Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ivonne85 schreef:lichtrijden doe je niet vanuit je beugels, maar je paard gooit je met zijn beweging omhoog en weer terug in het zadel. dat is lichtrijden vanuit je bovenbenen en knieën
zo heb ik het geleerd , dat hoort op een boomzadel ook zo, maar veel mensen en ik eerder ook gingen staan zitten in de beugels , moeilijk uit te leggen, maar dan steek je je benen ook vaak af.
succes er in ieder geval mee
mijn zadel gaat morgen in bestelling![]()
helemaal happy!!!!!!
Barefoot Cherokee Classic maat 1 zwart
Super veel zin in.
karev schreef:je kan toch maar op 1 manier lichtrijden lijkt me?
Ik had idd een pad met inlages te leen, de grandeurpad, met dikke zwarte inlages.
pmarena schreef:Kijk, en daar ben ik dan bang voor. Laat ik van worst-case-scenario uitgaan: er rijden 3 meiden op dit paard, en we zijn allemaal boomzadels gewend. Het paard gooit heel hoog op in draf, en zelfs in galop is het lastig in het zadel te blijven zitten. Wat nou als we alledrie 'n paar maanden blijven stuntelen met zo'n boomloos zadel? En als we niet goed leren vanuit de knieën licht te rijden?(...)
Wanneer men gewoon kiest voor een goed bij paard en ruiter passend zadel + pad en de ruiter niet al te beroerd rijdt , dan is de drukverdeling over het algemeen gewoon meer dan prima bij een Barefoot.
(...)
karev schreef:Ik heb wel een onafhankelijke zit, gekweekt tijdens een jarenlange zoektocht naar het zadel, en dus alleen zadelloos gereden te hebben. Ik durf best te zeggen dat ik niet teveel druk in de beugels uitoefen tijdens het lichtrijden, en op de juiste manier lichtrij zoals jullie omschrijven,hihi
Maar dan de hamvraag, zou het kwaad kunnen? Mij is altijd geleerd dat op de droge plekken teveel druk ontstaat, door afknelling. Wat doe je daar mee? Concluderen dat boomloos niks voor Karev is?