Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Daphneeeej schreef:Jennyxx: Heather moffet heeft aangegeven dat mocht de breedste kopijzer van de flexee kopijzers niet breed genoeg gaan dat de wintec wide kopijzers ook schijnen te passen. Ik heb zelf wel de flexee in gebruik maar kom met mijn paard nog net niet aan het breedste kopijzer dat er bij zit. De flexee heeft vaste kussens zoals je ook ziet bij normale boomzadels.
Citaat:De Ghost reedt ik wel met hd-inlages, wat wellicht ook meer druk geeft. Maar ik kon als het ware de kussens niet wijd genoeg zetten om het gebied rond de schoft vrij te houden. Dan moeten de kussens aan de voorkant wel 20 cm uit elkaar (ik zeg maar wat, heb ik niet gemeten, maar iig zo ver dat het zadel instort). De voorkant van de hd-inlages veroorzaakte destijds witte haren.
Citaat:Misschien zou een singelophanging die meer naar achteren is wel helpen inderdaad. Als moet ik dan wel een goede banaansingel voor hem vinden. Destijds had ik er 2 getest, maar daarvan kwam de voorkant (zeg maar "tussen de voorbenen") los van de buik en de achter rand sneed in de buik. De singelgroove ligt wel vrij vooraan. Dus ik weet niet of het überhaupt werkt.
Jennyxx schreef:De haren zijn helaas niet alleen een beetje omgebogen. Er heeft flink wat druk op gestaan/gesnedenKwetal schreef:Jennyxx schreef:Het liefst zou ik een kopijzer in de Ghost zettenMaar of dat zou helpen..
Dat kan, maar is bedoeld voor hele smalle paarden met een hoge schoft
Wat ik bij jou eerder zou doen is de voorste ring van de singelstoten een stukje naar achteren laten zetten.
Maar ik snap het probleem niet zo goed - de Ghost ligt op veel bredere paarden dan jouw IJslander??? Zonder problemen......
Dat kan inderdaad ook misschien het probleem zijn bij de Lexington. De voorste singelstoot zit vrij ver naar voren, waardoor de boel daar strakker wordt getrokken. Mijn paard moet eigenlijk geen voorsingel hebben.
De Ghost reedt ik wel met hd-inlages, wat wellicht ook meer druk geeft. Maar ik kon als het ware de kussens niet wijd genoeg zetten om het gebied rond de schoft vrij te houden. Dan moeten de kussens aan de voorkant wel 20 cm uit elkaar (ik zeg maar wat, heb ik niet gemeten, maar iig zo ver dat het zadel instort). De voorkant van de hd-inlages veroorzaakte destijds witte haren.
Misschien zou een singelophanging die meer naar achteren is wel helpen inderdaad. Als moet ik dan wel een goede banaansingel voor hem vinden. Destijds had ik er 2 getest, maar daarvan kwam de voorkant (zeg maar "tussen de voorbenen") los van de buik en de achter rand sneed in de buik. De singelgroove ligt wel vrij vooraan. Dus ik weet niet of het überhaupt werkt.
Kitty_ schreef:pmarena schreef:Een lieveheersbeestjes-pad hier boven, wat leuk
Dat zwarte is klittenbandmaar vind lieveheersbeestjes-pad eigenlijk ook wel leuk klinken
missanita84 schreef:mijn nieuwe pad !
ook ik wacht op de nieuwe kleuren van kifra
alleen begreep ik van kitty dat de modellen meer richting de engel pads gingen tijdens equiday,
niet zoals de nu westernpads, correct me iff i,m wrong kitty
[ [url=m/EMkqIp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qh13Pq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kan je per PB een foto van het nieuwe model toesturen
Dyonne schreef:Jenny, waarom is een Ghost niets? Hier ligt een Ghost op mijn superbrede merrie, die is echt plat op de rug. Ruim 110 graden gemeten. Ik heb geen extreem dikke inlages, want dan heb je echt torentje.
Echt ideaal is het misschien niet, maar voor nu wel even prima oplossing.
[ [url=m/ZmA4FW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier beugels ook aan de achterste trouwens.
Runa, ziet er mooi uit.