nieuwste wintec!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: nieuwste wintec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:29

tot mijn grote frustratie ligt mijn zadel toch niet helemaal goed, ik probeer nu nog een andere boom en anders komt hij in de verkoopt. ZGN 17.5 inch nieuwe wintec 500 vraagprijs 300 euro..Dus mocht er iemand interesse in hebben stuur even een pb.

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:54

hallo!

ik ga ook een nieuwe 500 veelzijdigheid
aanschaffen wat raden jullie aan cair of zonder cair?

groetjes!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:47

Ik wil ook graag de nieuwe wintec 500 aanschaffen. Op dit moment heb ik het oude model een 16.5 inch. Deze is voor mij zeker niet te klein. Nu zit ik te twijfelen of ik van die nieuwe een 16 inch moet bestellen, maar ben bang dat deze dan erg klein wordt. Ik heb de zitting van mijn zadel opgemeten en die is 40 cm. Op internet staat dat de 16.5 inch van het nieuwe model 42 cm is.

Heeft iemand ervaring met deze maten?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:02

Ik vind de nieuwe 500 wel een diepere zit hebben dan de andere :j

Vind het echt een top zadel +:)+
Heb de wintec 500 dressuur (de nieuwe) en die zit heerlijk, heb nu de dikste blokken erop en zit en netjes op, netter dan op mijn vorige Stubben dressuur zadel (die dus wel paste maar paard liep er niet lekker op).
Paard heeft ook lekker veel beweginsvrijheid en de kussens zijn niet te zacht, maar ook niet hard.
Ik heb eergister nog een tocht van 4 uur gemaakt en kon daarna nog lopen :=
Nee even zonder gekkigheid, ik had alleen last van mijn bilspieren, maar dat heb ik wel vaker na lang stappen :)
Mijn beenhouding is nu ook een stuk beter omdat die beugelriemhaken een stuk verder naar voren zitten, moet wel even controleren of ze er nog goed opzitten, glijden er namelijk wat sneller af.
Ik heb ook de wintec webbers voor mijn dress. zadel, hele fijne beugelriemen :D
Geen last van bobbels (waar de gespen zitten) en geen pijn omdat er geen gespen aanzitten die in je bovenbeen drukken.
Ook fijn in gebruik :j
Heb thuis ok nog een wintec 500 close contact springzadel liggen.
Ook een prima zadel, zit alleen een beetje hard na lang stappen (zadel is ook wat te groot dus zit niet echt achterin op het zachte deel.
Met springen en cros een heerlijk zadel, hop, na het crossen even een doekje erover heen en klaar :D
Ook als het regent is het zadel niet glad ofzo, heel fijn dus :)
Heb ook leren laarzen/chaps en die schuiven wel over een lederen zadel, maar niet over kunsstof.
Boom is ook erg makkelijk verwisselbaar, ook met boor-machine :D

Ben er erg tevreden over, kan iedereen het aanraden :D

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:04

Welke inch maat heb je als ik vragen mag?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:31

17,5 ;)
Bij mijn springzadel heb ik ook 17,5, maar heb dan toch meer ruimte over dan bij dressuur.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:46

Amigo heb jij die flexi blocks losgekocht?

lovebente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:36

Ik heb afgelopen zondag een Wintec Pro 500 Cair dressuur gekocht.
Bevalt me prima, zadel schuift niet meer over de schoft en heeft meer bewegingsvrijheid dan bij mijn vorige vzh zadel.
Heb een fjord, maar er zit een medium boom in..
Ook heb ik Flexiblocks, maar weet niet of ik de grootste heb...
Foto komt later!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:53

Ik heb een tijdje terug de bates variant gekocht, ook nieuwe collectie, nl het ponyshowzadel. Heel erg tevreden over, mooie ligging, 4 singelstoten (altijd handig bij pony's, ivm schuiven, en zeker als ze op meerdere komen te liggen). Heel erg tevreden dus. Ik zou hem ook in wintec durven kopen, maar in engeland besteld en daar betaalde ik 500 voor de bates, bijna de helft goedkoper dan hier.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:05

Ik heb enige tijd geleden op een oud model Wintec Isabell Werth gereden en vond dat echt super zitten (was een 17,5").

Graag zou ik willen weten wat de verschillen zijn tussen het oude en het nieuwe model Isabell Werth, zowel qua zitcomfort als qua grootte (zitting en lengte zadel).
Hoop dat iemand me kan helpen :) .

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:12

Prince

Hier ben ik ook heel erg benieuwt naar.
Ben nog op zoek naar 1 dus wie 1 te koop heeft staan hou ik me graag aanbevolen.
Kleur zwart en 18 " .

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:39

Niemand het verschil tussen de oude en de nieuwe Isabell Werth ?

En verschil nieuwe Wintec Pro met oude Isabell Werth ???

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:09

Nou heb zowel op de de nieuwe Wintec Isabell Werth als de oude gereden en wat een verschil !!
De oude rijdt echt super lekker, de nieuwe daarentegen vind ik hopeloos. Dat wordt mn veroorzaakt door de supergrote kniewrongen die je niet kunt verplaatsen of kleinere erop zetten. Ik werd door het nieuwe model constant naar voren gegooid. Alleen als ik de beugelriemen zolang zette dat ik bijna op mijn tenen reed, bleef ik netjes zitten. Niet mijn smaak dus.
Heb overigens van beide uitvoeringen met een 17,5" gereden en niet gemerkt dat de nieuwe uitvoering zoveel groter viel dan de oude. Zijn volgens mij qua kussenlengte redelijk hetzelfde, alleen model van de kussens verschilt.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:35

Zo heb heel het topic even door gelezen.

Nu is mijn pony 2,5 dus ik kan nog niet alles zeggen, maar tot nu toe heeft hij een hele korte rug (morgen maar eens opmeten). Ik ben eigelijk van plan om de wintec 500 te kopen in het bruin waarschijnlijk.

*Alleen dressuurwedstrijden rijden met bruin zadel mag dat? (leek in wedstrijden :+ )
*Welke maat zal ik nodig hebben? Ik heb broek maat 34/36.
*Op divoza zijn de zadelprijzen incl. beugels en singels enzo. Op die duitse site zijn de prijzen excl.?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 08:38

joosie schreef:
*Welke maat zal ik nodig hebben? Ik heb broek maat 34/36.
*Op divoza zijn de zadelprijzen incl. beugels en singels enzo. Op die duitse site zijn de prijzen excl.?

Ik denk een 17" (ik heb maat 38/40 en een 17,5").
Duitse site kun je kiezen, inclusief of exclusief toebehoren, maar je betaalt dan meer inclusief :) .
Bij Divoza zijn de prijzen volgens mij altijd inclusief toebehoren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:05

Een pony met korte rug past nooit een 17 inch op. Ik vind het nl best lange zadels of je moet echt naar de ponyvariang gaan kijken, mss dat dat iets uitmaakt.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:15

Ik heb net Divoza even gebeld en je kan daar gewoon je bestelling doen dus ook bijv. een 16 inch.
en je kan hem ook in het bruin bestellen :D . Nu moet ik dus alleen de maat nog even weten welke ik en mijn pony nodig hebben.

Het enige jammere is dat de divozacode helaas dan niet geldig is, omdat hij eigelijk niet in het assortiment is :P 489,- word het dan. Nu even kijken hoeveel het word op de duitse site. Mijn duits is niet zo fantastisch :+

edit: Volgens mij is het via de Duitse site toch goedkoper dan nog incl.: zadel 379,- + beugels 20,- + beugelriemen 28,- + singel 28,- + verzendkosten (ik ga uit van 15,-) = 470,-

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:58

Voordeel van Divoza is wel dat je het zadel makkelijk kunt ruilen of terugbrengen als het toch niet goed ligt.
Weet niet hoe dat gaat bij de Duitse site ? En wat dan de verzendkn zijn?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:08

Als het zo weinig scheelt zou ik hem in Nederland kopen. :j
Bij mij scheelde het een 200 euro ofzo, dan is het wel lonend.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:15

Oke ik wist dat niet dat je mocht ruilen, maar zou dat ook mogen bij een speciaal besteld product?

Poeh ja 200 euro dat scheeld nog al wat!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:35

Ik heb hem met 25% korting bij divoza kunnen kopen, en ik kon hem ruilen als hij niet goed lag. Maar die actie geld niet meer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:41

joosie schreef:
Ik heb net Divoza even gebeld en je kan daar gewoon je bestelling doen dus ook bijv. een 16 inch.
en je kan hem ook in het bruin bestellen :D . Nu moet ik dus alleen de maat nog even weten welke ik en mijn pony nodig hebben.

Het enige jammere is dat de divozacode helaas dan niet geldig is, omdat hij eigelijk niet in het assortiment is :P 489,- word het dan. Nu even kijken hoeveel het word op de duitse site. Mijn duits is niet zo fantastisch :+

edit: Volgens mij is het via de Duitse site toch goedkoper dan nog incl.: zadel 379,- + beugels 20,- + beugelriemen 28,- + singel 28,- + verzendkosten (ik ga uit van 15,-) = 470,-

Ook even bij www.equestrianclearance.com kijken. Echt een stuk goedkoper. Ik kocht de bates pony show daar voor een goede 500 euro. Hier betaal je met gemak 900 euro.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:58

Bij equestrian clearance is de wintec 500 dressuur (nieuw model) gbp 397 voor het zadel kaal. Met Wintec Webbers en Wintec singel komt er gbp 33 bij en de verzendkn zijn gbp 10. Dus dan is het incl singel en beugelriemen maar excl beugels gbp 440, is omgerekend € 514.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:10

Gister ben ik naar divoza gegaan om te kijken welk zadel ik nam en welke maat.
En ik ben er uit... Het is de wintec 500 dressuur geworden 16,5 inch *\o/*

Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt al heb ik er geen haast mee. En nu maar hopen dat hij echt goed ligt op mijn pony.

Ik heb ook op leren zadels gezeten, maar vond de wintec het lekkerste zitten.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:18

Ik heb de 500 al een tijdje, maar heb hem nog niet kunnen uittesten.. Ligt wel heel goed op mijn paard en hij zit lekker, ben benieuwt hoe hij rijd :j