[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:46

Als je toch al een dergelijk ruim budget hebt, dan heb je met een nieuw zadel wel weer het voordeel dat je kan passen, garantie hebt etc etc. Dus wat dat betreft smaak ik het wel, ik geef daar zelf ook graag iets extra's voor uit.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:05

Die Freemax Cow van Paddraigh is voor mij interessant. De reden waarom ik er nog niet op "hap" heeft niet zozeer met de prijsstelling te maken, dat is omdat ik geen idee heb of het zadel mijn paard past en of het voor mij lekker zit. Ik ben in afwachting van een zadelpas-sessie bij Ella, daar hoop ik te leren welk boomloos zadel voor mij en mijn paard het fijnste is. De Freemax maakt zeker kans en als dat de fijnste blijkt te zijn, kan het zo zijn dat ik contact opneem met Paddraigh. Ik zie liever de cognac-kleur, maar voor een leuk prijsverschil tov nieuw vind ik choco zo gek nog niet.
Laatst bijgewerkt door Dees op 05-05-20 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:05

Ho rustig mensen, ik zeg niet dat dit zadel het niet waard is want dat is hij zeker wel!! Maar mensen willen nu eenmaal niet zoveel geld uitgeven, ik merk met boomloos echt dat bedragen van 5 a 600 euro snel gaan.

Wil dus niet zeggen dat dit zadel voor dit type zadel te duur is maar gewoon dat het voor veel mensen te veel geld is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:08

Petrichor schreef:
Ho rustig mensen, ik zeg niet dat dit zadel het niet waard is want dat is hij zeker wel!! Maar mensen willen nu eenmaal niet zoveel geld uitgeven, ik merk met boomloos echt dat bedragen van 5 a 600 euro snel gaan.

Wil dus niet zeggen dat dit zadel voor dit type zadel te duur is maar gewoon dat het voor veel mensen te veel geld is.

Onzin. Een paard kost gewoon geld, en als je dan kiest voor een duur zadel, tja, dan moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ga dan voor een kwalitatief minder zadel, dan betaal je ook minder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:11

Vaak is het zadel een 'restpost', zeker bij westernzadels. Temeer omdat veel mensen western rijden met een niet-QPA en een kwalitatief goed zadel dan soms duurder is dan het paard.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:12

Afbeelding

Helemaal blij met mijn (tweedehands) bruine Barefoot London! :)
Wordt gebruikt voor mijn jonge paard, maar mijn Fries loopt er ook fijn onder :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:01

Ik meen mij te herinneren dat iemand hier een keer vroeg of een Buttera als bbp ook geschikt was om mee te springen, weet niet meer wie, maar Villa en ik hebben het samen even ondervonden.
En het ging goed! Ik had er goed steun aan, de voorkant prikte niet in mijn buik, ik voelde hem niet.
Villa is een pietlut wb. zadels, en hij is niet een goede springer. Als iets hem niet zint dan doet hij het ook niet.
Hij vond het geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:06

Achterom schreef:
Petrichor schreef:

Onzin. Een paard kost gewoon geld, en als je dan kiest voor een duur zadel, tja, dan moet je niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ga dan voor een kwalitatief minder zadel, dan betaal je ook minder.

En dat is dan precies wat veel mensen doen, die gaan dan voor een goedkoper zadel die ook doet wat moet.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:03

Buitenzinnig schreef:
Ik meen mij te herinneren dat iemand hier een keer vroeg of een Buttera als bbp ook geschikt was om mee te springen, weet niet meer wie, maar Villa en ik hebben het samen even ondervonden.
En het ging goed! Ik had er goed steun aan, de voorkant prikte niet in mijn buik, ik voelde hem niet.
Villa is een pietlut wb. zadels, en hij is niet een goede springer. Als iets hem niet zint dan doet hij het ook niet.
Hij vond het geweldig!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vind de buttera zo'n onwijs gaaf zadel(bbpad) ben benieuwd hoe die zit straks. Al komt ie bij op een ghost basis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:06

Mayflower_ schreef:
[ [url=m/4IqaxG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal blij met mijn (tweedehands) bruine Barefoot London! :)
Wordt gebruikt voor mijn jonge paard, maar mijn Fries loopt er ook fijn onder :D

Wat staat hij goed! Ziet er goed uit :D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:24

Nala ik zou eerst een zadel testen voor je er 1 koopt. Een ghost zonder wrongen zit heel anders dan 1 met. De meeste mensen hebben liever met. Een zadel huren is niet zo duur en kan nu gewoon volgens mij?

Mooi die london!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:32

Zadel huren kan inderdaad gewoon. :j Heb ik kortgeleden ook nog gedaan.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 16:56

Begint toch wel steeds meer te kriebelen om weer terug naar boomloos te gaan, maar jeetje wat een keuze. Ik zie deze op marktplaats staan, weet iemand welk model dit is? en tot welke broekmaat gaat de normale Ghost maat?

Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:02

Dat is de Ghost Roma in normale/standaard maat. Broekmaat weet ik zo niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:28

Zadels schrijven gewoon snel af, harder dan je zou willen. Maar moet zeggen ik zie ook zadels te koop staan die er gewoon niet meer uitzien en waar nog best wat geld voor gevraagd wordt, waarbij ik denk, ik zou ze in die staat niet eens meer durven te verkopen

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:13

Weet iemand of de pommels met de kleurtjes van Barefoot, de nieuwere dus, ook in de oudere zadels passen?
Zou gaan om een zadel uit 2011

DaantjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:48

Hoi hoi, ik heb al gegoogled tot ik een ons weeg maar kom er niet uit. Wie kan me helpen? Ik heb een tweedehands barefoot cheyenne (zonder vps) en vraag me af of ik de drukverdeling kan verbeteren met andere inlages? En er hier misschien mensen die eerst zonder en nu met vps rijden en mij kunnen vertellen welk verschil zij ervaren? Want anders is het misschien slimmer om gewoon te gaan sparen...

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:54

Nala schreef:
Dat is de Ghost Roma in normale/standaard maat. Broekmaat weet ik zo niet.

Standaard kan vanaf broekmaat 38, hangt van je bouw af

DaantjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:01

Muze schreef:
Weet iemand of de pommels met de kleurtjes van Barefoot, de nieuwere dus, ook in de oudere zadels passen?

Geen idee maar ik volg even mee!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:24

Muze schreef:

Ja hoor dit kan! Heb ik vandaag nog gedaan :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:40

Lisa_WB schreef:
Begint toch wel steeds meer te kriebelen om weer terug naar boomloos te gaan, maar jeetje wat een keuze. Ik zie deze op marktplaats staan, weet iemand welk model dit is? en tot welke broekmaat gaat de normale Ghost maat?

[ [url=m/Ux0tYw.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is een Roma, de normale maat gaat ongeveer tm broekmaat 46. Het is ook afhankelijk van je bouw.
De Veneto heeft iets meer effectieve zitruimte omdat de wrong schuiner is geplaatst en iets verder naar voren tov de Roma.
Dat kan het gevoel geven dat je net wat meer ruimte hebt.

Soms passen mensen net aan in een roma piccolo, maar zit de Veneto piccolo precies goed, omdat die net wat ruimer is door de wrong positie.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:22

Buitenzinnig schreef:
Lisa_WB schreef:

[ [url=m/Ux0tYw.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is een Roma, de normale maat gaat ongeveer tm broekmaat 46. Het is ook afhankelijk van je bouw.
De Veneto heeft iets meer effectieve zitruimte omdat de wrong schuiner is geplaatst en iets verder naar voren tov de Roma.
Dat kan het gevoel geven dat je net wat meer ruimte hebt.

Soms passen mensen net aan in een roma piccolo, maar zit de Veneto piccolo precies goed, omdat die net wat ruimer is door de wrong positie.

Het ligt ook aan je voorkeuren. Ik heb de Veneto getest maar omdat de blokken schuiner geplaatst waren, prikten ze elke keer in mijn bovenbenen bij het lichtrijden. Met de Roma heb ik daar helemaal geen last van en ben nog steeds heel gelukkig met mijn zadel!

Zou je het tweedehandszadel mogen testen bij/van de verkoper, denk je?

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:52

Ik wil sowieso eerst wat zadels testen voor ik het koop, maar vond dit een erg mooi model dus vandaar de vraag :). Ik ben zelf 1.62 met korte bovenbenen, heb wel weer een wat grotere billen maar qua zadel heb ik nu een 17 inch tekna springzadel, dus ik vermoed dat de normale maat dan wel goed is. Enige waar ik nu tegenaan loop ook met het testen (wil graag een testzadel hebben voor meerdere dagen, niet alleen 1 sessie) is de wat langere zweetbladen, omdat ik daar vaak mee in de knoop kom met normale dressuur zadels. Alleen bij Ghost vind ik de versies met de korte bladen weer een beetje 'eng' omdat mijn paard af en toe wat rare sprongen maakt en ben dan bang dat ik de stabiliteit verlies...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:00

Mayflower_ schreef:
Muze schreef:

Ja hoor dit kan! Heb ik vandaag nog gedaan :D

Ok ik dacht dat er namelijk verschil tussen die pommels was

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:38

Lisa_WB schreef:
Ik wil sowieso eerst wat zadels testen voor ik het koop, maar vond dit een erg mooi model dus vandaar de vraag :). Ik ben zelf 1.62 met korte bovenbenen, heb wel weer een wat grotere billen maar qua zadel heb ik nu een 17 inch tekna springzadel, dus ik vermoed dat de normale maat dan wel goed is. Enige waar ik nu tegenaan loop ook met het testen (wil graag een testzadel hebben voor meerdere dagen, niet alleen 1 sessie) is de wat langere zweetbladen, omdat ik daar vaak mee in de knoop kom met normale dressuur zadels. Alleen bij Ghost vind ik de versies met de korte bladen weer een beetje 'eng' omdat mijn paard af en toe wat rare sprongen maakt en ben dan bang dat ik de stabiliteit verlies...

Je kunt zowel een roma als een veneto testen via onder andere mij. Je kunt heel gemakkelijk zelf de zittingen wisselen