[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:47

Géén idee, het verhaal rammelt aan alle kanten.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:24

Gewoon even om een foto van het serienummer vragen :)
Vind dat erg fijn aan de barefoot zadels, dat je daaruit zoveel informatie kunt halen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:28

behalve als je het serienummer nergens vind.
ik heb het serienummer van mijn cherokee nog steeds niet gevonden :n

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:30

Alle losse flapjes controleren. Bij mijn Arizona was het ook ff zoeken.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:48

draaakje schreef:
Gewoon even om een foto van het serienummer vragen :)
Vind dat erg fijn aan de barefoot zadels, dat je daaruit zoveel informatie kunt halen.

Idd! Klinkt wel beetje dubieus dit verhaal ja. Aan de andere kant vond ik de advertentie van de london die ik heb gehaald ook een beetje vreemd (vage informatie in de mails, spellingsfouten), de gok genomen en wezen kijken. Daar t serienummer gezocht waaruit bleek dat ie uit 2013 kwam en het zadel zag er nog zo nieuw uit (niet ingereden seatsaver) dat ik voor n prikkie een gloednieuw zadel had :))

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:51

Mijn Stella had ook een ander "bouwjaar" dan in de advertentie stond.

Hij moet er toch echt zijn, maar ik heb ook wel eens bij een arizona lang moeten zoeken :P

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:02

Ik heb bij mijn Arizona ook al een paar keer gezocht, maar nog steeds niet gevonden ...... :n

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:26

Hebben de barefoot serienummers dan geen vaste plaats op het zadel?

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:59

yvonne1303 schreef:
pmarena schreef:
Op zich is dat best leuk denk ik als het een beetje past op het zadel, maar als ik de RoP schaapzitting vergelijk met die van de Butterfly dan is dat maar een heel slap aftreksel eerlijk gezegd :o

Op zichzelf een leuk ding hoor :j

Maar ik ben helemaal wèg van die hoge blokken op de Butterfly en daarbij vergeleken zijn de blokjes op de RoP zitting maar zielige gevallen :P

Ik heb vandaag de rop zitting op de libra brs gedaan, ik had daar de eigenlijke zitting, Pommel en cantle afgehaald. Ik was bang dat ik de stijgbeugelophanging en riemen zou voelen, maar dat was eigenlijk niet.
Heb jij van het crist butterfly de zitting afgehaald en die op de Arizona gedaan? Heb je dan de fork en cantle eraf gehaald of hoe heb je dat gedaan?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 04:20

Niet over zadels, wel over barefoot hoofdstellen, mag dat dan ook in dit topic?

Ik zocht naar een mooi, zwart, bitloos hoofdstel dat je liefst op meerdere manieren kon gebruiken.
Mijn jonkie (wordt volgende week 4) is net een beetje onder het zadel, de basis doen we allemaal met touwhalster, maar ik kan me voorstellen dat ik in de loop van het jaar ook soms wat meer met contact wil gaan rijden. En dat een hoofdstel dat daar geschikt voor is, en meerdere mogelijkheden heeft, fijn is.

Ik heb hier twee pony's met allebei echte ponykoppies. Kort, fijn neusje maar breed voorhoofd.
Frontriem moet minimaal (echt minimaal) 42 cm zijn, in veel gevallen kom je dan toch echt uit bij maat full, terwiijl de rest van het hoofd heel ruim past in een maatje cob.
Dat draait meestal uit op heel veel gaten bijprikken op diverse plaatsen, maar met die sidepull driehoeken werkt dat van vaak ook weer niet fijn. Afstand te groot, dus dingen in ogen enzo. Net niks.

Barefoot syringa leek perfect! Maar... is er een reden waarom de frontriem in maat 1 maar zo kort is? Want de frontriemen aan andere barefoot hoofdstellen, ook in maat 1, zijn duidelijk langer.
Maat 1 zou hier perfect zijn, maar met zo'n korte frontriem gaat het niet passen op mijn breedhoofdige pony's...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:41

Kan je niet gewoon een full frontriem aan een passend hoofdstel doen? Zo doe ik dat bij mijn fries...cob hoofdstel en full frontriem en dat gaat super.

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 09:20

De frontriem bij de Syringa (mt 1) die ik heb hangt zelfs door en dat op een tinkerkoppie, dat is meestal het eerste wat te strak zit. De rest van de hoofdstellen en halsters zijn allemaal Full.

Zou dat dan veranderd zijn? Want ik heb die van mij al weer een paar jaar

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:37

Frontriem eraf laten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:38

yvonne1303 schreef:
Ik heb vandaag de rop zitting op de libra brs gedaan, ik had daar de eigenlijke zitting, Pommel en cantle afgehaald. Ik was bang dat ik de stijgbeugelophanging en riemen zou voelen, maar dat was eigenlijk niet.
Heb jij van het crist butterfly de zitting afgehaald en die op de Arizona gedaan? Heb je dan de fork en cantle eraf gehaald of hoe heb je dat gedaan?

En, vond je het wel fijn rijden? :)

Ik heb de zitting van de Butterfly gewoon in plaats van de originele zitting op de Arizona gedaan.
Het schuimblokje uit de cantle gehaald zodat ik de zitting over de Barefoot-cantle heen kon trekken :)

Hij past verder prima langs de knop heen doordat er een soort schoft-uitsparing in de Butterfly zit :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:42

Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik hier een oproepje mag plaatsen..

Ik wil graag met mijn pony de overstap maken naar bitloos rijden. Heeft een van jullie in omgeving Maastricht of Breda een bitloos hoofdstel wat ik voor een paar dagen zou mogen lenen zodat ik kan kijken hoe ze hierop reageert?

Met een gewoon stalhalster vind ik het niet fijn namelijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:42

romyloverrr schreef:

Ik neem aan dat jullie over een advertentie op Markplaats hebben, uit Rotterdam?

Beetje apart inderdaad...sowieso is de nieuwprijs nogal overdreven, is het zadel natuurlijk sowieso al snel langer dan 5 jaar geleden gemaakt en ik zie ook geen Physio-pad op de foto's staan terwijl die wel genoemd wordt.

Ik weet niet hoe oud je Cherokee is?

De eerste jaren zijn er geen serienummers op gezet. Maar daarna hebben in principe alle zadels een serienummer gekregen...hoewel ik ook wel eens een zadel tegenkom waarop ze het blijkbaar vergeten zijn want ik kan het dan ook niet vinden :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:45

jomaro schreef:
Hebben de barefoot serienummers dan geen vaste plaats op het zadel?

Nope.

Bij de modellen met een dubbel zweetblad staat het nummer vaak onder dat zweetbladje, aan de achterkant van het kniestuk.

Bij andere modellen vaak onder het flapje dat over de singelstoten heen gaat.
Of op de basis van het zadel, onder de zitting. Of bij de Arizona ook vaak onder het flapje leer dat naast de cantle zit.

Ieder model zadel heeft natuurlijk andere plekjes met een flapje leer waar je het kwijt kan :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:45

M_hartje_M schreef:
Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik hier een oproepje mag plaatsen..

Ik wil graag met mijn pony de overstap maken naar bitloos rijden. Heeft een van jullie in omgeving Maastricht of Breda een bitloos hoofdstel wat ik voor een paar dagen zou mogen lenen zodat ik kan kijken hoe ze hierop reageert?

Met een gewoon stalhalster vind ik het niet fijn namelijk!

Er zijn diverse bedrijven waar je kan testen.
Tegen een klein bedragje.
Bijvoorbeeld bij Per mi Cavallo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:09

Raya, welke kleur Syringa zou je eventueel willen?

Dan zal ik eens nameten hier in de voorraad wat de maat is :)

Ik herken het probleem, ik rij graag met een hackamore en dan heb ik voor Rena (D-pony) in principe een Cob maat hoofdstel nodig. Maar vanwege haar brede voorhoofd een maat Full frontriem, en vanwege de hack nog Pony-maat bakstukken :P

Ik heb nu al jaren een hoofdstelletje zonder frontriem en vind dat echt ideaal +:)+

Ook supermakkelijk met opzadelen, je trekt het gewoon als een halster over dat hoofd heen, geen gedoe met oren die je door een frontriem heen moet halen...helemaal top +:)+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:23

pmarena schreef:
romyloverrr schreef:

Ik neem aan dat jullie over een advertentie op Markplaats hebben, uit Rotterdam?

Beetje apart inderdaad...sowieso is de nieuwprijs nogal overdreven, is het zadel natuurlijk sowieso al snel langer dan 5 jaar geleden gemaakt en ik zie ook geen Physio-pad op de foto's staan terwijl die wel genoemd wordt.

Ik weet niet hoe oud je Cherokee is?

De eerste jaren zijn er geen serienummers op gezet. Maar daarna hebben in principe alle zadels een serienummer gekregen...hoewel ik ook wel eens een zadel tegenkom waarop ze het blijkbaar vergeten zijn want ik kan het dan ook niet vinden :')

Dat weet ik ook niet.
Het is een cherokee met VPS, zonder verplaatsbare beugelophanging en zonder V singelsysteem.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:34

Heb ook al lang geen frontriem meer. Trekt vaak je hoofdstel te dicht naar de oren. Is alleen maar irritant. Alleen mijn reguliere Engelse passier hoofdstel heeft nog frontriem. Omdat die goed past.
Meestal alles te straks voor dat XL hoofd

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:37

De frontriem van mijn Premiera hoofdstel is ZO groot... Echt geschikt voor een XL hoofd :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:59

Argh. Er is een storing bij mijn host, ik blijk al vanaf gisterenmiddag geen mails meer te ontvangen....
ze zijn er druk aan bezig maar het kan zijn dat de website ook nog even offline gaat -O-

Mocht iemand dus zitten te springen om antwoord ergens op: stuur even een PB hier via Bokt :)

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:03

Maureen, je kan mijn hoofdstel wel een keer proberen. Ik heb een kaptoom en 2 verschillende maten bitloos. Mijne is op maat gemaakt voor de draver, maar we kunnen wel proberen of die past. Die van de IJslander is erg groot en kan nog veel groter worden gemaakt. De kaptoom is ook op maat gemaakt dus moet geprobeerd worden. Ik kan wel een keer in een weekend langskomen. Stuur maar een pb.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:08

pmarena schreef:
yvonne1303 schreef:

En, vond je het wel fijn rijden? :)

Ik heb de zitting van de Butterfly gewoon in plaats van de originele zitting op de Arizona gedaan.
Het schuimblokje uit de cantle gehaald zodat ik de zitting over de Barefoot-cantle heen kon trekken :)

Hij past verder prima langs de knop heen doordat er een soort schoft-uitsparing in de Butterfly zit :j

Ik vond het prima rijden. Doordat de zitting van de rop dunner is dan de originele zitting heb je nog meer contact. Voordeel van de libra is natuurlijk dat ik de Pommel en cantle eraf kan laten. Ik ben nog aan het wachten op mijn just adjust ( retour gestuurd, wegens foutief huisadres, dus nu wachten tot ie weer opnieuw naar mij toe komt) ik vind het voordeel van de libra tov fellsatel, dat er toch panelen inzitten en daaronder heb ik nog een pad met HD inlages. Ik voel mij nu toch vrijer met lichtrijden. Maar voor de lange ritten wil ik straks de just adjust hebben. Wie weet past daar de rop zitting ook op. Maar ik geloof zeker en vast dat de kwaliteitsverschillen enorm zijn. Eerst maar weer eens sparen.