Leuk Kitty, heb je ook enig idee wat de seatsaver moet gaan kosten? N.a.v. Raya00 haar ervaring was ik namelijk van plan die van BF aan te schaffen maar als die van jou goedkoper is dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk haha!
Ons nieuwe zadel (JstAdjust) eindelijk getest gisteren. Het bleef liggen!
Mijn zusje 'klaagde' wel over paard weinig voelen en dat ze zo veerde, zeker in galop. Gekscherend dat ze zeeziek werd. Maar zat wel weer lekker zacht. En maat 1 past gewoon erg mooi voor haar Het zadel was vrolijk (en vrij luid) aan het kraken Maar komt wel goed, moet/mag nog een heel stuk vormen ook! Pony maakte zich heerlijk bolletjes (onze vakterm voor over de rug, buikspieren er bij en ruiter correct dragen). Hij leek er wel blij mee. Zelfs al moet er wss een grotere pommel in. Bij de andere zadels zat er minder vps (of geen vps) waardoor een M pommel wel paste. De zweetafdruk was prachtig, nog nooit zo egaal gezien. Wel iets droger onder de pommel (zie hierboven). Had er onze HAF pad onder, met de originele zachte inlages die daar bij horen. De HAF is erg makkelijk met dit warme weer, daar kan na het rijden zo de tuinslang op en dan is het ding ook weer snel droog. Met schaap durf ik dat niet al te vaak. Pony heeft ook niet veel extra ruggegraatvrijheid nodig, zit erg mooi in de bespiering en is natuurlijk beetje haflinger-achtig gebouwd. Zou waarschijnlijk ook nog goed kunnen gaan met gewoon dekje of pad. Eigenlijk eens een keer proberen, bedenk ik me... we merken het snel genoeg.
De nieuwe stijgbeugels van Barefoot (die alu met gedraaide ophanging en breed voetbed) gaan helaas weer de verkoop in. Ze hebben niet zo veel profiel, mijn zusje vond ze met haar rubber jodphurs te glad. En ze zag geen voordeel van het bredere voetbed. Zal per persoon verschillen.
Maar al met al erg blij
Foto's komen wel, maar heb de SD kaart nog vol staan En bovendien is er van het rijden niet veel te zien behalve een pony met vliegenuitrijdeken.
Op stal had ik net het zadel er op, nog zonder seatsaver. Vraagt de stalbaas, wijzend op seat: wat is dat dan? ''De zitting'' ''Maar je hebt daar het zadel toch al?'' Haha best wel grappig als mensen alleen traditionele dressuurzadels gewend zijn!
Heeft iemand een idee wat op de moment de levertijd is van een ghost. Ik wacht al maanden op nieuw kussens van een ander merk en ik heb na 6 maanden wachten besloten om er vanaf te zien. In het najaar de Firezen gepast en heel tevreden, maar toen besloten om mijn huidige zadel dus aan te passen. Nu heb leen kussens onder mijn zadel, maar die moeten dus ook terug nu ik van de koop af zie. Volgende week heb ik al een Working Equtation Clinic! Zonder zadel zie ik dat niet zitten Ik baal echt enorm en overweeg om nu toch de ghost te bestellen. Nu weet ik wel dat een week niet gaat lukken, maar vragen kan altijd
Buitenzinnig
Geplaatst: 05-07-15 10:47
Een week gaat inderdaad niet lukken. Ik heb wel een Quevis met bruin nubuck zitting en rest bruin vetleer op voorraad. Of een testzadel, zorgen dat die er tijdens je WE clinic is? Voor de WE lijkt het mij handiger om lange zweetbladen te hebben en een Firenze (doe zelf ook WE).
Normaliter is de levertijd ongeveer 6 weken, als er niet van alles op is aan leer, wat helaas laatst het geval was, wat de levertijd nogal langer maakte..
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 05-07-15 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Testzadel is zeker een uitkomst! Dan kan ik ook nog even de roma uitproberen denk ik? die had ik de vorige keer er niet bij. Stalgenootje heeft die wel erbij gehad en zegt dat ik die echt nog even moet proberen. 6 weken geen probleem/ 6 maanden wel probleem Hoe vraag ik een testzadel aan? zonder de website?
Wie rijdt er hier met grandeur fellsattel ?? Wel gezocht hier maar berichten allemaal paar mnd geleden Merrie is 6 weken geleden bevallen van een knap meisje . Wil haar kalm weer wat gaan oppakken . Reed haar een keer zadelloos omdat huidige zadel niet lekker past nu . Ze pakte zadelloos zo fijn en ontspannen aan dat ik voor een fellsattel wil gaan ... Jaren geleden noodgedwongen tijdje met een simpel bareback padje gereden maar wil voor langere termijn wat meer bescherming voor haar rug ... Zal als alle bespiering weer oke is wel t Boomzadel laten aanpassen weer . Zou t dus erg fijn vinden als iemand ervaring met fellsattel ( Barock ?) zou willen Delen evt met foto
Daphneeeej
Geplaatst: 05-07-15 23:26
Ik rijdt met een Grandeur wat wil je weten? Ik ben er iig super blij mee! (fijner dan de christ)
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 06-07-15 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb een barefoot fellsattel voor erbij, zit heerlijk en veel steun. Ik gebruik hem niet heel vaak dus ik kan niet zeggen hoe hij is als je hem intensief gebruikt.
Ik wil een nieuwe singel, omdat ik alleen maar kortjes heb. Wat is over het algemeen een goede singel? Elastisch of niet, en welk model... Er zijn niet echt problemen qua schuiven maar ik wil gewoon een langere. Het is voor een groot paard met een barefoot cheyenne, en binnenkort waarschijnlijk een ghost erbij.
Vind op de een of andere manier die zwarte ook wat minder ogen dat de creme, geen idee waarom De Ghost pads op de facebookpagina zien er ook goed uit trouwens! Beter dan die ribbeldingen Leuk ook om te zien dat Ghost zo hard bezig is met verbetering en ontwikkeling en zoveel verschillende mogelijkheden geeft.
pmarena
Geplaatst: 06-07-15 11:37
Ik heb hier trouwens een witte zadelvormige en een roze western Kifra pad liggen, hoop er vandaag of morgen aan toe te komen om die op de foto te zetten onder alle modellen Barefoot
En oja, er is nu ook een bruine versie van de Physio Ride-on-Pad aan het assortiment toegevoegd
pleiada
Geplaatst: 06-07-15 11:59
Kwetal schreef:
[ [url=m/vaYMWq.jpg]Afbeelding[/url] ] Is dit ook leuk?
Die vind ik echt erg mooi!Jammer dat ik die van mij zwart leer is met wollen zitting,vind dit eigenlijk mooier!