Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Petrichor schreef:Ho rustig mensen, ik zeg niet dat dit zadel het niet waard is want dat is hij zeker wel!! Maar mensen willen nu eenmaal niet zoveel geld uitgeven, ik merk met boomloos echt dat bedragen van 5 a 600 euro snel gaan.
Wil dus niet zeggen dat dit zadel voor dit type zadel te duur is maar gewoon dat het voor veel mensen te veel geld is.
Achterom schreef:Petrichor schreef:Ho rustig mensen, ik zeg niet dat dit zadel het niet waard is want dat is hij zeker wel!! Maar mensen willen nu eenmaal niet zoveel geld uitgeven, ik merk met boomloos echt dat bedragen van 5 a 600 euro snel gaan.
Wil dus niet zeggen dat dit zadel voor dit type zadel te duur is maar gewoon dat het voor veel mensen te veel geld is.
Onzin. Een paard kost gewoon geld, en als je dan kiest voor een duur zadel, tja, dan moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ga dan voor een kwalitatief minder zadel, dan betaal je ook minder.
Buitenzinnig schreef:Ik meen mij te herinneren dat iemand hier een keer vroeg of een Buttera als bbp ook geschikt was om mee te springen, weet niet meer wie, maar Villa en ik hebben het samen even ondervonden.
En het ging goed! Ik had er goed steun aan, de voorkant prikte niet in mijn buik, ik voelde hem niet.
Villa is een pietlut wb. zadels, en hij is niet een goede springer. Als iets hem niet zint dan doet hij het ook niet.
Hij vond het geweldig!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Lisa_WB schreef:Begint toch wel steeds meer te kriebelen om weer terug naar boomloos te gaan, maar jeetje wat een keuze. Ik zie deze op marktplaats staan, weet iemand welk model dit is? en tot welke broekmaat gaat de normale Ghost maat?
[ [url=m/Ux0tYw.png]Afbeelding[/url] ]
Buitenzinnig schreef:Lisa_WB schreef:Begint toch wel steeds meer te kriebelen om weer terug naar boomloos te gaan, maar jeetje wat een keuze. Ik zie deze op marktplaats staan, weet iemand welk model dit is? en tot welke broekmaat gaat de normale Ghost maat?
[ [url=m/Ux0tYw.png]Afbeelding[/url] ]
Dit is een Roma, de normale maat gaat ongeveer tm broekmaat 46. Het is ook afhankelijk van je bouw.
De Veneto heeft iets meer effectieve zitruimte omdat de wrong schuiner is geplaatst en iets verder naar voren tov de Roma.
Dat kan het gevoel geven dat je net wat meer ruimte hebt.
Soms passen mensen net aan in een roma piccolo, maar zit de Veneto piccolo precies goed, omdat die net wat ruimer is door de wrong positie.
Lisa_WB schreef:Ik wil sowieso eerst wat zadels testen voor ik het koop, maar vond dit een erg mooi model dus vandaar de vraag. Ik ben zelf 1.62 met korte bovenbenen, heb wel weer een wat grotere billen maar qua zadel heb ik nu een 17 inch tekna springzadel, dus ik vermoed dat de normale maat dan wel goed is. Enige waar ik nu tegenaan loop ook met het testen (wil graag een testzadel hebben voor meerdere dagen, niet alleen 1 sessie) is de wat langere zweetbladen, omdat ik daar vaak mee in de knoop kom met normale dressuur zadels. Alleen bij Ghost vind ik de versies met de korte bladen weer een beetje 'eng' omdat mijn paard af en toe wat rare sprongen maakt en ben dan bang dat ik de stabiliteit verlies...