Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
hoefijzer schreef:Zal ik eens proberen Kwetal. Ik heb wel alle omstandigheden tegen en daar ben ik me ook zeker bewust van. Mijn paard valt begin winter enorm in in de bespiering (door een medische probleem) waardoor hij extra een badkuip rug krijgt. In combinatie met een echt frisky volbloed karakter wat op frisse dagen extra heen en weer schietend en dribbelend gedrag veroorzaakt en een slechte dragende houding. Plus dat hij veel gevoeliger reageert op verschuiving van het zadel dan normaal.
Dat ligt dus niet zozeer aan het zadel danwel aan het paard. Veel onbelast trainen is hierbij de beste oplossing. Maar het zou ook lekker zijn een oplossing te vinden waarmee we soms nog even de benen kunnen strekken in het bos.
_Dominique schreef:Ik zoek trouwens even advies mbt maat 1 of maat 2 zadel.
Wil via Horse Top Shop een testzadel proberen maar ik weet niet welke maat ik nodig heb. Persoonlijk denk ik een maat 1 (broekmaat 36 heb ik) en pony heeft een vrij korte rug. Maar las het een en ander over een opgesloten en krap gevoel in maat 1? Maar is maat 2 dan niet straks veel te lang voor mijn paard? Of is het verstandig om beide maten te proberen?
Femek2902 schreef:Nee, een gewone. De foto heb ik gejat van Jennyxx.