Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:41

Ik had altijd al de multi, maar door de actie bij de paardendrogist waar Patt ons op wees, heb ik nu de competition erbij gekocht! Kon hem echt niet laten liggen! Scheelt toch enorm veel met de originele prijs waari k hem vaak voor op internet zag staan (184 euro).
Heb hem gister besteld, en vandaag binnen gekregen! Supersnelle service! Gelijk vandaag in elkaar gezet en gepast en hij past perfect.
Ik zie wel echt het verschil met de multi. Het leer is veel fijner en soepeler en sterker.Beter gestikte naadjes en leren tussenstukjes ipv nylon.
Ben er blij mee! zondag uitproberen. Morgen krijgt hij vrij ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:57

Zinzi_jewel schreef:
Ik heb een chocolade bruine Micklem. En heb de frontriem in zwart leder evenals mijn teugels. Zo matcht het altijd samen ;-)

Heb je misschien een foto? Ben wel benieuwd hoe dat staat?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:23

Goldie schreef:
Welk maat zouden jullie nemen voor een paard van 1,68, gewoon standaard full? (past van de andere hoofdstellen prima, alles in het midden). Twijfel nu nog tussen zwart of bruin. Heb nu alles zwart, maar raak waarschijnlijk aan een nieuw springzadel en dan wordt deze bruin, maar dressuurzadel is wel weer zwart :')

Zeker maat full nemen. Kleur kan ik je niet mee helpen dat is jouw smaak :D

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:33

sem722 schreef:
Laten we nu nog een Cob hebben liggen....en laat die nou geweldig passen! ( tenminste dat denk ik, mochten mensen er aan andere mening over hebben dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hij kan wel maar als je de gelegenheid hebt zou je ook nog eens een full kunnen passen. De frontriem vindt ik in ieder geval wel te krap ogen.

Succes!

sorayafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:22

Ik heb dus nu zowel de multi als de competition besteld bij agradi de competition met 30% korting en de multi 20% ik had het berichtje van de paarden drogist te laat gelezen dus ik krijg ze begin augustus binnen weten jullie toevallig wanneer dat ongeveer zal zijn toevallig ik heb 4tm 8 augustus een wedstrijd week en hoop ze dan binnen te hebben maar ik ben bby dat dat hem niet gaat worden of wel :p

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:29

sorayafel schreef:
Ik heb dus nu zowel de multi als de competition besteld bij agradi de competition met 30% korting en de multi 20% ik had het berichtje van de paarden drogist te laat gelezen dus ik krijg ze begin augustus binnen weten jullie toevallig wanneer dat ongeveer zal zijn toevallig ik heb 4tm 8 augustus een wedstrijd week en hoop ze dan binnen te hebben maar ik ben bby dat dat hem niet gaat worden of wel :p

ik had hem deze maand besteld, stond ook medio aug bij maar ik had hem na een paar dagen al binnen dus je kunt geluk hebben :)

sorayafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:52

Ohh spannend! Ik hoop hem snel binnen te hebben

sorayafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:50

Ik heb nog een vraagje ik heb laatst de multi van een stal genoot gepast bitloos "kingekruist" zegmaar nou weet ik wel hoe je dat leertje vast maakt door de ringetjes heen maar wat doe je dan met het onderste gedeelte van je neusriem want het bitloze stuitje komt daar precies op te liggen en dat lijkt me niet fijn ik heb wat fotos opgezocht maar daar lijkt het onderste riempje van de neusriem onzichtbaar? Ik.hoop dat jullie een antwoord hebben en mijn vage uitleg nog een beetje volgen haha

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:50

Ik heb de zwarte competition gisteren besteld bij paardendrogist en vanmorgen al in huis!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:17

Niqui schreef:
Onze pony krijgt een beetje een kale plek op haar neus van het hoofdstel. Zijn er meer die dat hebben gehad?

Ik heb er ook een bontje omheen. Heb het ringetje meteen eraf gesloopt omdat ik toch alleen maar mee rij. Vond de kleur mooi, vandaar gekozen voor de bruine Multi (heb 'm al 2 jaar). Mijn vorige lesjuf ging er een keer opzitten toen er wat issues waren met sturen...toen is zijn neus stuk gegaan (schaafplekje). Er zit op de plek van het ringetje toch een soort van verdikking, daar loopt het stiksel niet door vanwege dat tunneltje voor het ringetje en ik denk dat het daardoor komt. Sindsdien een bontje erom gedaan en nooit meer een probleem geweest.
Misschien dat ik toch een keer voor de zwarte competition ga. Als dat leer beter is?

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:40

Ik heb sinds kort de bruine competition, en ben er echt super tevreden over!
Mijn paard is een enorme zeikerd met alles wat om z'n hoofd zit, maar met dit hoofdstel is hij al een stuk rustiger met z'n koppie.
Ook hangt hij in het parcours niet meer in m'n teugels, dus ik ben helemaal blij met m'n hoofdstel :)

Afbeelding

Ben nog wel opzoek naar een blingbling frontriem, dus als je nog iets weet in die kleur hoor ik het graag :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:25

Ik heb gisteravond de bruine competition besteld. Hoop hem morgen binnen te krijgen. Ben benieuwd hoe ze er mee loopt :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:30

ik heb vandaag de competition uitgeprobeerd!
Had de multi al een aantal jaar. Daar liep mijn paard ook super mee! Hier ging toch elke keer de neusriem kapot, die stiksels van de flapjes lieten los. Uiteindelijk de actie gezien van de paardendrogist en de competition besteld.De competition had ook dubbele stiksels bij die flapjes en zag er ook degelijker uit. Dus gok gewaagd. Reed intussen alweer 2 weken met mijn "gewone" hoofdstel met aansnoer neusriem, omdat ik nog geen tijd gehad had om de multi naar de schoenmaker te brengen.
Paard vond mn gewone hoofdstel maar niks, teveel druk op andere plekken dan de multi. Dit uitte hij in onrustig zwaaien met zijn hoofd, onstabiele hoofd/halshouding, terug lopen, niet vooruit willen.
Vandaag de competition ingedaan, en hij liep gelijk vanaf het begin alweer stabiel in zijn aanleuning! Zoveel fijner te rijden!
Bijzonder hoeveel effect een ander hoofdstel kan hebben....
De multi laat ik nog wel repareren bij de schoenmaker, maar voorlopig kan ik de competition gebruiken!

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:54

Ik ben inmiddels ook een paar maanden in bezit van een mickle en nog steeds super tevreden! :)

Alleen wat ik me afvraag, bij marshmallow zie dat het deel tussen de oren, het uitgesneden stuk naar achteren zit en het rechte stuk tegen de oren. Hoort dit? Of hoort juist het uitgesneden tegen de oren aan te zitten? Dit heb ik namelijk altijd...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:55

Op het kopstuk zelf zie je een pijltje staan met "front" erbij getypt. Dus je moet even goed naar je hoofdstel kijken. Het pijltje moet naar voren wijzen!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:15

@Josieee; ik vond het kopstuk andersom ook logischer, maar op het hoofdstel zelf, en op de site van micklem staat dat hij op deze manier moet.
Zal vast een reden hebben, dus heb hem maar op die manier gedaan ;p

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:29

Er is een serie Micklems waarbij het kopstuk verkeerd geponst is, daarbij staat front met pijltje dus naar achter toe.
Het brede deel moet naar achter wijzen (naar de ruiter toe).

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:48

zoals op de foto van marshmellow dus?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:56

@itsmi, inderdaad!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:01

Dan zijn mijn hoofdstellen goed bedrukt :P

Wel slordig verkeerd geponste kopstukken!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:02

itsmi schreef:
Hier ging toch elke keer de neusriem kapot, die stiksels van de flapjes lieten los.
Wat bedoel je met 'flapjes'?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:23

die flapjes die tussen de stiksels van de neusriem zitten gestikt, waar het ringetje aanvast zit van de riem die onder de neus door gaat zeg maar. Snap je?
Dit zeg maar:
Afbeelding
Stiksels lieten los op dat punt, waardoor dat stukje nylon wat aan het ringetje vast zit los kwam van het hoofdstel, en dus de neusriem kapot is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:04

Misschien toch eens aan de fabrikant doorgeven? Misschien vergoeden ze nog iets?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 05:42

Daar is hij al te oud voor denk ik.
En kost 3 euro bij de schoenmaker dus de kosten zijn het niet. Maar daarom ben ik wel nu voor die aanbieding van de competition gegaan. Die is op dat punt dubbel en in kruisvorm gestikt. Flapjes zijn ook van leer ipv nylon. Dus zit iets steviger en sterker in elkaar....

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:04

Myca schreef:
Er is een serie Micklems waarbij het kopstuk verkeerd geponst is, daarbij staat front met pijltje dus naar achter toe.
Het brede deel moet naar achter wijzen (naar de ruiter toe).

klopt bij de mijne is die verkeerd geponst.