Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
little_birdy schreef:paard is niks veranderd.
simpel zadel schuift naar achteren.
paard flipt hem daarop.
ligt een ghost pad onder met schaap en uitsparing bij de schoft.
en normale maat kussens .
ik zal indd even mailen ook
xyzutu2 schreef:Ik vind het op basis van je foto's moeilijk in te schatten hoe breed hij nou precies is, en dus ook om daar een zinnig zadeladvies over te geven. Kun je niet de Barefoot pommel-mal uitprinten en die er eens boven houden en fotograferen? Of de pommel uit het zadel halen, die er los op zetten en dan kijken hoe het valt?
Als die streep trouwens de afdruk is van een pad met schoftvrijheid dan zou ik die persoonlijk niet meer gebruiken: waarschijnlijk is je paard daar dan ook te plat/breed voor een pad met inkeping waardoor de naad plat op zijn schouder'schoft komt te liggen en dan krijg je puntdruk op die plek doordat de naad altijd harder/dikker/stugger is dan de rest van de pad.
Kwetal schreef:little_birdy schreef:paard is niks veranderd.
simpel zadel schuift naar achteren.
paard flipt hem daarop.
ligt een ghost pad onder met schaap en uitsparing bij de schoft.
en normale maat kussens .
ik zal indd even mailen ook
Mailen met foto's en indien mogelijk een korte video, zodat je leverancier kan zien wat er gebeurd
Was het ook zo met je testzadel???
Jennyxx schreef:Bedankt voor het meedenken!
Fabster, nee de Ghost heeft helaas geen pommel. Daardoor drukken de kussens helemaal bovenop. Ik heb iets nodig dat het zadel daar wijdt houdt..
Liever geen westernIk heb de neiging om in stoelzit te zitten en ik heb het idee dat een westernzadel hierbij niet helpt..
xyzutu2 schreef:Ik vind het op basis van je foto's moeilijk in te schatten hoe breed hij nou precies is, en dus ook om daar een zinnig zadeladvies over te geven. Kun je niet de Barefoot pommel-mal uitprinten en die er eens boven houden en fotograferen? Of de pommel uit het zadel halen, die er los op zetten en dan kijken hoe het valt?
Als die streep trouwens de afdruk is van een pad met schoftvrijheid dan zou ik die persoonlijk niet meer gebruiken: waarschijnlijk is je paard daar dan ook te plat/breed voor een pad met inkeping waardoor de naad plat op zijn schouder'schoft komt te liggen en dan krijg je puntdruk op die plek doordat de naad altijd harder/dikker/stugger is dan de rest van de pad.
Nee die pad gebruik ik sowieso niet meer inderdaad. Ik heb nog wel een oude foto van hem. Toen was hij nog een paar jaar jonger en minder breed. Op de foto ligt een maat L pommel op zijn rug, maar die was toen al te smal. Ik heb vandaag met de XXL gereden. Die past wel, maar ligt er ook bovenop zeg maar. De streep aan de zijkanten is denk ik dat de pommel daar dan gaat drukken of tegen het dekje aan drukt.
[ Afbeelding ]
Daphneeeej schreef:Flexee met de paarse/wide wintec kopijzers misscchien?
Jennyxx schreef:Het liefst zou ik een kopijzer in de Ghost zettenMaar of dat zou helpen..
Kwetal schreef:Jennyxx schreef:Het liefst zou ik een kopijzer in de Ghost zettenMaar of dat zou helpen..
Dat kan, maar is bedoeld voor hele smalle paarden met een hoge schoft
Wat ik bij jou eerder zou doen is de voorste ring van de singelstoten een stukje naar achteren laten zetten.
Maar ik snap het probleem niet zo goed - de Ghost ligt op veel bredere paarden dan jouw IJslander??? Zonder problemen......