8-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:55

Ik vertrouw er volledig op dat dat helemaal goed gaat komen, met behulp van een wel of niet gewillige man en koudbloed :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:33

En dan heb jij tenminste wat om over te giechelen :j :P