wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:08

Het eerste wat ik zei was" ze loopt zo anders ik voel haar bewegen"
Instructeur kwam binnen en zag een heel andere paard en een hele blije ruiter.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:00

klinkt fijn :D dat was ook mijn eerste reactie met dit paard en dat hij ineens echt wou zakken in de hals etc.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:23

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heeft iemand ervaring met de westernzadels van WOW?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:34

nee helaas niets :D

mocht iemand een wow zadel zoeken of willen verkopen ik heb:
dwg stichline curved tree 2
18 inch deap seat
conventional flap

ik zoek :D
dwg (tab) stichline curved tree 2
18 inch extra deap seat
giant high fixed block

of mocht iemand evt willen ruilen kwa zweetblad en seat dan hoor ik t graag :=

ik ben nu wel klaar met dit zweetblad kan dr echt helemaal niet mee zitten :(

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:43

Ik kom ook even dit topic binnenvallen.

Volgende week vrijdag komt Margreet van Alona ons een Wow aanmeten.
Ik kan niet wachten....

Iemand ervaring met haar?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:28

Ik heb goede ervaringen met Margreet, ze komt al zo'n twee jaar bij mij, altijd gezellig en vaak krijg ik meteen een mini-lesje centered riding mee als ik aan het proefrijden ben als de lucht aangepast moet worden. Ze kijkt ook verder dan alleen of het zadel past, omdat ze een hele brede achtergrond heeft, en dat vind ik wel een voordeel (soms ook wel eens confronterend als het rijtechnische dingen betreft...).

White_Fella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:04

hier ook, alle lof naar margreet!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:49

MarChak schreef:
Ik heb goede ervaringen met Margreet, ze komt al zo'n twee jaar bij mij, altijd gezellig en vaak krijg ik meteen een mini-lesje centered riding mee als ik aan het proefrijden ben als de lucht aangepast moet worden. Ze kijkt ook verder dan alleen of het zadel past, omdat ze een hele brede achtergrond heeft, en dat vind ik wel een voordeel (soms ook wel eens confronterend als het rijtechnische dingen betreft...).

Fijn is dat hé! :)
Ik heb een Belgische zadelmaker/lesgeefster, Sibyl. Ze is Wow-verdeler en ze geeft les volgens de Bently-methode. Telkens als ze mijn zadel komt controleren, geeft ze ook een minilesje. Of andersom kan natuurlijk ook: als ze les komt geven, kijkt ze ook altijd even naar mijn zadel. Heel leuk vind ik dat! Want zo kan je eventuele problemen vrij snel opspeuren en aanpakken.
En inderdaad, het kan wel eens confronterend zijn wat betreft de rijtechnische dingen... :o

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:00

Sammyoo schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heeft iemand ervaring met de westernzadels van WOW?

@@@ Ja, ik heb in Engeland tijdens een training bij WOW op een western wow gereden.
Voor info kun je me het beste privé een mailtje sturen. info@alona.nl

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:04

Seven schreef:
ik heb nu de conventional en ik wil de giant high (dacht ik :=) de gene met de doorlopende wrong.

Mn knie zit steeds tegen de conventional aan en omdat die zo recht is druk ik me op en mis hierdoor wat balans wat me vooral bij dit paard erg opvalt := heb met de andere gereden en dat was veel beter maar die wou de andere vrouw niet kwijt helaas.

@@@Het zweetblad kun je naar voren zetten zodat je knie net tegen de wrong aanzit. Een kwestie van
een paar schroefjes losmaken en weer vastschroeven. Bij mij kun je ook losse zweetbladen kopen hoor. De zwarte heb ik op voorraad.
groet Lyster

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:12

Lyster, zijn er al betere foto's van de westernzadels?
Plaatje op de Wow site is me te klein. :P
Ik wil details! haha.
Overigens begreep ik dat het een zadel in combi was met een flair-pad.
Het zadel met verwisselbare boom, en daaronder dan zo'n pad met flair.
Klopt dit?
En weet jij wat de prijzen ong zijn?

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:17

Heb niet dit hele topic doorgelezen, maar vroeg me af, zijn er ook mensen met een WOW zadel die met een zadel meerdere paarden rijden en hoe gaat dit?

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:51

AnoukvW schreef:
Heb niet dit hele topic doorgelezen, maar vroeg me af, zijn er ook mensen met een WOW zadel die met een zadel meerdere paarden rijden en hoe gaat dit?

Ik heb 6 jaar geleden 2 WOW zadels gekocht voor mijn paarden en deze zadels worden nu bij
2 andere paarden gebruikt waarvan 1 paard 1.65 en de andere 1.76 schofthoogte is. Ook heb ik meerdere malen een WOW zadel verkocht die voor 2 paarden gebruikt kon worden. Soms kan dit als de headplate ongeveer hetzelfde is, evt. rijden met een schapevacht sjabrak kan een optie zijn.
groet
Lyster

Ishtar13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:58

femmefatale1 schreef:
En daar begin ik dus niet aan..
Ik geef me niet zomaar gewonnen en zal leren zitten op dat zadel :+

Moet zeggen.. deze week gaat het ineens een stuk beter.. dus er is hoop ;)

Misschien eens een Centered Riding lesje.

Je zult verbaasd zijn wat het je brengt. Je zadel zit beter, je hebt minder last van je lijf en zeker geen spierpijn en je paard gaat beter bewegen. Onlangs was ik bij iemand voor een WOW controle. er werd gemopperd dat het zadel scheef lag en wat blijkt. als de ruiter zachter in haar linkerhand wordt ligt het zadel recht. Ja, ze reed z2 met haar paard. Zo zie je, bewustwording van jezelf is minstens zo belangrijk als een goede zit, een passend zadel en gevoel voor je paard.
Lyster

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:02

Lyster, heb je ook nog een centered riding tip voor mij ? Sinds ik op een wow zadel rijd zit ik in stoelzit ( zelfs met de beugelriemen op de achterste haak ) :o :o
Ik heb overigens high tigh zweetbladen, maar als ik correct ( probeer te ) zitten dan liggen mijn benen echt een eind van die wrongen vandaan ??! Ze geven dus niets geen "steun".

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:21

lyster schreef:
femmefatale1 schreef:
En daar begin ik dus niet aan..
Ik geef me niet zomaar gewonnen en zal leren zitten op dat zadel :+

Moet zeggen.. deze week gaat het ineens een stuk beter.. dus er is hoop ;)

Misschien eens een Centered Riding lesje.

Je zult verbaasd zijn wat het je brengt. Je zadel zit beter, je hebt minder last van je lijf en zeker geen spierpijn en je paard gaat beter bewegen. Onlangs was ik bij iemand voor een WOW controle. er werd gemopperd dat het zadel scheef lag en wat blijkt. als de ruiter zachter in haar linkerhand wordt ligt het zadel recht. Ja, ze reed z2 met haar paard. Zo zie je, bewustwording van jezelf is minstens zo belangrijk als een goede zit, een passend zadel en gevoel voor je paard.
Lyster

Mij niet gezien.. :n
Mijn zadel zit prima en last van mijn lijf heb ik toch door mijn reuma.
Spierpijn heb ik niet, en mijn paard loopt heel mooi door zijn lijf..
Iets wat overigens steeds weerbevestigd wordt door diverse personen ;)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 01-12-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:21

maris, ga eens met lichtrijden 2 keer staan en dan zitten, dus sta-sta-zit ipv sta-zit, dan moet je wel je balans zoeken, met stoelzit lukt dit niet ;)
dan ga je vanzelf dus in balans zitten ;)

Ook kan je zweetblad op verschillende posities, heb je dat geprobeert met proefrijden? dat kan ook schelen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:44

lyster schreef:
Seven schreef:
ik heb nu de conventional en ik wil de giant high (dacht ik :=) de gene met de doorlopende wrong.

Mn knie zit steeds tegen de conventional aan en omdat die zo recht is druk ik me op en mis hierdoor wat balans wat me vooral bij dit paard erg opvalt := heb met de andere gereden en dat was veel beter maar die wou de andere vrouw niet kwijt helaas.

@@@Het zweetblad kun je naar voren zetten zodat je knie net tegen de wrong aanzit. Een kwestie van
een paar schroefjes losmaken en weer vastschroeven. Bij mij kun je ook losse zweetbladen kopen hoor. De zwarte heb ik op voorraad.
groet Lyster

was de oplossing maar zo simpel :D mijn knie komt precies onder deze wrong dus terug of naar voren heeft niet het gewenste effect ik heb hem nu weer terug want op de naar voren stand was t helemaal drama :=

over de rest zie pb

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 02:25

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:29

AnoukvW schreef:

Ik rij 2 paarden met mijn Wow. Had wel het geluk dat ze dezelfde boommaat hebben. Een klein verschil zou je ook kunnen opvangen door dikkere of dunnere pad te gebruiken. Nadeel is dat je het zadel niet voor beide paarden helemaal passend kan maken. Bij de een moest er rechtsvoor iets meer lucht terwijl de ander dat niet nodig heeft.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 08:52

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:11

Vippie schreef:
Yellomofoon schreef:
hier zijn grotere foto's van de westernWoW's trouwens :)
http://www.facebook.com/pages/WOW-Saddl ... 2357938256

Enige nadeel aan de westernversie vind ik die Austratian Stock lepels aan de voorkant, die horen niet op een westernzadel.

Die kunnen eraf. ik heb op HE deze zadels getest. Ze zitten fijn, maar zijn spuug lelijk. Niet echt western zeg maar.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:12

Zijn er hier toevallig ook mensen die een zadel hebben in diverse bruin tinten? Ik ben heel benieuwd naar mooie combies. Volgende week komen ze hier een zadel aan passen en ik wil ook iets bruins zelf samen stellen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:28

Ik heb hele slechte ervaringen met Margreet van Alona, en raad iedereen ook echt af met haar in zee te gaan als het om de aankoop van Wow-zadels gaat.
Ga liever naar een wow-dealer die z'n zaken beter op orde heeft en het zadel ook echt passend krijgt, en dan ook nog binnen 9 maanden, dat heeft het mij gekost om uiteindelijk een passend zadel in de juiste maten te vinden en heb er hulp van derden bij moeten inschakelen. Wat een drama was dat zeg, dat gun ik niemand.
Vind het een te grote uitgave om daar mee aan te klooien, moet wel goed zijn. Margreet kan beter lekker door gaan met d'r Centered Riding lessen, daar heeft ze veel meer talent voor dan dat gedoe met die zadels, heb zeker het idee gekregen dat ze dat niet aan kan.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:34

Hoeveel vragen ze bij jullie om een zadel te komen aanpassen? Bij ons 50 euro per keer, is dat de normale prijs?