[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:30

Blijheid schreef:
Oh enne, nu we toch HK zijn, fijne Valentijnsdag allemaal ;)

[ Afbeelding ]

Geweldig. _O-

Mirijam ik heb weer een Cheyenne en heb het echt gemist. :j

Moet eigen zeggen dat voor het buitenrijden heb ik eigenlijk het liefst zo min mogelijk zadel bij mijn benen. En ben daarom ook zo verzot op een westernzadel voor het buitenrijden. De knop is alleen om tijdens rodeo partijen in het zadel te blijven zitten en voor de rest handig om je teugels aan vast te knoppen.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:45

pmarena schreef:
Op zich is dat best leuk denk ik als het een beetje past op het zadel, maar als ik de RoP schaapzitting vergelijk met die van de Butterfly dan is dat maar een heel slap aftreksel eerlijk gezegd :o

Op zichzelf een leuk ding hoor :j

Maar ik ben helemaal wèg van die hoge blokken op de Butterfly en daarbij vergeleken zijn de blokjes op de RoP zitting maar zielige gevallen :P

Haha, ik vindt de blokken op de rop zitting al hoog.

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:48

Had ik voorheen ook gevonden, maar nu...verblind door verliefdheid op de Butterfly denk ik, hihi.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:12

Rianne_ schreef:
Ik had geen las van flapperende singelstoten met de Rossner comfort Phillipa. Die beviel mij heel goed! :)
Zelf had ik ook veel over, had 'm bijna op het hoogste gaatje namelijk. Maar je kunt 'm onder die leren 'riempjes(?)' schuiven. Dan blijft ie er mooi onder hangen.

Hmm, en die is ook nog eens een tikkie goedkoper .. :D

Dat plaatje met die singel hahaha die kende ik nog niet :')

MaritB, ik begrijp het wel. Op mijn london ervaar ik dat soms ook. Ik merk wel dat ik hierdoor ook goed kan controleren bij mezelf of ik nog ergens spanning houd in mn rug of bovenbenen. Als ik echt ga 'zitten' en even goed uitadem, voel ik weer elke beweging en kan ik makkelijker mee. Toch geeft de london mij (zonder wrongen) ook weinig extra steun. Als madame in 1x stil staat na een paar galopsprongetjes moet ik ook effe goed mn best doen om rechtop te blijven zitten :o Maar bij mij werkt het eerder als reminder goed te blijven zitten. Mn zit is ook veel onafhankelijker geworden. Zou je je veiliger voelen op een cheyenne of cherokee model? (vzh?) Of idd wat blijheid zegt een zadel met een leren boom?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:48

Nog even snel een nieuwtje er tussendoor gooien hoor omdat ik heb beloofd jullie op de hoogte te houden van nieuwe dingen: vanaf vandaag is het de bedoeling dat er elke vrijdag een "Aanbieding van de Week" online gaat en de eerste staat er op :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:56

Baal een beetje dat ik geen baan heb anders zou die kinder Arizona perfect zijn voor mijn neefje. <3

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:00

Het is dat ik er het geld niet voor heb,maar zou geweldig geweest zijn voor mijn shetlander.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:27

Balen van die kassa koopjes! Zag ze al eerder staan, net nadat ik had besteld natuurlijk :o was misschien een leuk extraatje geweest.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:30

Die 'Aanbieding van de Week' biedt perspectieven, ik wacht nog maar even met shoppen, wie weet wat er nog meer langskomt :D

Ik moet ook nog steeds een barebackpad hebben. En ik weet nu ook dat ik er per se een met handvat wil, ik ben gisteren zonder zadel naar buiten geweest, allemachtig wat hobbelt die knol van mij als ze een beetje op tempo draaft :=

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 01:05

Grappig dat jullie precies het tegenovergestelde ervaren. Dit is ook de reden waarom ik het weer heb geprobeerd. Maar ik wordt er echt onzeker van, wij versterken elkaar dan en is het geen doen.

Op mijn bijrijd-pony reed ik met een trekker pro arte en dat gaf wel meer steun, maar die pony voelt sowieso een stuk stabieler.

Een vriendin die ons elke keer ziet rijden, gaf ook aan dat het met Wintec (in dit geval) een veel rustiger beeld gaf.

Maar betekend niet dat het alleen maar slecht gaat met de barefoot hoor. Maar mijn rug-pijn werd ook niet minder, en mijn benen wiebelen hihi. De wrongen heb ik weggehaald omdat ik last kreeg van mijn bekken door het brede zitten.

Het is nog een beetje zoeken, zal van de week weer eens met barefoot rijden.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 06:17

Ik herken het wel hoor Marit, ik moet ook heeel erg wennen aan de dikte van de Stella. Niet zozeer onder mijn billen, maar wel bij mijn benen. Ik mis voor mijn gevoel een stukje contact omdat het best een pakketje is wat op mijn paard ligt.
Daarnaast ik mijn merrie ook best rond, waardoor ik het gevoel heb dat mijn benen een soort van wat vierkanter om haar heen zitten (voorheen op mijn wintec IW zaten mijn knieen aangesloten, nu met de Stella is dat onmogelijk)

Dat vind ik echt even best eng, want ik voel graag hoe ze is in haar lijf. (stel dat ze een keer schrikt, voel ik dat meestal wel aankomen, nu heb ik het idee dat ik die informatie mis)

Ik hoop stiekem dat het geheel nog wat soepeler wordt, maar mijn stella is wel van drytex, dus ik denk dat het wel iets stugger blijft.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:14

Met veel boomloze zadels ervaar ik eigenlijk hetzelfde. Met semi boomloos is dat iets minder. Je heb dan net iets meer het A zitje. En zo is het dan weer moeilijk om een juiste keus te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:43

Kirsha schreef:
Die 'Aanbieding van de Week' biedt perspectieven, ik wacht nog maar even met shoppen, wie weet wat er nog meer langskomt :D

Daar heb je het al, precies waar ik bang voor was dat dat het effect zou zijn :+

Maar niet alle artikelen zullen langskomen hoor, meer een beetje de artikelen die niet zo hard lopen om die een beetje een extra boost te geven, de populaire artikelen hebben regelmatig al een levertijd dus daarmee ga ik het mezelf niet nog eens extra lastig maken door ze nog extra aan te prijzen :=

De Kassa-koopjes kon ik er gisteren pas voor het eerst opzetten, ik kan ze pas vanaf maandag gaan versturen namelijk :)

Wat jullie zeggen van weinig gevoel met Stella-achtige zadels dat heb ik ook hoor :j

Komt bij mij puur door de zweetbladen / kniestukken / kniewrongen, allemaal extra meuk tussen je been en je paard...ik vind het niks :n

Een Arizona of Atlanta model is dan veel fijner :j

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:15

Wat dat betreft lijkt me madrid me dus ook heel erg prettig. Vind met of zonder VPS ook al een heel verschil (bij een london).

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:45

Ik rijd inmiddels een paar maanden met de Lexington en deze geeft mij het stabiele gevoel van een boomzadel maar met het paardengevoel van een boomloos. Ik heb kleine smalle wrongen die ik bijna niet voel, ik heb ze pas sinds kort dus kan vergelijken, maar als het er op aan komt (catapult recht omhoog) zorgen ze voor net dat extra beetje steun.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:15

pmarena schreef:
Kirsha schreef:

Daar heb je het al, precies waar ik bang voor was dat dat het effect zou zijn :+

Maar niet alle artikelen zullen langskomen hoor, meer een beetje de artikelen die niet zo hard lopen om die een beetje een extra boost te geven, de populaire artikelen hebben regelmatig al een levertijd dus daarmee ga ik het mezelf niet nog eens extra lastig maken door ze nog extra aan te prijzen :=

_O- Sorry :+

Nee maar serieus, jouw site is niet goed voor mijn bankrekening. Ik mag er dus ook niet te vaak op kijken van mezelf, want ik wil altijd alles hebben :o

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:17

Ja erg is het :) Ik word er ook vreselijk hebberig van!
Laatst bijgewerkt door Tjelley op 15-02-14 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:25

Daar hebben meer mensen wel last van denk ik zo. :$ :$ :$

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:34

Nee hoor O:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:38

Heb mezelf al maar verboden om nieuwe hoofdstellen (2 western, halster-hoofdstel en een hele mooie bruine) of halsters (tel kwijt geraakt O:) ) te kopen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:40

Idem hier, als het aan mij lag had pmarena inmiddels een monsterbestelling van mij binnen, maar ik stel nog altijd alles uit :=

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:47

oeiiiiii het is inderdaad zooo verslavend.. ik krijg de cheyenne met knop niet uit mn hoofd haha maar vind 450 toch best veel geld :P gezien ik de Arizona ook gaaf vind!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 15:58

Vragen ze daar 450 voor :wow: ???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:01

Ik ken jullie probleem....weet je wat ook erg is?

Alles op voorraad hebben liggen maar het niet zelf mogen gebruiken omdat het nieuw moet blijven voor de klanten :P :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 16:04

Maar je mag het wel aanraken en eraan ruiken <3