Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:10

Maar dat filmpje legt duidelijk uit hoe het hoofdstel in theorie zou moeten werken, maar niet helemaal hoe dat in de praktijk uitpakt. Ik ben juist nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen die met dit hoofdstel rijden/hebben gereden.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:53

Ja ik weet t ik ben ook nieuwsgierig. Hij hangt in mn kast. Heb m nog niet in gebruik omdat mn jonge dier nog niet wordt aangereden.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:23

Ik ben echt benieuwd, begin maart komt mijnes binnen!

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:12

Zit er veel verschil in het formaat van de ringen aan de neusriem bij de multi en competition??? die van de multi lijken iets groter dan bij de competition.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:02

Ik heb al eens wat laten weten over mijn ervaringen, maar is er iets dat jullie specifiek willen horen.
Ik ben heel positief over het hoofdstel, juist omdat het bit mooier in de mond ligt. En ik vind het hoofdstel gewoon mooi zitten.
Maar echt uitgebreid testen lukt met dit winterweer niet. Wel erg jammer, want ik ben ook benieuwd hoe die bitloos werkt met de kinband.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:55

Die zijn ook iets groter omdat je die kunt gebruiken bij het bitloos rijden.
De Competition heeft die functies niet.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:35

Kleine aanvulling op Josie's post.. je kan de competition niet gebruiken als 'crosslink' of 'merotisch' bitlooshoofdstel. Je kan wel teugels met cips aan de ringen doen en het hoofdstel als sidepull gebruiken ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:02

Ik ben juist erg benieuwd naar het hoofdstel als sidepull. Ik vraag me namelijk af of alles wel goed blijft zitten als je het zo gebruikt.
Mijn paard reageert niet goed op kruislingse systemen dus daar ben ik minder geinteresseerd in. Hoewel ik vraag me wel weer bij dit hoofdstel af of de release wel goed genoeg zou zijn.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:09

Sidepull is het enige hoe ik hem tot nu toe heb gebruikt. En hij blijft beter zitten dan mijn gevlochten sidepull.
Schuift eigenlijk helemaal niet.
En ze reageerde er op de lange lijnen erg prettig op. :j

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:31

Hoi, Ik overweeg ook dit hoofdstel te kopen, de multi omdat ik enkel bitloos wil rijden. Wat mij aanspreekt is de middelste versie van het gebruik van het 'bitloze', tenminste als ik denk dat het is wat het is. Zoiets als een Libby's sidepull, kan iemand mij vertellen hoe het precies werkt? Of een duidelijke foto van de werking? Dus niet de sidepull of kruislings. Ik wil liever geen kruislingse optomingen maar ben er nog niet helemaal uit hoe deze werking is. Alvast bedankt.

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:52

is de competition nou wel of niet te koop in zwart?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:07

Ja maar pas rond april van dit jaar, als het goed is tenminste

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 21:47

ja ik wacht nog steeds geduldig af totdat de competitie in zwart te verkrijgen is.
Kan ik hem dan bij jou bestellen josie???

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:47

;)

nienke07 schreef:
Ik heb op dit moment zwarte competitions liggen. Die hebben zilverkleurig ijzerwerk .. en één zwarte multi.. die heeft messing ijzerwerk.. de bruine multi heeft ook messing ijzerwerk (aangezien Dyonne die heeft ;) ).. Volgens mij heeft de bruine competition ook zilverkleurig toch? (Margriet?? Help! :D Ik weet het dus even niet uit mijn hoofd, want ik heb er hier niet één liggen ;) ..)
Zou betekenen:
Multi->Messing
Competition-> Zilverkleurig
:j

Je kán me even mailen watvoor maat je zoekt ;)
:j

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:43

Maar dan even een doodsimpele vraag: waarom heb jij ze wel en Josie pas vanaf april? Want zelfs op de officiele site van Horseware staat dat ze alleen nog in bruin verkrijgbaar zijn. En dan heb ik het over de competition :)

Edit: antwoord via PB gehad! :)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:55

Niet van mijn toch? :oo Of heb ik in mijn slaap geantwoord? ;)

Ik heb al tijden zwarte comp's.. geen idee waarom ik wel en een ander niet... :? ik zit juist heel erg te wachten op de multi cob's... met name de bruine.. september besteld en nóg niet binnen |(

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:38

ik heb een simpele oplossing.
Ik ben nu voor een lang weekend bij mijn familie in Ierland.
De Horseware fabriek heeft tegenwoordig ook een shop waar alles te krijgen is. Inclusief de Competition in zwart. Ik heb hem dus vandaag gekocht.

Hier kan je veel geld besparen. zowiezo zijn alle dekens goedkoper dan in NL of elders in Europa. Dus ben je in Ierland?
even langs de Horseware factory. Ze hebben echt alles en als er iets aan mankeert of als ze iets niet hebben lopen ze even naar de fabriek om een goede te halen :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:41

Ik heb hem gisteren gehaald!
Heb hem alleen helaas nog niet kunnen testen door het stront weer ;(

Ik wil hem voornamelijk als sidepull gaan gebruiken..

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:13

visiontimes schreef:
Hier kan je veel geld besparen. zowiezo zijn alle dekens goedkoper dan in NL of elders in Europa. Dus ben je in Ierland?
even langs de Horseware factory. Ze hebben echt alles en als er iets aan mankeert of als ze iets niet hebben lopen ze even naar de fabriek om een goede te halen :+

Verzenden is toch iets goedkoper dan even naar Ierland gaan.. aangezien dat niet op mijn planning staat.. :P Maar je mag best iets voor me meenemen hoor :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 02:10

ziet er goed uit :oo ik heb een d pony met een vrij slank koppie. echter heeft hij bij de hb turijn wél een cob... zou hij dan bij deze cob of pony nodig hebben ? de competion is als ik het goed begrijp ook als sidepull te gebruiken ? dat zou super zijn :) mag er trouwens met beide hoofdstellen gestart worden ? zit namelijk met het feit dat ik bei de multi alle opties zo fijn vind. maar als ik daar niet mee mag starten word het toch echt de competion..

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:28

Competition kun je niet als side pull gebruiken. Alleen met bit. En volgens mij mag je vanaf April ermee starten. De multi kun je wel bitloos gebruiken en als kaptoom.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:37

themuisje, ik ken de HB qua hoe die valt niet.
Mijn merrie heeft een ponymaat van de multibridle.
Maar draagt vrijwel altijd in halsters/hoofdstellen een ponymaat. Soms is een frontriem te kort, maar verder past het altijd wel.
De multibridle past goed.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:53

MargrietJonk schreef:
Competition kun je niet als side pull gebruiken. Alleen met bit. En volgens mij mag je vanaf April ermee starten. De multi kun je wel bitloos gebruiken en als kaptoom.

de competion kon toch wel als side pull maar niet als de andere ?

Dyonne: mm oke van het kiefer hoofdstel heeft hij geloof ik wel pony, en als ik dat koppie van die van jouw zie moet ik ook pony hebben :j

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:02

Kieffer hoofdstel maat pony heb ik gaatje bij moeten prikken in de bakstukken, maar dan pastte die wel.

Competition kan denk wel als sidepull, maar de ringen zijn wat kleiner, dus gaat minder eenvoudig dan de multibridle.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:05

mmm ik zit dus echt in een dillema. ik wil graag bitloos rijden. en op wedstrijden kunnen starten. anders had ik allang de multi gekozen :j is het leer ook anders afgewerkt ?