Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarChak schreef:Ik heb goede ervaringen met Margreet, ze komt al zo'n twee jaar bij mij, altijd gezellig en vaak krijg ik meteen een mini-lesje centered riding mee als ik aan het proefrijden ben als de lucht aangepast moet worden. Ze kijkt ook verder dan alleen of het zadel past, omdat ze een hele brede achtergrond heeft, en dat vind ik wel een voordeel (soms ook wel eens confronterend als het rijtechnische dingen betreft...).
Sammyoo schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heeft iemand ervaring met de westernzadels van WOW?
Seven schreef:ik heb nu de conventional en ik wil de giant high (dacht ik) de gene met de doorlopende wrong.
Mn knie zit steeds tegen de conventional aan en omdat die zo recht is druk ik me op en mis hierdoor wat balans wat me vooral bij dit paard erg opvaltheb met de andere gereden en dat was veel beter maar die wou de andere vrouw niet kwijt helaas.
AnoukvW schreef:Heb niet dit hele topic doorgelezen, maar vroeg me af, zijn er ook mensen met een WOW zadel die met een zadel meerdere paarden rijden en hoe gaat dit?
femmefatale1 schreef:En daar begin ik dus niet aan..
Ik geef me niet zomaar gewonnen en zal leren zitten op dat zadel![]()
Moet zeggen.. deze week gaat het ineens een stuk beter.. dus er is hoop
lyster schreef:femmefatale1 schreef:En daar begin ik dus niet aan..
Ik geef me niet zomaar gewonnen en zal leren zitten op dat zadel![]()
Moet zeggen.. deze week gaat het ineens een stuk beter.. dus er is hoop
Misschien eens een Centered Riding lesje.
Je zult verbaasd zijn wat het je brengt. Je zadel zit beter, je hebt minder last van je lijf en zeker geen spierpijn en je paard gaat beter bewegen. Onlangs was ik bij iemand voor een WOW controle. er werd gemopperd dat het zadel scheef lag en wat blijkt. als de ruiter zachter in haar linkerhand wordt ligt het zadel recht. Ja, ze reed z2 met haar paard. Zo zie je, bewustwording van jezelf is minstens zo belangrijk als een goede zit, een passend zadel en gevoel voor je paard.
Lyster
lyster schreef:Seven schreef:ik heb nu de conventional en ik wil de giant high (dacht ik) de gene met de doorlopende wrong.
Mn knie zit steeds tegen de conventional aan en omdat die zo recht is druk ik me op en mis hierdoor wat balans wat me vooral bij dit paard erg opvaltheb met de andere gereden en dat was veel beter maar die wou de andere vrouw niet kwijt helaas.
@@@Het zweetblad kun je naar voren zetten zodat je knie net tegen de wrong aanzit. Een kwestie van
een paar schroefjes losmaken en weer vastschroeven. Bij mij kun je ook losse zweetbladen kopen hoor. De zwarte heb ik op voorraad.
groet Lyster
AnoukvW schreef:Heb niet dit hele topic doorgelezen, maar vroeg me af, zijn er ook mensen met een WOW zadel die met een zadel meerdere paarden rijden en hoe gaat dit?
Yellomofoon schreef:hier zijn grotere foto's van de westernWoW's trouwens
http://www.facebook.com/pages/WOW-Saddl ... 2357938256
Vippie schreef:Yellomofoon schreef:hier zijn grotere foto's van de westernWoW's trouwens
http://www.facebook.com/pages/WOW-Saddl ... 2357938256
Enige nadeel aan de westernversie vind ik die Austratian Stock lepels aan de voorkant, die horen niet op een westernzadel.