Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:52

itsmi schreef:
Daar is hij al te oud voor denk ik.
En kost 3 euro bij de schoenmaker dus de kosten zijn het niet. Maar daarom ben ik wel nu voor die aanbieding van de competition gegaan. Die is op dat punt dubbel en in kruisvorm gestikt. Flapjes zijn ook van leer ipv nylon. Dus zit iets steviger en sterker in elkaar....

Neen, leder is niet persé sterker.
Probleem met machinegenaaid is dat als er 1 steekje los komt, de andere ook loskomen. Bij handgenaaid gebeurt dit (bijna) niet omdat er binnenin de laagjes leder een knoopje gevormd wordt en de draad die bedoeld is voor handgenaaide lederwerken veel sterker is.
Ik zou dit persoonlijk laten repareren door toch een sterke nylonband rond de ring te steken (of gewoon het originele als dat nog ongeschonden is) en dan het leder waar het op vast zit door iemand met de hand laten naaien met sterke maar wel dunne waxdraad en inderdaad misschien in kruisvorm zodat het nog steviger zit. Is helemaal niet veel werk.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:55

[-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:57

Jee....dat zal je gebeuren....een reserve is dan wel handig
itsmi schreef:
Ik zie wel echt het verschil met de multi. Het leer is veel fijner en soepeler en sterker.Beter gestikte naadjes en leren tussenstukjes ipv nylon.

Okee, dat is duidelijk, dank voor de moeite Itsmi! En de leren tussenstukjes die je noemt, waar zitten die dan?

Op je foto is trouwens ook goed een ander puntje te zien waar ik me bij m'n multi een beetje zorgen om maak: het nylon lusje waar ik mijn teugel aan vast heb (ik gebruik de multi nu 2 jaar als side-pull), begint uit te rekken. Aan dat ringetje daar zit natuurlijk de neusriem vast, en bij mij ook mijn teugel.

Zou de paardendrogist een oude lading hebben opgekocht dat ze zo goedkoop kunnen verkopen? Er zijn dacht ik wel wat aanpassingen aan het leer gedaan sinds de eerste modellen...Of ben ik nu te wantrouwig... /3

Agradi geeft ook meer korting ivm het behalen van de kwartfinales van Oranje :+ !

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:40

Afbeelding

Nu zat ik nog even op internet te kijken, en dan kom ik hem wel zo tegen...
Met het uitgesneden deel achter de oren. Dit is ook wel een beetje onduidelijk, want er staat inderdaad wel een pijltje. :+
Ik denk dat ik hem toch wel zo blijf gebruiken, ik heb er nooit problemen mee gehad en vind het er ook wel iets mooier en logischer uitzien.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:45

paars schreef:
Zou de paardendrogist een oude lading hebben opgekocht dat ze zo goedkoop kunnen verkopen? Er zijn dacht ik wel wat aanpassingen aan het leer gedaan sinds de eerste modellen...Of ben ik nu te wantrouwig... /3

Agradi geeft ook meer korting ivm het behalen van de kwartfinales van Oranje :+ !

Oeh daar heb je misschien wel een puntje, niet aan gedacht... Nu maar hopen dat het niet zo is :\

MarChak

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:41

Gebruiken jullie de bijgeleverde frontriem of toch vervangen door een andere? Want ik bedacht me dat de meeste frontriemen een bredere sleuf hebben waar een standaard kopstuk door past, maar bij de Micklem is het stuk leer daar een stuk smaller, waardoor een gewone frontriem te laag kan zakken (tenzij hij precies op de gespen blijft hangen).

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:57

Ik heb een gewone frontriem, die blijft prima zitten.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:20

Josieee schreef:
[ Afbeelding ]

Nu zat ik nog even op internet te kijken, en dan kom ik hem wel zo tegen...
Met het uitgesneden deel achter de oren. Dit is ook wel een beetje onduidelijk, want er staat inderdaad wel een pijltje. :+
Ik denk dat ik hem toch wel zo blijf gebruiken, ik heb er nooit problemen mee gehad en vind het er ook wel iets mooier en logischer uitzien.

Hij hoort andersom, dus de uitsparing naar de ruiter toe. Dit om zenuwpunten te ontwijken. Hoofdstel is gemaakt om zenuwen te ontwijken in het hoofd.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:57

MarChak schreef:
Gebruiken jullie de bijgeleverde frontriem of toch vervangen door een andere? Want ik bedacht me dat de meeste frontriemen een bredere sleuf hebben waar een standaard kopstuk door past, maar bij de Micklem is het stuk leer daar een stuk smaller, waardoor een gewone frontriem te laag kan zakken (tenzij hij precies op de gespen blijft hangen).

Ik heb een frontriem van Fjord Ukie. De lusjes heeft ze speciaal kleiner gemaakt zodat ie goed blijft zitten :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:37

neusringetje is gisteren bij mij door het leer heen gescheurd... -O-
paard ging op de longe staan toen 'ie per ongeluk een stap naar voren deed terwijl ik de longe aan het oppakken was, het was maar een heel klein tikje met z'n hoofd omhoog maar genoeg om het leer te doen scheuren...

maar op zoek naar iemand die dat nog kan maken...

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:38

MarChak schreef:

Ik gebruik ook een andere frontriem want deze van de competition is te groot en staat dus af. het wil prima met een andere. gewoon even kijken of die op de juiste plek is als je het hoofdstel om hebt gedaan.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:05

Ik gebruik ook een andere frontriem. Gewoon een frontriem van HKM, past prima.

Nouvel, oei dat klinkt niet best! Kan je niet langs de schoenmaker? En hopen dat die het kan repareren?
Zal wel een zwakke plek blijven denk ik als het gerepareerd kan worden.

@ Paars, de leren tussenstukjes zitten op dezeldde plek als de nylon tussenstukjes die ik op de foto in het rood omcirkeld had!

@ Nobel ik had het ook bijna op wedstrijd gehad, gelukkig kwam ik er tijdig achter dat het wat losser ging raken, dus ander hoofdstel meegenomen op wedstrijd. Paar dagen later niet meer bij stil gestaan en gewoon in de springles gebruikt, en poef! Hoofdstel kapot! Die was dus gegarandeerd tijdens wedstrijd kapot gegaan en dan had ik geen reserve mee!

@ Cambiar, dank voor je uitleg! Mijn schoenmaker stelde dat ook al voor, maar wilde het eerst nog met de machine doen (de vorige keer). Nu ik dus weer terug ga om dit stuk weer te laten repareren, laat ik het hem inderdaad met de hand doen met sterk draad! Hopelijk houdt het dan wat beter! Zal wel minder te houden hebben, omdat ik voorlopig met de competition blijf rijden.
Met springen gebruik ik tegenwoordig wel weer mijn oude hoofdstel, omdat hij daar alleen druk in de mond heeft ipv mond en neus, en is hij veel makkelijker terug te rijden.
Ik geef een ophouding en kan weer loslaten omdat hij gelijk reageert. Met multi was ik meer geneigd om vast te houden, omdat hij daar niet op terug kwam.

Maar in alle andere gevallen rijd ik lekker met de multi/competition! Daar loopt hij veel fijner op!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:52

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:23

Ik heb ook een andere frontriem. Speciaal voor mij gemaakt. Was een cadeau van een vriendin.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:12

Agradi heeft nu een nog leukere aanbieding Micklem Bridle zie ik net :) voor degenen die 'm nog niet hebben...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:45

Nouvel schreef:
neusringetje is gisteren bij mij door het leer heen gescheurd... -O-
paard ging op de longe staan toen 'ie per ongeluk een stap naar voren deed terwijl ik de longe aan het oppakken was, het was maar een heel klein tikje met z'n hoofd omhoog maar genoeg om het leer te doen scheuren...

maar op zoek naar iemand die dat nog kan maken...

Als jij de verzendkosten betaalt wil ik het best wel naaien hoor ;-)

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:47

Kun je met de Competition ook bitloos rijden?
Zitten daar ook extra riempjes bij?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:48

Nee met de competition kun je niet bitloos rijden.
Dat is nu juist het verschil tussen de multi en de competition

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:20

Ze zijn aan de deur geweest... Ipv dat ze dan bij de buren afgeven.. Nee ze komen morgen weer.. Uuh ja maar dan ben ik er ook niet... Dit haat ik, wil hem hebben...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:13

ooh dat is vervelend zeg! Kan je geen briefje op je deur plakken met pakketje graag afgeven bij de buren? oid?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:15

Ja ga ik denk ik wel doen, maar normaal doen ze dat dus automatisch. Dhl blijkbaar niet... :P

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:29

lijkt mij ook wel wat de multi ik wil ook bitloos proberen aangezien dat ook wil hiermee!

welke maat zou ik nemen aangezien ze wat kleiner vallen ziezo is 175 maar geen onnodig groot hoofd geloof ik de kieffer full valt hem bv erg ruim

moet ik de full hebben of de xfull wat denken jullie foto in profiel

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:02

Als full van kieffer groot is kun je een cob of full nemen van Micklem.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:31

zit er ook verschil in het leder wbt de multi en competition?
ik twijfel ik wil eingelijk ook bitloos proberen

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:51

Ik heb de Multi Bridle van Topreiter voor mijn IJslander, ik weet alleen niet hoe ik hem bitloos kan gebruiken met mijn eigen teugels.
Weten jullie dat?
Ik heb de 4 losse riempjes eraf gehaald.