WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:00

beste Vienna,
Naar voren schuiven kan ook meerdere redenen hebben he ;)
meerdere mensen hier proberen zelf meer inzicht te krijgen in hoe problemen op te lossen mbt de ligging vand e WoW's. Dan krijg je daardoor zelf bete rinzicht in hoe dingen op te lossen als het bij je eigen zadel mis gaat ;)

Reden genoeg om meer info aan GP te vragen dus.
Of kunnen we ook aan jou foto's vragen van GP dr paard en/of zadel

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:20

dank u marie _/-\o_

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:29

Maar wie heeft er nu een gebruiksaanwijzing van een pompje die dat met ons wil delen.??
Want de losse onderdelen zijn veel goedkoper om aan te schaffen.?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:30

Helaas Elco, ik kan je er niet aan helpen :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:32

Zal zeker geen fitter zijn die dit wil delen elco en dat is ook zeker begrijpelijk :j

Morgen gaat mn andere wow eens op mn merrie ben vreselijk hoe die dr op reageerd die is vrij gevoelig zelfs met 1 gat extra aansingelen loopt ze al anders :j

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:06

Hallo,
Beste dames en heren,
Foto nu heeft geen enkele zin meer, paard is ten opzichte van aanschaf van wow veranderd natuurlijk ;)
Een foto zegt wel iets, maar dan zijn die speciale warmtedruk onderzoeken op de klinieken ook overbodig als men het hier even op bokt oplost.
Mijn paard heeft ongeveer dezelfde bouw als het paard van shangeh, m.u.v. nr 6.
Maar zo zie je maar het is niet met elkaar te vergelijken, wij zijn immers ook niet allemaal barbie :o? toch
Ik heb gewoon een finaciele rekensom erop los gelaten, rij nu op een demo zadel met 4 jaar garantie op de boom, kan nu dus 7,5 keer een zadeltje kopen voor 1 wow, laat ik de restwaarde en de 7 aanpassingen van gemiddeld het wow zadel a 150,00 euro er even buiten, als je hier niet uitkomt reken ik het wel voor je uit _/-\o_ _/-\o_
Als wow het ultieme is wat moeten die andere grote zadelmerken dan nog verkopen.. rotzooi????
Nee dames en heren voor de ene is het een uitkomst voor een ander niet, ik wil alleen mensen die zich juist door andere mensen blind staren en of gek laten maken voor een wow zadel even attenderen dat wow ook zijn nadelen heeft!!! en ook zeker goede kanten absoluut.
Ik dacht dat het hierin dit topic om ervaringen gaat, maar als we hier allemaal voor fitter gaan oordelen is het einde zoek.
En lees dat jullie ook een pompje willen waarom willen jullie van de fitter af?? ;)
Laatst bijgewerkt door gelderspaard op 01-12-11 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:10

de reden van het pompje is in de afgelopen 3 pagina's denk ik besproken ;)
als je dat wil weten kan je even terug lezen.

Wie zegt dat men hier voor fitter wil oordelen? volgens mij niemand

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:15

Ik wil niet van de fitter af maar als mijn paard, zoals nu het geval is, is afgevallen maar over 3 maanden weer aankomt, zou het fijn zijn als ik dat beetje verschil met lucht zelf zou kunnen aanpassen. Ik ben overigens verder tevreden over mijn fitter, het gaat mij dan dus echt om simpel pompje erop, 2 pompjes erbij of 2 pompjes eruit, en klaar. Om daarvoor elke keer een fitter te laten komen, wordt inderdaad een dure grap.
(mijn merrie kan nogal eens wisselen in gewicht, momenteel is ze vrij dun en los ik het op met een half schaap op een gewoon dekje, wat wel werkt, normaal ligt er een heel schaap op).

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:20

als je nu fotos wil zien en maten weten, wat weet je daaraan dan? Een oordeel/ advies geven op een paard wat al veranderd is? Dat kan nu toch niet meer!! kan de oude situatie toch niet meer terugdraaien
Dan krijg je helemaal een scheve discussie en ik wilde het wel gezellig houden
*\o/* ;)
Wie kijkt er dan of juist dat ene pompje lucht het verschil maakt of niet?? zelf kan je dat niet zien toch?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:23

Waarom zou je dat zelf niet kunnen zien en voelen?
Als het goed is weet je hoe je zadel moet liggen dus dan zou je het zelf aankunnen passen kwa lucht soms kan een pompje meer of minder achter een wereld van verschil maken.

Alleen er op zitten en dan lucht aanpassen lijkt me lastig maar dat zou ik bijv met mn vriend kunnen doen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:26

Seven schreef:
Waarom zou je dat zelf niet kunnen zien en voelen?
Als het goed is weet je hoe je zadel moet liggen dus dan zou je het zelf aankunnen passen kwa lucht soms kan een pompje meer of minder achter een wereld van verschil maken.

Alleen er op zitten en dan lucht aanpassen lijkt me lastig maar dat zou ik bijv met mn vriend kunnen doen.

Ja ik denk dus ook zo.. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:29

:D

Persoonlijk denk ik als je al een passend zadel hebt zoals die van mn ruin moet het aanpassen voor me best te doen zijn. Ik controleer namelijk altijd of alles wel goed ligt en tot nu toe heb ik altijd gelijk gekregen wat er fout was en had ik dit even kort door de bocht zelf ook op kunnen lossen door een hp veranderen en wat lucht aanpassen

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:16

Nou dan vind ik verschrikkelijk knap als je dat zelf op je paard kan zien/voelen en beoordelen, je rijdt dan ook zonder instructie (dat is grotendeels ook een kwestie van voelen) of gaat dat via een fototje op bokt.
Als je dat kan vind ik dat heel bijzonder en heb ik er echt respect voor maar ik ben er niet echt van overtuigd, ben ondanks een minder prettige ervaring toch nog overtuigd van het deskundige oordeel van een fitter of bekwaam intructeur m/v

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:24

Dat je sceptisch bent ok maar je bericht komt wat gekscherend over vooral het " of gaat dat via een fototje op bokt "

Een fitter kan je zadel aanpassen aan de rug van je paard maar jij als ruiter zal toch echt moeten voelen en proberen of het echt goed ligt. als het ook maar iets schuift of kiept ligt deze niet goed en zal je aan moeten passen hoe perfect deze ook in stilstand ligt. Dus ook het voelen is een kwestie van leren en dat kan je enkel leren door het te doen, bij mij is het zo dat ik als ik draaf direct voel of er achter te veel lucht in zit of voor dan geeft mn ruin minder goed mee en val ik sneller naar voren. Even wat lucht aanpassen en dan zie je direct verschil.

Maarzoals ik al zei een fitter en ook instructeur hoe capabel ze ook zijn ze kunnen niet voelen hoe jij het voelt en lucht is nou eenmaal gewichts gevoelig dus even voor je voelen is geen optie je zal echt zelf aan moeten geven wat je prettiger vind en wat niet. Kwa passend zadel is het dan ok zeker te voelen als je je paard kent.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:34

Helemaal mee eens Seven, precies mijn ervaring. Er is met hele kleine beetjes lucht zoveel te veranderen.........
Maar dat is dan ook gelijk het enorme voordeel van de wow!

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:43

Ik vind jullie geweldig knap hierin, maarree als ik het zo begrijp als jullie zelf aan alle onderdelen kunnen komen bij wow zijn jullie in staat om een correct zadel aan te passen?
Ik loop al een tijdje mee maar ik blijf zadels en anatomie van een paard toch wel zeer moeilijk vinden.
Ik vind het knap jullie over de kennis en de kunde van een paard en een wow zadel beschikken, zou hier zeker beroepsmatig wat mee gaan doen dan! Jullie weten immers zelf wat een fitter kost!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:47

Gelders paard ik vind jouw posts wel negatief overkomen, net of wij niets goeds kunnen doen met een wow omdat jij slechte ervaringen ermee hebt..Ik voel ook heel nauwkeurig of het zadel nog goed ligt of niet, en ook mijn paard..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:48

gelderspaard schreef:
Ik vind jullie geweldig knap hierin, maarree als ik het zo begrijp als jullie zelf aan alle onderdelen kunnen komen bij wow zijn jullie in staat om een correct zadel aan te passen?
Ik loop al een tijdje mee maar ik blijf zadels en anatomie van een paard toch wel zeer moeilijk vinden.
Ik vind het knap jullie over de kennis en de kunde van een paard en een wow zadel beschikken, zou hier zeker beroepsmatig wat mee gaan doen dan! Jullie weten immers zelf wat een fitter kost!

Ik begrijp echt niet waarom je je zo druk maakt :?

gelderspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:59

Hallo,
het gaat hier over de ervaring met een wow. Nou, zoals reeds bekent, ik heb een minder prettige ervaring met wow. Door de reacties en vragen die ik hierover krijg antwoord ik. Dat jullie uiterst tevreden zijn is jullie goedrecht, maar mijn recht is om dat voor mijzelf niet te vinden. Ik ben dan zelf niet capabel genoeg om dit te voelen en te beoordelen en stop dus maar met deze boven mijn niveau gaande discussie. Ik weet er immers niet genoeg over. Ik kan mezelf helaas niet beoordelen op mijn paard. Veel plezier met jullie wow, mijn dochter heeft het ook.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:11

Ik kan mezelf ook niet beoordelen op het paard hoor gelderspaard. Ben blij dat ik een fitter heb die dat wel kan.
Ik zou met liefde zelf de lucht regelen. Maar vrees dat dat niet goed gaat komen. Dus bel gewoon braaf m'n fitter.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:55

gelderspaard schreef:
..... ben ondanks een minder prettige ervaring toch nog overtuigd van het deskundige oordeel van een fitter of bekwaam intructeur m/v

Ik denk dat jij je toch heel vies vergist in de kunde van de fitters. Op die paar echt goede fitters na is de rest niet veel en brengen deze meer schade toe dan goeds. Ik vrees dan ook dat jij te maken hebt gehad met een prutser gezien jou ervaring en oordeel.

En wie kent jou paard beter dan jij zelf? Ik neem aan dat een fitter of instructeur jou paard niet dusdanig goed kent dat deze kunnen beoordelen of dit zadel HET voor jullie is. Dit zul je toch echt zelf moeten ondervinden door te rijden, te voelen en naar je paard te luisteren. Een instructeur zal nooit de kennis in huis hebben of jou wow goed ligt, daar een wow word afgesteld in beweging met de ruiter erop. In stilstand kan het dan nog zo mooi liggen, als het paard loopt met de ruiter erop kan dat mooie beeld in enen veranderen. Daarnaast kan een fitter jou zadel enigzins pas maken op jou paard en voor jou lijf qua onderdelen. Een ook dan kan het zadel in stilstand nog zo mooi liggen, en ook in stap als de ruiter erop zit. Maar zodra het paard gaat draven of galloperen kan wederom dat mooie plaatje in enen veranderen en trek je de conclusie dat dit zadel 1. het niet is voor jou 2. het niet is voor je paard 3. niets is voor jullie beiden 4. er wat meer met de lucht gespeelt moeten worden. :)*

Ondanks dat vind ik het jammer dat je niet wat meer open kaart speelt betreffende je paard (foto). Ik krijg enigzins het gevoel dat je bang bent jezelf/ paard bekend te maken. Jammer, want over het algemeen kennen we elkaar allemaal wel in de topic en spelen we allemaal open kaart over onze problemen zodat anderen hier lering uit kunnen trekken. Dus eigenlijk voegd jou hele opmerking en poging tot discussie niets toe aan dit topic, want niemand leert hier iets van :?

En dit alles heeft dan weer niets te maken met zo bekwaam zijn dat we maar ons 'werk' van zadels oppompen moeten maken en dat wij het allemaal wel weten, maar het is puur interesse in het product, de werking en uitwerking daarvan op het paard en ruiter. Kwestie van jezelf er goed in verdiepen en dan zou jij ook over deze 'kennis' beschikken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:07

Ik zie niet in waarom gelderspaard een foto zou moeten plaatsen. Het gaat toch om ervaringen?! :? Zij heeft gewoon een mindere ervaring. Zullen er wel meer zijn.
Het lijkt nu af en toe alsof negatieve ervaringen niet genoemd mogen worden. Of er allemaal excuses voor gezocht worden. Dat vind ik wel jammer.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:38

Seven schreef:
Ik denk dat de bokker zelf ook wel kan uitleggen waarom ze geen verdere info wil geven :j

Door ervaringen delen kunnen we enkel en alleen maar leren en wie weet heeft een andere bokker ook een soort zelfde probleem maar accepteerd dit omdat die het niet herkend. Als iedereen enkel hier zal zeggen het ligt niet lekker . dan is bokt snel afgelopen juist een frisse blik kan heel fijn zijn.

Daarbij een ervaring delen zonder enige informatie kan natuurlijk heel fijn zijn maar een andere bokker heeft er niet veel aan. Als we wel duidelijk aangeven wat het probleem is wat de bouw van het paard is etc wie weet kan een ander hier nog info uit op doen :D Wie weet zijn er met de desbetreffende fitter wel vaker zulke problemen en is het oplossen veel simpeleren dan verwacht.

Wat voor kussens heb jij nu shangah???

Met een tab vanwege de brede schoft en direct na de schoft.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:54

gelderspaard schreef:
Hallo,
Beste dames en heren,
Foto nu heeft geen enkele zin meer, paard is ten opzichte van aanschaf van wow veranderd natuurlijk ;)
Een foto zegt wel iets, maar dan zijn die speciale warmtedruk onderzoeken op de klinieken ook overbodig als men het hier even op bokt oplost.
Mijn paard heeft ongeveer dezelfde bouw als het paard van shangeh, m.u.v. nr 6.
Maar zo zie je maar het is niet met elkaar te vergelijken, wij zijn immers ook niet allemaal barbie :o? toch
Ik heb gewoon een finaciele rekensom erop los gelaten, rij nu op een demo zadel met 4 jaar garantie op de boom, kan nu dus 7,5 keer een zadeltje kopen voor 1 wow, laat ik de restwaarde en de 7 aanpassingen van gemiddeld het wow zadel a 150,00 euro er even buiten, als je hier niet uitkomt reken ik het wel voor je uit _/-\o_ _/-\o_
Als wow het ultieme is wat moeten die andere grote zadelmerken dan nog verkopen.. rotzooi????
Nee dames en heren voor de ene is het een uitkomst voor een ander niet, ik wil alleen mensen die zich juist door andere mensen blind staren en of gek laten maken voor een wow zadel even attenderen dat wow ook zijn nadelen heeft!!! en ook zeker goede kanten absoluut.
Ik dacht dat het hierin dit topic om ervaringen gaat, maar als we hier allemaal voor fitter gaan oordelen is het einde zoek.
En lees dat jullie ook een pompje willen waarom willen jullie van de fitter af?? ;)

Als jouw paard dus dezelfde bouw heeft als mijn merrie dan heb je dus een moeilijk geval. Mijn fitter heeft dan waarschijnlijk goed gekozen qua kussens. Bij mijn merrie schuiven zadels met name in de galop op haar schouders. (ze heeft dan ook een zeer ruime en groot gesprongen galop met veel kracht). Door haar ongelijke schouders schoven anders zadels altijd naar rechts. Gelukkig is dit nu weg tot bijna weg.
Waarom ik om een foto vraag is zodat ik kan zien hoe haar rug verloopt en hoe haar lendenpartij eruit ziet etc. Van zo een foto kan je leren waarom het zadel schuift. Overigens heb ik wel deelgenomen aan de mfsc opleiding en is de vraag van mijn kant uit dus ook een normale vraag lijkt mij.
Gezien mijn achtergrond en ervaring zelf met slecht passende zadels bij mijn eigen paarden met ernstige gevolgen wilde ik alleen maar kijken of ik misschien iets zinnigs voor je kon betekenen. Vind bovenstaande tekst dus van jou kant niet zo erg sympathiek.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:23

een DD kussen shangah?

@needje
slechte ervaringen geen probleem maar een beetje uitleg van hoe en wat is wel duidelijk voor mensen die een wow overwegen.