Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patt

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:36

Zo te zien is het echt donkerbruin.

@Sorayafel: Een ex draver laten wennen aan bitloos is een hele opgaaf vooral om het vertrouwen te blijven houden als je buiten rijdt, je moet hem/haar ten alle tijde wel onder controle kunnen houden. Wel een mooi streven.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de competition omdat ik ook het ringetje niet mooi vindt en lees dat deze ook nogal eens irriteert op de neus bij gevoelige paardenneuzen, ik had ook liever zilveren gespjes en de competition is wat soepeler en vindt hem luxer ogen.

Succes met kiezen.

sorayafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:41

Dat klopt maar ze is nooit op de baan geweest :) het is een echt rijpaard

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:26

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:03

Patt schreef:
Zo te zien is het echt donkerbruin.

@Sorayafel: Een ex draver laten wennen aan bitloos is een hele opgaaf vooral om het vertrouwen te blijven houden als je buiten rijdt, je moet hem/haar ten alle tijde wel onder controle kunnen houden. Wel een mooi streven.

Succes met kiezen.

Een draver is een ras, ex dravers bestaan dus niet ;) Mijn draver die gekoerst had laten wennen aan bitloos was totaal géén opgave, kon er zo mee weg rijden. Ook buiten heb ik nog nooit zo'n braaf en makkelijk paard gehad. Ik reed haar altijd bitloos, zelfs voor de kar. Djravers zijn niet zo wild/gevaarlijk als de meeste mensen hier schijnen te denken....

Maar on topic: ik heb een bruine multibridle en wil heel graag een donkerbruine frontriem met gouden steentjes. Het probleem is dat de meeste frontriemen zo afzakken, er is geen punt waarop hij blijft hangen zegmaar. Watvoor frontriemen hebben jullie op hun jullie micklems??

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:42

Ik heb een gewone frontriem. Eerst een rechte, nu een licht gebogen. Afzakken heb ik nooit last van.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:38

ik heb ook een gewone frontriem van HKM dacht ik. Een wave. Zakt ook niet af.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:22

Ik heb de originele frontriem laten zitten, maar ik heb door de schoenmaker ook een andere frontriem bij de lusjes wat smaller laten stikken. Bij mijn paard zakt een gewone frontriem wel af.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:13

switt schreef:
Een draver is een ras, ex dravers bestaan dus niet ;) Mijn draver die gekoerst had laten wennen aan bitloos was totaal géén opgave, kon er zo mee weg rijden. Ook buiten heb ik nog nooit zo'n braaf en makkelijk paard gehad. Ik reed haar altijd bitloos, zelfs voor de kar. Djravers zijn niet zo wild/gevaarlijk als de meeste mensen hier schijnen te denken....

Maar on topic: ik heb een bruine multibridle en wil heel graag een donkerbruine frontriem met gouden steentjes. Het probleem is dat de meeste frontriemen zo afzakken, er is geen punt waarop hij blijft hangen zegmaar. Watvoor frontriemen hebben jullie op hun jullie micklems??

Ach je weet toch wat ik bedoel met ex-draver..... :o
Jij hebt er dan toevallig geheel geen probleem mee gehad om haar bitloos te laten wennen maar ik ken ook andere gevallen, toch altijd wat afhankelijk van het karakter van het betreffende paard.
Daarbij beweer ik ook zeker niet dat dravers wild of gevaarlijk zijn dat is toch ook niet inherent aan het ras ;)

Wat betreft de frontriem heb ik ook gewoon nog de originele in gebruik maar wellicht kun je er eentje vinden met niet al te grote lussen of anders zoals anderen hier al vermelden als oplossing de lusjes wat kleiner later maken.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:35

Ik heb al een poosje dit hoofdstel en ben er wel redelijk tevreden over, maar heb hem nu een paar keer kaakgekruisd gebruikt en vind de release heel slecht. Zijn er mensen die dit ook hebben en iets hebben gevonden wat de release verbeterd?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:26

Ja meer mensen met een micklem hebben daar last van. Er is niet echt een oplossing voor (in ieder geval niet benoemd in dit topic). Behalve dan niet meer kaakgekruist gebruiken....
Ik gebruik 'm alleen bitloos als sidepull en gewoon met bit

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:04

Ah, jammer. Daar was ik al bang voor. Ik gebruik hem zelf vooral als kaptoom en sidepull maar in het bos vind ik het lastig dat als ze en keer haar hoofd omhoog doet en ik hem al sidepull gebruik dat ik het hoofdstel alleen maar richting haar ogen trek ipv dat het daadwerkelijk inwerkt.

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:12

Ik heb het even doorgelezen heb mijn competition net binnen en zal vanavond even passen.. krijg de riempjes van het bit er nu niet mooi aan..
Mijn paard had cob hoofdstel maar vond ik aan de strakke kant, heb nu een normale full ik ben benieuwd. de lengte heeft ie wel nodig maar zijn neusje is vrij smal (arabisch)
hoop dat ie goed past en dat ik hem ook goed heb straks. tis toch een hele aankoop

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:04

Ik heb hem ook sinds gisteren alleen al gedoe met bestellen geweest bij agradi
Ik had de multi bridle besteld gedoe met bestellen steeds later en later dus belde voor de comp bridle ze zeiden ja kan ook bitloos ja oke maar gisteren blijkt dat riempje er niet bij te zitten wat mij handig leek van combi
Wie weet of ik dat los kan bestellen om extra sidepull te maken.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:35

Als sidepull heb je geen extra riempjes nodig toch? Dan maak je de teugels gewoon vast aan die ringen aan de zijkant.. Of je hem ook kaakgekruisd kunt gebruiken durf ik niet te zeggen. De multi heeft een breed kopstuk met elastiek erop (om er kaakgekruisd van te maken), ik weet niet of de andere dat ook heeft..

(Ik werd gek van bestellen bij agradi, heb hem uiteindelijk bij de paardendrogist gekocht. Véél betere service, alles op voorraad, snel geleverd :))

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:45

Ik had hem vorige week met korting bij Agradi besteld, stond medio aug maar kreeg hem nu al. vind alleen de bitriempjes erg kort en lastig vast te maken. foto komt vandaag want ik twijfel of die goed zit. en of het bit dan niet te strak zit. dus ben benieuwd naar jullie meningen.

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:44

hier zijn de foto's, had het Bit nu een gaatje laten zakken maar nu oogt ie aardig los
Afbeelding
Afbeelding

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:38

Ik zou het geheel een gat omhoog doen. Of alleen het bit een gat hoger. Je bit riempjes zitten niet helemaal goed zo te zien?

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:39

switt schreef:
Als sidepull heb je geen extra riempjes nodig toch? Dan maak je de teugels gewoon vast aan die ringen aan de zijkant.. Of je hem ook kaakgekruisd kunt gebruiken durf ik niet te zeggen. De multi heeft een breed kopstuk met elastiek erop (om er kaakgekruisd van te maken), ik weet niet of de andere dat ook heeft..

(Ik werd gek van bestellen bij agradi, heb hem uiteindelijk bij de paardendrogist gekocht. Véél betere service, alles op voorraad, snel geleverd :))

Nee heb het over de EXTRA sidepull..
En hoe jij het omschrijft die heb ik niet

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:40

ArmaWhis schreef:
Ik had hem vorige week met korting bij Agradi besteld, stond medio aug maar kreeg hem nu al. vind alleen de bitriempjes erg kort en lastig vast te maken. foto komt vandaag want ik twijfel of die goed zit. en of het bit dan niet te strak zit. dus ben benieuwd naar jullie meningen.

Zo zeg.. Dat is snel maar ik had hem dus al in meid besteld
Jij hebt ook de Comp./bridle met teugels en clipjes en twee setjes riemen..

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:44

Klasien schreef:
Ik zou het geheel een gat omhoog doen. Of alleen het bit een gat hoger. Je bit riempjes zitten niet helemaal goed zo te zien?

Dankje.. ik heb het idee dat ie in zijn geheel omhoog moet ook. de bitriempjes had ik zo even vast gemaakt omdat ze moeilijk los gaan. zodra ik vind dat ie perfect zit maak ik ze goed vast.
maar als ik hem een gat omhoog doe is die geloof ik helemaal goed!

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:45

kiddokids schreef:
ArmaWhis schreef:

Zo zeg.. Dat is snel maar ik had hem dus al in meid besteld
Jij hebt ook de Comp./bridle met teugels en clipjes en twee setjes riemen..

Klopt die heb ik :-)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:26

Dus je kan alleen sidepull maken en niet de extra variant..
Baal dat stukje kan je ook niet los kopen

En wat ik krom dan vind hij is nog duurder als die andere..

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:03

Volgens mij heeft de prijs ook wat te maken met kwaliteit leer. ik hoor namelijk zo hier en daar de de competition fijner leer is zachter en soepeler.. maar verder heb ik geen idee waarom

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:28

ArmaWhis schreef:
Volgens mij heeft de prijs ook wat te maken met kwaliteit leer. ik hoor namelijk zo hier en daar de de competition fijner leer is zachter en soepeler.. maar verder heb ik geen idee waarom

Door het gebruik wordt ie ook nog een stuk soepeler. In het begin kon ik de keel riem nauwelijks dicht, nu zit ie in 't 3de gaatje. Toen ie nieuw was moest er een andere frontriem op, want dan paste 't niet. Nu zit gewoon de originele er weer op en past ie perfect.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:35

@ArmaWhis bij mij zit het hoofdstel zo:

Afbeelding

Ook ik heb een competition en vindt het leer super fijn en zacht.